مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور مطرح کرد
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: در صورتی که دولت موافقت کند و در لایحه بودجه ۹۸ اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی پیش بینی شود، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی تا حدود یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۷۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 04 November 2018

به گزارش تابناک کردستان، جمشید تقی‌زاده اظهار کرد: 95.5 درصد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری کمتر از سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند که این در شأن آنها نیست و باید به وضعیت بازنشستگان رسیدگی شود و ما نیز سعی می‌کنیم این شرایط را تغییر دهیم.

وی گفت: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی 15 هزار میلیارد تومان از این رقم در بودجه 98 پیش‌بینی شود تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را تا حدود یک میلیون تومان افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: افزایش این رقم می‌تواند بخشی از مشکلات بازنشستگان را برطرف کند چرا که بسیاری از این افراد همچنان اجاره‌نشین هستند و حقوقی که هم‌اکنون دریافت می‌کنند زندگی آن ها را تامین نمی‌کند.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است بسته‌های حمایتی نیز در اختیار بازنشستگان صندوق بازنشستگی قرار بگیرد که در این باره اسامی این افراد در اختیار سازمان مربوط قرار گرفته است.

تقی‌زاده افزود: 95.5 درصد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به دریافتی که دارند از تسهیلات حمایتی (بسته غذایی) بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون ماهیانه سه هزار و 250 میلیارد تومان به عنوان حقوق بازنشستگی به بازنشستگان پرداخت می‌شود ضمن این که در 9 ماه گذشته تلاش بسیاری شده است که حقوق آنها به موقع پرداخت شود و هم اکنون حقوق آن ها بین 23 تا 26 هر ماه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: یک میلیون و 400 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی قرار دارند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار