مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام؛
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: پروژه غنی‌سازی جنگل های اراضی تملکی پالایشگاه در دو فاز برنامه‌ریزی شده که مرحله نخست آن در جنگل های محصور داخل پالایشگاه در حال اجرا است.
کد خبر: ۶۷۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 14 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ شهریار داری پور در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار داشت: سرانه فضای سبز این شرکت نسبت به نواحی صنعتی آن 85 درصد بوده که این مقدار هشت و نیم برابر بیشتر میزان تعیین شده محیط زیست است.

وی افزود:با اجرای تصفیه خانه پساب صنعتی تمام پساب تولیدی شرکت تصفیه شده و قابلیت استفاده را در آبیاری فضای سبز دارد.

داری پور بیان داشت : در این راستا پروژه جنگل کاری با کاشت یک هزار اصله درخت در پایین‌ دست تصفیه خانه اجرا شده که آب مورد نیاز این درختان با آب تصفیه شده پالایشگاه آبیاری می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام یادآور شد: برای پایش خروجی این تصفیه‌ خانه ایستگاه پایش لحظه ای نصب و داده های آن بدون واسط در اختیار اداره کل حفاظت از محیط زیست قرار گرفته و کارشناسان آن اداره به صورت برخط و لحظه ای ایستگاه را پایش می‌کنند.

به گفته داری پور شرکت پالایش گاز ایلام با احداث ایستگاه تفکیک پسماندها و نگهداری موقت پسماندهای صنعتی و ویژه تا زمان تعیین تکلیف، از آلودگی های منابع آب و خاک جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از انتشار ترکیبات جیوه و فسفر در محیط، این شرکت اقدام به خرید و راه اندازی دستگاه جداسازی جیوه و فسفر از لامپ‌های فلورسنت کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: این شرکت در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود اقدام به حذف و پاکسازی جایگاه دفن زباله های دهیاری همجوار به عنوان یکی از دغدغه‌های زیست محیطی اقدام کرده و با حذف چاله سوزان پالایشگاه و کاشت درخت در محوطه پاکسازی شده گام موثری دیگری در جلوگیری از آلودگی آب و خاک برداشته است.

وی در خصوص اقدامات پژوهشی در زمینه های زیست محیطی نیز گفت: پروژه مدیریت پسماند، مدلسازی آلودگی هوا، غنی‌سازی جنگل و چندین پروژه دانشجویی در خصوص مدیریت پساب و آلاینده های هوا انجام گرفته است و در همین راستا پروژه غنی‌سازی جنگل های اراضی تملکی پالایشگاه در دو فاز برنامه‌ریزی شده که مرحله نخست آن در جنگل های محصور داخل پالایشگاه در حال اجرا است.

داری پور افزود: این شرکت با احداث و راه اندازی تصفیه خانه پساب صنعتی، ایجاد جایگاه های تفکیک و مدیریت پسماند و نصب و راه اندازی سیستم های پایش لحظه ای پساب و هوای محیطی و فضای سبز اقدامات شاخصی در زمینه صیانت از محیط زیست انجام داده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام: در راستای کاهش فلرینگ و جلوگیری از آلودگی هوا این شرکت اقدام به حذف گاز اتان ارسالی به فلر و استفاده از آن به عنوان سوخت بویلر های پالایشگاه کرده و همچنین با ارسال بخشی از گاز مایع خام به پالایشگاه چهارم پارس جنوبی حجم قابل توجهی از گاز فلر شده را کاهش داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام هم در این دیدار با ابراز رضایت از همکاری و عملکرد خوب پالایشگاه گاز ایلام در زمینه‌های زیست ‌محیطی اظهار داشت: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین صنعت و محیط زیست در این پالایشگاه وجود دارد.

سید اسدالله هاشمی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی کردن پروژه های در دست اقدام آن شرکت زمینه تعامل و همکاری بیشتری بین پالایشگاه و محیط زیست برقرار شود.

پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.

پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار