کد خبر: ۶۷۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 31 October 2018

نماینده مردم بیجار در مجلس اخیراً در گفت‌وگویی رسانه‌ای، استاندار را در تخلفات استخدامی علوم پزشکی کردستان «مقصر» معرفی کرده است! جناب «کریمی» بهتر نبود به جای دادن آدرس غلط، به افکار عمومی بگوید به کدام یک از وظایف نظارتی خود در باب مسائل دانشگاه علوم پزشکی کردستان عمل کرده است؟

به گزارش تابناک کردستان، حمدالله کریمی، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، 30 اردیبهشت‌ماه 97 در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود «اگر برخی نمایندگان مردم اعلام می‌کنند که استخدامی‌های غیرقانونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ما ربطی ندارد، این اعلام موضع درست نیست و اتفاقاً موضوع، خیلی هم به نمایندگان ربط دارد و وظیفه ماست که نظارت و پیگیری کنیم».

حالا و با گذشت 6 ماه از انجام آن مصاحبه و در شرایطی که با محرز اعلام‌‌شدن تخلفات در استخدامی‌های غیرقانونی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان از سوی بازرسی استانداری، افکار عمومی بار دیگر نسبت به موضوع حساس شده است، این نماینده در مصاحبه‌ای دیگر با تسنیم به تاریخ 5 آبان‌ماه 97 به جای آنکه به این گفته‌اش در اردیبهشت‌ماه 97 که اظهار کرده بود «به‌عنوان وکیل مردم وظیفه دارم موضوع این استخدام‌های غیرقانونی را پیگیری کنم» اشاره و توضیح دهد در مدت این 6 ماه عملاً چه پیگیری انجام داده، دست به فرافکنی زده و عنوان کرده «بنده در تخلفات استخدامی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان، استاندار را مقصر می‌دانم چرا که نظارت ندارد و استان را رها کرده است».

نماینده‌ای که اردیبهشت 97 گفته «وظیفه ماست نظارت کنیم»، آبان 97 می‌گوید «استاندار را مقصر می‌دانم چرا که نظارت ندارد»؛ جالب است؛ نیست؟

نماینده مردم بیجار در مجلس بهتر از ما می‌داند، او و سایر همکارانش در مجمع نمایندگان کردستان از ابزارهای نظارتی در اختیار خود در باب موضوع دانشگاه علوم پزشکی کردستان تقریباً هیچ استفاده منتج به نتیجه ملموسی نکرده‌اند و ظاهراً در این مورد، تنها به سخنرانی و مصاحبه‌های توخالی رسانه‌ای بسنده کرده‌اند.

ایضاً؛ جناب «کریمی» خوب می‌داند بازرسی استانداری، واحدی است که مستقیماً زیر نظر استاندار است و این واحد در فقره مورد اشاره، به وظیفه خود، عمل کرده و طبق اعلام مدیرکل بازرسی گزارشات نیز به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است.

در این شرایط، قابل پذیرش نیست اگر کسی بگوید این اقدام بازرسی با دستور شخص استاندار و یا حداقل اذن «بهمن مرادنیا» و با هدف روشن شدن حقایق انجام نشده است؛ بنابراین مقصر معرفی کردن استاندار در تخلفات استخدامی علوم پزشکی کردستان به یک شوخی بیشتر شباهت دارد تا یک موضوع قابل اعتنا!

اما درباره بخشی دیگر از مصاحبه اخیر نماینده بیجار هم، نکته‌ای قابل ذکر است؛ «کریمی» گفته «برای بنده هیچ اهمیتی ندارد که در دانشگاه علوم‌ پزشکی چهار نفر استخدام شده باشد یا نشده باشد»! البته بی‌اهمیت بودن موضوع برای جناب‌شان نیازی به اعلام نداشت؛ عملکرد وی در این باره گویاست؛ اگر موضوع اهمیتی داشت قطعاً این نماینده به مانند موضوع بانک سپه وارد عمل می‌شد و برگ تحقیق و تفحص امضا می‌کرد!

القصه؛ هم نماینده بیجار و هم سایر نمایندگان استان بهتر است بدانند در هر زمینه‌ای اتهام زدن به «بهمن مرادنیا» خریدار داشته باشد در موضوع دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اوضاع متفاوت است؛ کم نیستند کسانی که نمایندگان کردستان در مجلس را در موضوع دانشگاه علوم پزشکی کردستان و همچنین استخدام‌های غیرقانونی انجام شده در سایر دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌های اخیر، منفعل می‌دانند؛ حالا اگر این نمایندگان مدعی هستند که منفعل نبوده‌اند، اسناد خود را درباره پیگیری مسائل مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کردستان یا احیاناً استخدام‌های غیرقانونی سایر دستگاه‌های اجرایی استان منتشر کنند! اتهام‌زنی به دیگران رافع مسئولیت نظارتی نماینده نیست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
کجای کار هستید .ذرت و نهاده های دامی کیلیویی چنده الان. چطور زمینهای اطراف تهران در شهرهای کوچک را تغییر کاربری بدهیم . اینها دغدغه است نه استخدام دانشگاه .کریمی هم بنده خدا بعد از آن کف گرگر که زد رفت تو محاق .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار