مبارزه با مواد مخدر جهاد است
یکی از مشکلات در زمینه اعتیاد به مواد مخدر این است که امکان بازگشت به آن وجود دارد، باید تلاش کرد که میزان بازگشت معتادان به چرخه اعتیاد کاهش پیدا کند. مبارزه با مواد مخدر جهاد است، چون سرمایه یک کشور جوانان آن کشور هستند و هدف مواد مخدر در درجه نخست جوانان است.
کد خبر: ۶۷۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰ 13 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از مواد مخدر اظهار کرد: باید نظرات مراجع عظام تقلید در این خصوص در مساجد بیان شود تا فرهنگ سازی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در زمینه اعتیاد به مواد مخدر این است که امکان بازگشت به آن وجود دارد، باید تلاش کرد که میزان بازگشت معتادان به چرخه اعتیاد کاهش پیدا کند و از افراد کارشناس در این زمینه کمک گرفت.

مبارزه با مواد مخدر جهاد است

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مبارزه با مواد مخدر جهاد است، چون سرمایه یک کشور جوانان آن کشور هستند و هدف مواد مخدر در درجه نخست جوانان است، اگر نیروی جوان از یک کشور گرفته شود، دیگر برای آن کشور چیزی باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به عاقبت مسلمانان آندلس اظهار کرد: زمانی که اسلام در حال پیشروی در اروپا از طریق فرهنگی بود، مسیحیان تلاش کردند که نسل جوان مسلمان در آندلس را از طریق نفوذ در مدارس، رواج بی بند و باری و آلوده کردن به مواد مخدر و مشروب منحرف کنند و این گونه توانستند که جلوی پیشروی اسلام در اروپا را بگیرند.

وی ادامه داد: اکنون در اسپانیا آثار فاخری از اسلام وجود دارد، اما این آثار تبدیل به موزه یا سینما شده است، باید داستان آندلس برای جوانان کشورمان بیان شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: جنبه اقتصادی مواد مخدر و درآمد کلان آن موجب شده است که شخصیت‌هایی در کشورهای مهم دنیا به این مساله دامن بزنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به جنبه سیاسی مواد مخدر اظهار کرد: بسیاری از کشورهای استثمارگر سعی کردند که جوانان را به سمت مواد مخدر بکشند تا در استثمار ملت‌ها موفق شوند، نمونه ای از این مورد در جنگ تریاک از طرف انگلیس رخ داد، هر چه آلودگی مواد مخدر در بین جوانان بیشتر شود راه برای دشمنان برای رسیدن اهداف شومشان هموارتر خواهد کرد.

مصرف مواد مخدر حرام است

وی ادامه داد: مصرف مواد مخدر از نظر شرعی حرام است، به همین دلیل باید این مساله مبارزه کرد، مبارزه فرهنگی جزو مهم ترین کارها در این خصوص است و باید رسانه‌ها عواقب شوم اعتیاد به مواد مخدر را به نمایش بگذارند تا از اعتیاد افراد به مواد مخدر پیشگیری شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تاثیر پیشگیری بیشتر از درمان است، اگر کار فرهنگی در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت بگیرد، تاثیر بیشتری خواهد داشت، اما متاسفانه مبارزه فرهنگی در کشورمان ضعیف است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار