شهردار منطقه یک تهران:
شهردار منطقه یک تهران گفت: باغ ۲۰ هزار مترمربعی اراج با توافق شهرداری منطقه یک تهران و اداره اوقاف و انور خیریه شمیرانات به بوستان تبدیل شد.
کد خبر: ۶۸۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 18 November 2018

حبیب اله تاجیک اسماعیلی ظهر یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای پروژه های بزرگ فضای سبز در منطقه یک در سال های اخیر در بستر اهداف مختلفی صورت گرفته اند که می توان به احداث بوستان های منطقه ای و فرامنطقه ای به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه، شناسایی باغات قدیمی و در خطر تخریب برای تملک و تبدیل آنها به بوستان و تفرجگاه عمومی و درنتیجه  جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و حفاظت از درختان کهنسال منطقه و به عبارتی تبدیل تهدیدات به فرصتها و... اشاره کرد.

وی باغ اراج را یکی از باغ های بزرگ شمال تهران دانست و گفت : باغ 20 هزار و 300 متر مربعی اراج  متاسفانه در سال های گذشته دچار حریق و آتش سوزی شد و تعداد زیادی از درختان آن در این حادثه از بین رفت لذا با هدف  حفظ و احیای آن با اتخاذ تدابیر لازم ، تملک و عملیات اجرایی آن در اولویت قرار گفت و آغاز شد.

تاجیک اسماعیلی تصریح کرد: این پروژه با هزینه ایی بالغ بر 30 میلیارد ریال در حال انجام است و اقداماتی چون ایجاد مسیرتردد ، جدول کشی، احیای درختان ، نصب آلاچیق، نصب وسایل بازی کودکان و دستگاه های ورزشی ، ایجاد زمین ورزش های توپی ، احیای رستوران سنتی با استفاده از ساختمان قدیمی موجود و... اجرایی شده است

وی افزود : در حال حاضر این پروژه از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار است و بزودی برای استفاده عموم شهروندان به بهره برداری می رسد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار