شهردار حمیدیا با اشاره به ضرورت جداسازی آب شرب از آب مورد استفاده در آبیاری فضای سبز، گفت: اجراي طرح‌هاي آبياري قطره‌اي فضاي سبز، جايگزيني چمن‌هاي مصنوعي به جاي طبيعي و بهره‌گيري از گياهان كم‌ابخواه را از ديگر طرح‌هاي شهرداري براي مديريت منابع آبي ذكر كرد.
کد خبر: ۶۵۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 08 September 2018

 «محمد مرزبان»  با تاکید بر طرح جداسازی آب شرب از آب مصرفی در بخش فضای سبز، تصریح کرد: سرانه فضای سبز شهر حمیدیا 45 هکتار متشکل از فضاهای سبز موجود در 26 پارک و بوستان محله‌ای، میادین و رفیوژهای کناری و میانی معابر است که مدیریت منابع آبی مصرفی آنها از سوی شهرداری ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت شهرداری به این مقوله، گفت: در همين راستا آبیاری غرقابی به آبیاری قطره‌ای تغییر پیدا کرده و 37 هکتار از فضای سبز از فضاي سبز شهر حميديا از طريق سيستم تحت فشار آبياري مي‌شود.

این مسئول با اشاره به طرح جداسازي آب شرب از آب غيرشرب، تصريح كرد: البته قبل از تصويب اين طرح و در سال‌هاي قبل نيز بخشي از جداسازي آب شرب از آب مصرفي در آبياري فضاي سبز از محل اعتبارات داخلي انجام شده بود ولي اكنون با توجه به اهمين موضوع در تلاش براي تكميل طرح با تخصيص اعتبارات شهرداري يا اعتبارات خود طرح هستيم.

وی در بخش ديگري از سخنانش کاهش سطح چمن شهر به عنوان یکی از گیاهان پرآبخواه فضای سبز شهر حميديا را در راستای مدیریت منابع آبی ضروری دانست و افزود: سطح زیزکشت چمن حمیدیا از 11 هزار‌ به 1500 مترمربع کاهش پیدا کرده و برای این که به فضای سبز شهر حمیدیا لطمه‌ای وارد نشود از طرح جايگزین چمن مصنوعی استفاده شد.

مرزبان افزود: هر چند چمن مصنوعی طراوت و زیبایی چمن طبیعی را ندارد اما در راستای حفظ منابع آبی و داشتن فضایی سبز، این اقدام هر چند به صورت موقت در حال انجام است و البته اين در حالي است كه دسترسی به چمن مصنوعی نیز با دشواری صورت گرفته است.

وی با اشاره به تامين آب فضاي سبز از چاه كشاورزي خريداري شده از سوي شهرداري، از مصرف هدفمند آب اين چاه خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه علاوه بر اجراي طرح جداسازي در بازه زمانی 2 ساله، از طريق جایگزینی درختان و گیاهان کم آبخواه در مديريت آب مصرفي اين بخش اقدامات مطلوبي صورت گيرد.

شهردار حمیدیا پيش‌بيني اعتبار مورد نياز اين طرح را با توجه به نوسانات قيمت ارز دشوار خواند و گفت: البته اعتبار اوليه در نظر گرفته شده براي جداسازي كامل آب شرب از فضاي سبز 2.5 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با تاييد تعداد زياد باغات موجود در اين شهر، در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با تغییر کاربری اين اراضی مشجر و باغات، تصریح کرد: به همین منظور و در راستاي استفاده از فضاي سبز اين باغات، تعدادی از آنها خریداری و در حال تامين اعتبار براي احيا و استفاده مطلوب براي شهروندان است.

مرزبان در پايان نيز با بيان اين كه بخشی از بافت فرسوده این شهر از باغات تشکیل شده، احیا و استفاده از این فضاهای ارگانیک به عنوان فضاهای مفرح و نشاط آور برای گذران اوقات فراغت مردم به صورت فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی و گردشگری را از ديگر اقدامات در نظر گرفته شده، ذكر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار