رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس:
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به کردستان گفت: با وجود وعده‌های وزیر نیرو درباره تخصیص منابع آب به استان متأسفانه شاهد خروجی مشخصی نبوده‌ایم و مسائل متعددی هنوز بر روی کاغذ مانده است.
کد خبر: ۶۶۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ 03 October 2018

به گزارش تابناک کردستان، محسن بیگلری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در استانداری کردستان برگزار شد با اشاره به عدم تمایل به سخنرانی در جلسه و دلیل امر، اظهار کرد: حدود 7 سال است در چنین جلساتی، تنها چند ده بار درباره موضوع آب کردستان اظهار نظر کرده‌ام. 

وی گفت: هنگام اظهار نظر در مورد مسائل مختلف همواره با امیدواری سخن گفته‌ام و این امیدواری، تا چندی قبل و به واسطه حضور آقای اردکانیان در رأس وزارت نیرو پررنگ‌تر هم شده بود و انتظار داشتیم اتفاقاتی خوب در حوزه آب استان بیافتد اما با وجود تلاش‌های ما و همچنین آقای استاندار که خود فرزند این استان است و در این حوزه هم بسیار پیگیر بوده و نیز با وجود وعده‌های وزیر نیرو متأسفانه شاهد خروجی مشخصی نبوده‌ایم و مسائل متعددی هنوز بر روی کاغذ مانده است. 

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی آمارها در حوزه اقتصادی تصریح کرد: 12 درصد گندم کشور امسال در کردستان تولید شده و استان ما در تولید گندم رتبه دوم کشور را دارد. 

وی گفت: به طور میانگین 46 درصد زمین‌های کشاورزی در کشور آبی است ولی متأسفانه در کردستان تنها 11درصد زمین‌های کشاورزی آبی هستند. 

بیگلری با ابراز تأسف شدید از بیان این آمار افزود: کردستان که منبع آب است و تقریباً یک ششم آب کشور را دارد و اگر قرار بود حق کردستان در حوزه زمین‌های کشاورزی آبی ادا شود می‌بایست 70 درصد زمین‌های استان آبی بودند. 

وی خاطر نشان کرد: با وجود آنکه تخصیص آب به کشاورزی کردستان عادلانه نبوده، کشاورزان و دامداران این استان با سخت‌کوشی توانسته‌اند ثابت کنند که تولیدکنندگان خوبی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به کردستان گفت: در آن سفر به اردکانیان گفتیم که تمام وزرای پیشین نیرو در کشور مدیون کردستان هستند و آنها باید در سرای آخرت پاسخ‌گوی مردم مظلوم این استان باشند و امیدوارم وزیر فعلی نیرو هم در جمع آنها قرار نگیرد. 

وی افزود: معاونان وزیر نیرو که در جلسه حضور دارند، سلام ما و مردم نجیب کردستان را به وی ابلاغ کنند و بگویند که همه ما منتظر عملی شدن وعده‌های وزیر هستیم. 

بیگلری با اشاره به اینکه نمایندگان و مردم کردستان انتظار ندارند که همه کاستی‌ها در دوره وزیر فعلی جبران شود اظهار کرد: اگر 100 هزار هکتار زمین‌های ما که طرح‌های آن ارائه شده به زمین آبی تبدیل شوند تازه در آن صورت میانگین زمین‌های آبی استان به 15 درصد می‌رسد که در آن صورت هم، آمار، بسیار کمتر از میانگین کشوری است. 

وی با بیان اینکه حق کردستان آبی شدن 675 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان است، گفت: ما در حوزه صنعتی هم که چند کلنگ به زمین زده شده نگران تأمین آب هستیم چرا که مدیریت منابع آبی استان دست ما نیست. 

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در استان برای تأمین آب شرب بسیاری از روستاها با مشکل جدی مواجه هستیم و چهار شهر کردستان هم با همین مشکل دست به گریبان هستند. 

وی به وعده تأمین آب برخی از روستاهای حوزه سقز و بانه از محل سدهای احداث شده تصریح کرد: مردم شریف این روستاها منتظر عملی شدن وعده‌ها هستند. 

بیگلری به بهبود وضعیت پرداخت پول گندم‌کاران در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره و ضمن تقدیر از همکاری‌های انجام شده در این زمینه گفت: پول گندم کشاورزان زحمت‌کش هنوز به طور کامل پرداخت نشده و ما انتظار داریم این کار در کمترین زمان ممکن انجام شود. 

وی با اعلام حمایت مجمع نمایندگان استان از پیشنهادهای استاندار کردستان در حوزه تخصیص منابع آب استان و همچنین حوزه کشاورزی افزود: بنده دست تمام کسانی را که برای کمک به کشاورزان زحمتکش کردستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، می‌بوسم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
آقاى نماینده ، کدام مدیر فنى با تجربه و با جسارت را سر کار داریم که امورات را ساماندهى کند و فقط از خدا بترسد و بااهل دنیا داد وستد نکند ؟راستى شما و سایر نمایندگان براى بکار گیرى این اشخاص چکار کرده‌اید؟ از این نیروها زیاد داریم ولى شماها و دیگر دلسوزان کار را به متخصصین تاریخ و جغرافی مى سپارید!!
پاسخ ها
بیکار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
آقاى دوست ، زیست شناسى و آمار و تربیتى را فراموش کرده اى
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
کاملا مشخصه شما خطی عمل می کنید و طرفدار جناب بیگلری هستید
رسانه و مطبوعات باید بی طرف باشند
فقط براتون
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
منظر نظر و اولویت به (چه میگوید) است نه (که میگوید)
آنچه جناب بیگلری در این جلسه بر زبان رانده است در راستای صلاح و مصلحت عمومی بوده حال اگر در جایی دگر عملکرد ایشان قابل نقد باشد حسابش جداست
پاسخ ها
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
این حرفها براى راى عوام الناس است ، زاهدى و میقانى و فیروزى و .... در این 5 سال چه گلى به سر کردستان زدند ؟ حسابکشى نمایندگان محترم از این به اصطلاح خادمان کردستان چه بوده است؟ خدا وکیلى ، اینها ما مردم چى فرض مى کنند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار