کد خبر: ۶۹۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 20 December 2018

به دنبال انتشار تحلیلی در «تابناک کردستان» درباره جلسه اخیر کارگروه تنظیم بازار استان، سایت استانداری کردستان شبه‌جوابیه‌ای درباره تحلیل مذکور منتشر کرده است؛ مطلب منتشره، نه جواب به این رسانه، که کپی ناشیانه‌ای از یک «عملیات روانی مبتنی بر دروغ» است و یادآور حکایت توپ میرزا آقاسی، صدر‌اعظم محمد‌شاه!

نقل است که میرزا عباس بیات ایروانی معروف به میرزا آقاسی، صدر‌اعظم مشهور محمد‌شاه قاجار وعده کرده بود توپی بسازد که با آن بتوان از دارالخلافه تهران به سن‌پترزبورگ در منتهی‌الیه شمال‌غرب روسیه شلیک کرد! میرزا وفای به عهد کرد اما هنگام آزمایش توپ در حضور محمدشاه، گلوله آن درون عراده منفجر شد و تعدادی از خدمه توپ را کشت! میرزا آقاسی پس از روی دادن آن رسوایی خدمت شاه رسید و گفت: قربان! توپی که خودی‌ها را این‌گونه لت و پار کرده، ملاحظه بفرمایید که چه بلایی بر سر دشمن آورده است!

حکایت میرزا و توپ‌اش حکایت مرقومه‌ای است که به امر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تهیه شد و خدمه روابط عمومی استانداری به تابناک کردستان شلیک کردند!

بنا بر تطویل نوشتار حاضر نیست و پاسخ مبسوط به آنچه در مطلب منتشره در سایت استانداری کردستان آمده به فرصتی مناسب موکول می‌شود، اما اشاره به دو نکته مختصر ضروری است.

یکم) در مطلع مطلبِ بدون امضای منتشره در سایت استانداری، اتهام قابل پیگرد قانونی «ارائه آمارهای غیرواقعی» به سایت تابناک کردستان نسبت داده شده است و این اتهام‌زنی در حالی است که آنچه در خبر تابناک کردستان به آن استناد شده، عیناً و دقیقاً مستند به اطلاعات منتشره در درگاه ملی آمار با عنوان «شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان ـ آبان 97» است و غیر از آن هیچ آمار دیگری در خبر این رسانه وجود ندارد؛ حالا چطور معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اطلاعات منتشره توسط مرکز آمار ایران را «غیرواقعی» اعلام کرده موضوعی است که خودش باید درباره آن توضیح دهد اما اینکه وی به یک رسانه اتهام بی‌سند نشر آمار غیرواقعی زده، مایه تأسف است؛ حالا سؤالی هم مطرح است و آن اینکه غیرواقعی اعلام کردن آمار منتشره توسط مرکز آمار ایران، آنهم توسط یک مقام ارشد دولتی استان در سایت استانداری، اگر خودزنی نیست چه نامی برای آن می‌توان پیدا کرد؟ کاش آمر و عاملان تهیه مطلب منتشره در سایت استانداری، متوجه بودند، آنچه منتشر شده به مانند توپ میرزا آقاسی بیشتر دولت و کارگزارانش را لت و پار کرده تا گردانندگان تابناک کردستان!

دوم) در شبه‌جوابیه استانداری آمده است «ای کاش آن رسانه همانند سایر رسانه‌ها و خبرنگاران در جلسه حضور می‌داشت تا آنچه که در کارگروه مطرح گردید بدون کم و کاست منعکس می‌شد و صرفاً از روی مطالب دیگران و شنیده‌ها به قضاوت و داوری در باب چندوچون و مسائل مرتبط با آن جلسه نمی‌پرداخت»! این بخش از متن منتشره در سایت استانداری کردستان هم، کپی‌برداری ناشیانه‌ای از «یک عملیات روانی مبتنی بر دروغ» است! جوابیه‌نویسان و ولی‌نعمت آنها اول مشخص کنند که تابناک کردستان کَی، کجا، با چه وسیله‌ای و توسط کدام شخص یا مرجع به جلسه دعوت شده و سپس خبرسازی کرده و درس اخلاق بدهند!

و اما؛ جناب معاون اقتصادی استاندار کردستان باید بداند «زکات هنر اصحاب قلم نقد ارباب قدرت است»؛ تابناک کردستان مصمم است به همه زوایای تاریک عملکرد جناب «فیروزی» در این سال‌ها نور بتاباند و مغلطه کردن حریف، هرگز ما را از ادامه راه منصرف نخواهد کرد و بدیهی است که بهترین قاضی درباره عملکردها همانا مردم هستند.
و این قصه سر دراز دارد....
 
فرید کریمی
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
این بنده خدا از آن آمارها بی خبر بوده حتما امروز و بعد از انفجار توپ آنها را مطالعه می کند.
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
جالب تابناك فقط به اقاى فيروزى گير ميده جعبه سياه اقتصادى استان در اين پنج سال كس ديگر است كه اخيرا خيلى دوست داره رسانه ها فيروزى را سيبل كنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
فیروزی خود طالب سیبل شدن است خیلی مشتاق است که بعنوان شخص اول استان در تصمیم گیری ها مطرح شود ایشان دوست دارد مردم اورا سفارش شده اصلاح طلبان مرکز نشین وجناب جهانگیری بشناسند بلکه تا اخرین نفس های این دولت در مسند باقی بماند .
ان جعبه سیاه کار خودش را می کند اما در استتار کامل لیکن جناب فیروزی دوست دارد در معرض دید باشد هر چند به قیمت سیبل شدن . ان جعبه سیاه زیرکتر از ان است که خود را در معرض کارزار رسانه ها قرار دهد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار