سخنگوی ثبت احوال گفت: کلیه کسانی که قبل از اسفند سال 96 درخواست کارت ملی هوشمند کرده‌اند و کارت آنها نیز صادر شده اما برای دریافت کارت ملی هوشمندشان مراجعه نکرده‌اند از هفته آینده سریال کارت‌های قدیمی‌شان باطل خواهد شد و در مراجعه به دستگاه‌های دولتی با مشکل روبه‌رو خواهند شد.
کد خبر: ۶۹۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 22 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، سیف الله ابوترابی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت صدمین سالگرد تشکیل سازمان ثبت احوال برگزار شد به آخرین آمار صدور کارت ملی هوشمند اشاره و اظهار کرد:‌ تا کنون بیش از 47 میلیون و 200 هزار نفر تکمیل ثبت نام انجام داده‌اند و برای 44 میلیون و 500 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است که از این تعداد حدود 44 میلیون کارت به استان‌ها ارسال و تحویل هم وطنان داده شده است.

وی گفت:‌ تعدادی کارت‌ ملی هوشمند صادر شده است اما در ادارات ثبت احوال باقی مانده است. ثبت احوال نیز برای حل این مشکل اعلام کرده است کسانی که برای دریافت کارت ملی هوشمندشان قبل از سال 96 اقدام کرده‌اند از هفته آینده کلیه کارت‌های نمونه قدیم آنها از درجه اعتبار ساقط و سریال کارت‌هایشان از مراکزی که با آنها در ارتباط هستند و استعلام انجام می‌دهند فاقد اعتبار خواهد بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: این افراد باید به دفاتر پست، پیشخوان و ثبت احوالی که برای ثبت نام به آنجا مراجعه کرده‌اند رفته و کارت‌هایشان را دریافت کنند.

وی گفت: کسانی که در سال 97 درخواست کارت ملی هوشمند کرده‌اند اما هنوز کارت‌هایشان صادر نشده نیز نگرانی نداشته باشند. همچنین به هموطنان تاکید می‌کنم با توجه به اینکه تا پایان سال 97 کلیه کارت‌هایی که اعتبارشان بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمدید شده بود عملاً باطل خواهد شد و سازمان هیچ برنامه‌ای برای تمدید آن ندارد. لذا هموطنان بایستی هر چه سریعتر به دفاتر پست و پیشخوان برای دریافت کارت و یا تکمیل ثبت نام مراجعه کنند. همچنین کسانی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند نیز زمان ثبت نام کارت ملی هوشمند را به پایان سال موکول نکنند و در این سه ماه پایانی سال نسبت به انجام آن اقدام کنند.

ابوترابی با بیان اینکه جمعیتی حدود 12 تا 15 میلیون نفر داریم که هنوز برای ثبت نام کارت ملی مراجعه نکرده‌اند، افزود: این افراد نیز بایستی هر چه سریعتر برای ثبت نام کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.

وی به ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز اشاره و تصریح کرد: برای حل مشکل هموطنانی که دارای محدودیت‌های حرکتی هستند یعنی سالخوردگان، جانبازان و افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند و یا در بعضی از مراکز نگهداری مانند بهزیستی و یا دیگر جاها نگهداری می‌شوند بیش از 667 ایستگاه سیار فعال شده است. همچنین برای خانواده‌هایی که معلول یا سالمندی که توان حرکتی ندارد در صورت درخواست ایستگاه سیار ایستگاه‌های سیاری به محل اعزام شده است.

ابوترابی به هزینه‌های صدور کارت ملی هوشمند هم اشاره کرد و گفت: تا پایان سال 97 رقم‌های هزینه صدور کارت ملی هوشمند ثابت است یعنی از سال 94 تا 97 هزینه واریزی به حساب خزانه 20 هزار تومان است. همچنین برای تصویربرداری و تکمیل ثبت نام حداکثر 9000 تومان و برای تحویل کارت ملی هوشمند به هموطنان حداکثر 2000 تومان و جمعا 11 هزار تومان برای فرآیند ثبت نام تا تحویل هزینه اخذ می‌شود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار