عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای با اشاره به اینکه اینستاگرام فیلتر نخواهد شد گفت: در این کمیته بحثی در خصوص روی کار آمدن دو پیام‌رسان جدید در کشور نشده است.
کد خبر: ۶۷۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 27 October 2018

به گزارش تابناک کردستان، محمد کاظمی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تصمیم مرکز ملی فضای مجازی مبنی بر حذف حمایت از پنج پیام‌رسان بومی از میان هفت پیام‌رسان فعلی و تداوم حمایت از دو پیام‌رسان دیگر، اظهار کرد: پیام‌رسان‌های داخلی نتوانستند جای انواع خارجی را بگیرند؛ به همین دلیل مردم در فضای مجازی راه خود را باز کردند و کماکان از تلگرام استفاده می‌کنند.

وی درباره راهکار تقویت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: سرویس‌های ارائه شده توسط پیام‌رسان‌های داخلی، مطلوب مردم نیست و اینکه تلگرام با وجود ماندن در پشت سد فیلترینگ هنوز هم مورد استفاده مردم است و عملاً استفاده‌کنندگان از این شبکه، علیرغم فیلترینگ کاهش چشمگیری نداشته، شاهد این مدعاست.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره دلایل کم بودن تعداد مراجعان به پیام‌رسان‌های داخلی، دلایل آن را متعدد و متفاوت دانست و تصریح کرد: احساس عدم امنیت فاکتور مهمی است که مسئولان ذی‌ربط هم به آن اشاره داشته‌اند؛ ضمن آنکه نوع امکانات ارائه شده در پیام‌رسان‌های داخلی باید مطابق سلیقه و ذائقه مردم باشد.

وی بر ضرورت حمایت مالی دولت از پیام‌رسان‌های داخلی، مطابق وعده خود به آنها تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم برای مردم کار کنیم، وجود پیام‌رسانی که داخلی باشد ولی مورد علاقه مردم نباشد، فایده‌ای ندارد.

کاظمی افزود: باید آنچه در این پیام‌رسان‌ها به مردم خوراک می‌دهیم، تقویت شود تا مطابق ذائقه عمومی باشد؛ با این حال، در خصوص حذف حمایت از چند پیام‌رسان داخلی و روی کار آمدن دو پیام‌رسان جدید بحثی نشده است.

وی همچنین درباره زمزمه فیلترینگ برخی شبکه‌ها گفت: اینستاگرام فیلتر نخواهد شد؛ نه دولت چنین برنامه‌ای دارد و نه اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
یا خدا شروع شد
هر وقت میگن نمیشه یعنی میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار