در یکی از مناطق پایتخت، شهرداری سرمایه‌ای چند ده میلیاردی را تبدیل به انباری یکی از سازمان‌های خود کرده تا مشخص شود برنامه‌ای برای درآمدزایی ندارد.
کد خبر: ۶۵۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 25 September 2018

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پارک آبی آزادگان واقع در محله مشیریه تهران اولین پارک آبی آزادگان بوده است اما اکنون چندسالی از تعطیل بودن آن می گذرد؛ تعطیل شدن پارک آبی در منطقه ای از تهران که شاید از کمترین امکانات تفریحی برخوردار است.

پارک آبی آزادگان در سال 1374 ساخته شد و پس از گذشت دو سال مورد بهره برداری و مدیریت آن تحت نظارت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر عهده بخش خصوصی قرار گرفت، زمانی که این پارک افتتاح شد خبری خوش برای مردم تهران که میتوانستند با دوستان به این مرکز تفریحی بروند؛ پارک آبی آزادگان تفریحات آبی همچون شنا، موج سواری و سرسره بازی را در اختیار شهروندان قرار می داد و افراد نیز از آن استقبال زیادی می کردند اما حال سه سال است که از تعطیل بودن آن می گذرد.

اعضای شورای شهر تهران که این پارک آبی را یکی از سرمایه های شهر می دانند اما تدبیری برای احیا و راه اندازی مجدد آن ندارند و شواهد نشان می دهد که این پارک آبی به انبار سازمان ورزش تبدیل شده و اتاق ها و رختکن های آن مشابه یک مخروبه است که وسایل ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران را در خود جای داده است.

سرمایه شهرداری خاک میخورد در حالی که تدبیری برای آن نیست/ بی تدبیری برای سرمایه شهرداری که خاک میخورد/پارک آبی که برای اهالی محله مشیریه دریغ شد

 

محمد صادق حسنی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران در مورد دلیل تعطیلی پارک آبی آزادگان در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری  باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: پارک آبی آزادگان در حال حاضر تعطیل است و دلیل این اتفاق به تجهیزات مستهلک این مجموعه بر می گردد وتجهیز و تعمیر این مجموعه در بودجه امسال لحاظ نشده است لذا این مجموعه موقتا تعطیل است.

وی ادامه داد: برای راه اندازی دوباره این مجموعه دو راه وجود دارد اول اینکه تا سال آینده باید صبر کنیم تا بودجه این موضوع تامین شود و یا اینکه این مجموعه را به بخش خصوصی واگذار شود تا پس از تجهیز و تعمیر مورد استفاده قرار گیرد البته این راه یک حُسن دیگر دارد که مشا رکت بخش خصوصی در ورزش شهرداری است و پیشنهاد هایی هم در مورد این مجموعه از بخش خصوصی داشتیم و باید در اولین جلسه این موضوع را بررسی کنیم و نظر نهایی را بدهیم.

سرمایه شهرداری خاک میخورد در حالی که تدبیری برای آن نیست/ بی تدبیری برای سرمایه شهرداری که خاک میخورد/پارک آبی که برای اهالی محله مشیریه دریغ شد

حسنی در پایان افزود: تصمیم گیری در مورد نحوه واگذاری و انتخاب بخش خصوصی را ما و سازمان مشارکت های شهرداری انجام خواهیم داد و شنبه هفته آینده اولین جلسه بررسی راهکار نهایی برای باز گشایی این مجموعه و چند مجموعه دیگر با مشکل مشابه برگزار می شود و به زودی تکلیف آنها روشن می شود.

با این حال که حجت نظری رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران در تیرماه سال جاری قول آن را داده بود که با همکاری سرپرست سازمان ورزش شهرداری نسبت به احیا این پارک اقدام خواهد کرد اما در چند روز گذشته وضعیت این پارک را نامناسب دانست و گفت: چندی پیش از این مجموعه تفریحی که متاسفانه چندسالی است که به حال خود رها شده است، بازدید کردم و متاسفانه باید بگویم که پارک آبی آزادگان وضع مناسبی ندارد.

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران با بیان اینکه تجهیرات فعلی پارک آبی آزادگان دیگر قابل استفاده نیست، بیان کرد: اکثر امکانات آبی و دستگاه‌های این پارک مستهلک شده است و دیگر قابل استفاده نیست و علاوه بر آن وسایل این پارک چندان با امکانات و استانداردهای روز هم تطبیق ندارد.

سرمایه چند ده میلیاردی شهرداری تهران که تبدیل به انباری شده است

نظری با بیان اینکه این مجموعه مساحتی بالغ بر 10 هکتار از فضای منطقه 15 شهرداری را در اختیار دارد،مطرح کرد: هم‌اکنون امکان ورود مردم به این پارک وجود ندارد و ساختمان‌ها و فضاهای سربسته پارک همچون رختکن‌ها و ... نیز به انبار برخی وسایل سازمان ورزش شهرداری تهران تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: به نظر می‌رسد باید تصمیمی جدی و البته به صرفه برای ادامه فعالیت این پارک گرفته شود چراکه با توجه به نحوه طراحی این پارک، عملا در زمان بهره‌برداری نیز به دلیل غیرپوشیده بودن تمام فضاها، در بیش از نیمی از ایام سال امکان استفاده از این مجموعه وجود نداشت، بنابراین باید راهکاری جدید اتخاذ کرد تا بتوان از این پارک به عنوان سرانه فضای سبز، ورزش و تفریح مردم مناطق شرقی، جنوب شرقی و جنوبی تهران استفاده کرد.

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به مدیریت منابع آب در پارک آبی آزادگان نیز توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: قطعا اگر بنا به فعالیت این مجموعه در همان کاربری پارک آبی باشد، دیگر نباید این حجم از آب در استخرها و فضای پارک هدر رود و لازم است که تدابیری هم در این زمینه اندیشیده شود.

نظری درباره اینکه آیا پیمانکاران و بخش خصوصی درباره سرمایه‌گذاری در این پارک اعلام آمادگی کرده‌اند یا خیر؟عنوان کرد: بر اساس آنچه من از سرپرست مجموعه شنیدم، چند پیمانکار داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در پارک آبی آزادگان اعلام آمادگی کرده بودند، اما باید دارای شرایط لازم باشند و از طرف دیگر توانایی عمل به تعهدات خود را نیز داشته باشند.

وی در پایان  تصریح کرد: به نظر می‌رسد با کمک شهرداری و بخش خصوصی و همچنین دولت، بتوان پارک آبی آزادگان را به مجموعه‌ای تفریحی، فرهنگی و ورزشی تبدیل کرد و این پارک به گونه‌ای به بهره‌برداری برسد که در تمام طول سال و برای تمام اقشار و افراد جامعه اعم از زنان، مردان، کودکان، سالمندان و توان‌یابان قابل استفاده باشد.

از نقاط ضعف این پارک این است به دلیل روباز بودن تنها در فصل تابستان قابل استفاده است همچنین به دلیل استاندارد نبودن وسایل های بازی سبب شکستگی، آسیب و مرگ تعدادی از افرادی شده است که برای تفریح به این پارک مراجعه کرده اند افرادی چون نوجوان 14 ساله که در تیرماه سال84 به همراه خانواده خود به این پارک رفته و متاسفانه هیچ غریق نجاتی متوجه غرق شدن این پسر 14 ساله نشده است.

پارک آبی آزادگان جزو یکی سرمایه های شهرداری تهران محسوب می شود اما امروزه این مرکز تفریحی، خاک میخورد و تدبیری برای استفاده و احیای مجدد آن نیست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار