کد خبر: ۶۶۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 03 October 2018

انتشار اطلاعات پروانه‌ بهره‌برداری صنعتی صادره به تفکیک استان‌ها در چهار ماهه نخست سال جاری و مقایسه اطلاعات منتشره با آمار در مدت مشابه سال قبل گویای کاهش 89.9 درصدی سرمایه‌گذای صنعتی در استان کردستان است؛ در این حوزه تنها کرمان و لرستان وضعیتی بدتر از کردستان دارند.

به گزارش تابناک کردستان، بر اساس آخرین آمار سرمایه‌گذاری صنعتی در استان‌ها تا پایان تیرماه سال جاری، میزان رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان هرمزگان به دلیل صدور پروانه بهره‌برداری واحد نفت ستاره خلیج فارس با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۹۰ هزار میلیارد ریال در صدر قرار دارد و پس از آن استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به ترتیب رشد ۱۰۶۰.۳ درصدی و ۲۲۱.۲ درصدی را تجربه کرده‌اند. 

این در حالی است که استان کرمان با کاهش ۹۴.۹ درصدی بیشترین افت سرمایه‌گذاری صنعتی را در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل به خود اختصاص داده است و پس از آن استان‌های لرستان و کردستان کاهشی ۹۰.۹ درصدی و ۸۹.۹ درصدی داشته‌اند. 

نگاهی به اطلاعاتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار یک رسانه دولتی قرار داده و نیز بررسی گزارش‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف، که غالباً هم توسط دولت، در ماه‌های اخیر، تهیه و منتشر شده گویای ضعف عملکرد تیم اقتصادی دولت در استان کردستان است؛ با این حال معلوم نیست چرا برخی متولیان این حوزه در استان به جای اصلاح و پذیرش مسئولیت عملکردشان، لب به شکایت از رسانه‌‌ای می‌گشایند که تنها داده‌های اقتصادی را تحلیل می‌کند! 

در این شرایط سؤال این است که آیا بر زبان آوردن این جملات «برخورد برخی رسانه‌ها با مسائل اقتصادی یک طرفه است و گاهاً در گزارشات خود یک طرفه به قاضی می‌روند» را می‌توان در قالبی غیر از فرافکنی و فرار از پاسخگویی تفسیر کرد؟ 

آقایان باید متوجه باشند که رسالت اصلی یک رسانه مستقل روشنگری است نه ماله به دست گرفتن و توجیه عملکرد غیرقابل قبول مدیران ناتوان!

افت 89.9 درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در کردستان در چهار ماه نخست 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل + جدول/سندی دیگر برای اثبات ضعف عملکرد تیم اقتصادی دولت در کردستان/به جای فرافکنی مسئولیت عملکردتان را بپذیرید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار