معاون قوانین مجلس:
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: مهلت به کارگیری بازنشستگان مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان ۲۶ آبان ۹۷ به پایان می‌رسد و از ۲۷ آبان هیچ یک از مشمولان این قانون نباید در سمت‌های خود در دستگاه‌ها شاغل باشند.
کد خبر: ۶۷۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 13 November 2018

به گزارش تابناک کردستان، «حسین میرمحمد صادقی» درباره آخرین فرصت مشمولان قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان برای ترک پست‌های خود اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان اجرایی شدن این قانون یکی از سوالاتی که برای دستگاه‌های مشمول پیش می‌آید، این است که پایان زمان یا آخرین مهلت کناره گیری بازنشستگان از سمت خود چه زمانی است.

وی گفت: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان ششم شهریورماه ۹۷ در مجلس تصویب شد و ۲۱ شهریور به تایید شورای نگهبان رسید.

معاون قوانین مجلس با یادآوری این که رییس مجلس در تاریخ ۲۴ شهریور این قانون را به رئیس جمهوری ابلاغ کرد، تصریح کرد: دکتر روحانی نیز ۲۷ شهریورماه آن را به روزنامه رسمی ابلاغ کرد.

وی گفت: با توجه به تصریح تبصره ۳ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نسبت به این که افراد مشمول باید ظرف ۶۰ روز (تاریخ ابلاغ قانون) سمت و پست خود را ترک کنند تعیین تاریخ دقیق برای این کار منوط به تفسیری است که از واژه «ابلاغ» می‌کنیم. علی الاصول لفظ به صورت مطلق به کار برود ظهور در «ابلاغ» رییس مجلس دارد.

میرمحمد صادقی افزود: موید این برداشت اصول ۵۸ و ۱۲۳ قانون اساسی و ماده یک قانون مدنی است، اما با وجود تفسیر فوق تفسیر دیگر آن است که واژه «ابلاغ» مذکور در قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنائا به معنای ابلاغ رئیس جمهوری بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به پیش بینی مجازات برای متخلفین از قانون در قالب جرم انگاری ذیل تبصره ۳ تفسیر اخیر را که به نفع متهم است، تقویت می‌کنند. با توجه به تفسیر، مهلت ۶۰ روزه از تاریخ ابلاغ رئیس جمهوری در ۲۶ آبان ۹۷ پایان می‌یابد از این رو از ۲۷ آبان جاری هیچ یک از مشمولان قانون نباید در سمت‌های خود شاغل باشند.

معاون قوانین مجلس در پاسخ به این سوال که در صورت عدم ترک شغل بازنشستگان مشمول این قانون چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت: طبق تبصره ۳ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان به این افراد جرم و در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار