کارشناس هواشناسی استان کردستان گفت: از اواخر وقت چهارشنبه تا ظهر شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید از غرب استان شاهد ابری شدن آسمان، وزش باد شدید همراه با رگبار باران و رعد و برق شدید خواهیم بود.
کد خبر: ۶۷۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 23 October 2018

به گزارش تابناک کردستان، خسرو سیف‌پناهی شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: طی امروز سه‌شنبه رشد و افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده بخصوص برای نیمه غربی استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: از اواخر وقت چهارشنبه تا ظهر شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید از غرب استان شاهد ابری شدن آسمان، وزش باد شدید همراه با رگبار باران و رعد و برق شدید و در برخی نواحی تگرگ خواهیم بود. 

کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه شروع بارش‌ها از اواخر وقت چهارشنبه برای نیمه غربی استان و از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح شنبه برای کل استان خواهد بود تصریح کرد: اوج بارش‌ها از اواخر وقت پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه و برای مناطق غربی (بانه، مریوان، سروآباد و هورامان) و تا حدودی جنوبی استان (کامیاران) است و امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

وی در خصوص تشکیل گردو غبار بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان طی سه روز آینده، گفت: در ساعاتی از شبانه روز کیفیت هوا و دید افقی تا حدودی کاهش خواهد یافت.

سیف‌پناهی شعبانی افزود: از لحاظ دمایی نیز از امروز سه شنبه تا روز پنجشنبه دما بطور میانگین 2 تا 3 درجه افزایش داشته و از روز جمعه تا اواسط هفته آینده بعد از عبور سامانه بارشی شاهد کاهش دما، در حدود 5 تا 6 درجه سانتیگراد بخصوص در طول شب و اوایل صبح خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار