شهردار سابق اصفهان و قزوین که در حال حاضر معاون عمرانی وزیر کشور است از اجرای این طرح بزرگ و پیاده‌راه بوعلی و اکباتان تقدیر کرده است برای جداره‌سازی این طرح هم تقسیم کار و منابه شده است باید با همکاری مردم و کسبه طبق طرحی که تدوین شده است اجرا شود تا طرح به ساماندهی کامل برسد.
کد خبر: ۶۹۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ 23 December 2018
شهردار همدان با بیان اینکه برای کاهش هر نوع تخلف احتمالی سامانه الکترونیکی در شهرداری راه‌اندازی می‌شود، گفت:علی‌رغم افزایش هزینه‌ها شهرداری همدان با منابع مدیریت شده خود طرح‌های عمرانی را تعطیل نکرده است.

به گزارش تسنیم، عباس صوفی در نشست خبری با حضور خبرنگاران، درباره سفارش پذیری برای سپردن برخی مسئولیت‌ها در شهرداری به افرادی خاص هم اظهار داشت: نه از شورای شهر و نه از جایی دیگری سفارش فردی برای انجام امور شهرداری انتخاب نکردم، اما به مشورت و کارایی افراد در مسئولیتی که به آنان سپرده می‌شود اعتقاد دارد.

عجله‌ای در انتخاب افراد برای تعیین در سمت‌های مورد نظر ندارم/شهر باید با درایت و حوصله مدیریت شود

وی افزود: عجله‌ای هم در انتخاب افراد برای تعیین در سمت‌های مورد نظر ندارم. مردم شهر همدان هم قطعا این انتظار منطقی را می‌پذیرند که امور شهر با درایت و صبر و حوصله مدیریت شود انتخاب مدیران شهرداری هم این روند را طی می‌کند.

شهردار همدان افزود: پل سردار شهید حاج حسین همدانی به دلیل مشکلاتی که برای پیمانکار ایجاد شده و هزینه‌های اجرای آن افزایش یافته بود مدتی روند آن کند شده بود، اما متوقف نشده بود که برنامه‌ریزی و هماهنگی که انجام دادیم قرار شده است با تعهد تامین مالی توسط شهرداری همدان و اجرای روند عمرانی توسط پیمانکار شهریور سال آینده تحویل شهرداری شود.

شهردار همدان در نشست خبری خود بعد از یک‌سال فعالیت در این سمت، از افزایش سرانه فضای سبز شهروندان همدان به ۱۷ مترمربع خبر داد وگفت: اکنون سرانه فضای سبز هر شهروند همدانی ۱۱ متر‌مربع است و با اجرای بوستا ن‌های ولایت و منطقه‌ای اکباتان این سرانه در مدت کمتر از یک‌سال ۲۵۰ متر‌مربع افزایش‌می‌یابد.

صوفی با بیان اینکه قالب‌ها در حال نصب است و اسکا‌پل‌های پل هم تامین شده است از روز‌های آینده هم اجرای رمپ اصلی پل را آغاز می‌کنیم، اکنون این طرح بیش از ۵، ۳ درصد پیشرفت‌کاری دارد، افزود: طرح پارکینگ طبقاتی آقاجانی‌بیک هم ۳۸ درصد پیشرفت‌کاری دارد که به دلیل افزایش قیمت مصالح، پیمانکار طرح علاقه‌ای به ادامه آن ندارد.

مدیریت به موقع در برف‌روبی داشتیم/برخی از مسئولان شهری از ما انتظار داشتند که قبل از بارش برف روی زمین برف را پاکسازی کنیم

وی درباره گلایه شهروندان از برف‌روبی معابر شهر در نخستین بارش برف در شهر همدان هم گفت: شهرداری با تمام توان نیرو‌های خود را به معابر شهری وارد کرده بود و برای سرعت دادن به امور برف‌روبی با مدیریت بیش از گذشته این کار را پیش برد، اما ترافیک معابر شهر همدان این روند را تا حدودی کند کرد البته با درایت شهر را از برف پاکسازی کردیم برخی از مسئولان شهری از ما انتظار داشتند که قبل از بارش برف روی زمین برف را پاکسازی کنیم که غیر‌منطقی است تا برفی نباشد که نمی‌شود آن جمع‌آوری کرد.

علی‌رغم افزایش هزینه‌ها شهرداری همدان با منابع مدیریت شده خود طرح‌های عمرانی را تعطیل نکرده است

صوفی اظهار داشت: در همه شهر‌های ایران طرح‌های عمرانی با این شرایط مالی که شهرداری‌ها در پیش رو دارند و قیمت اجرای طرح‌ها تا ۴ و ۵ برابر افزایش داشته و در‌آمد کافی هم ندارند و مردم هم بیش از این توان پرداخت عوارض را ندارند تعطیل شده است، اما شهرداری همدان با منابع مدیریت شده خود طرح‌های عمرانی را تعطیل نکرده است و به عمران شهر می‌پردازد.

شهردار همدان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی پیاده راه بلوار ارم، گفت: برآورد اجرای این طرح در حدود ۱۸ میلیارد تومان است. طرح پیاده‌راه سازی در همدان برای شهر‌های دیگر به الگوی تبدیل شده است و تاکنون ۲۰ گروه‌کارشناسی از شهرداری شهر‌های دیگر تقاضا کرد‌ه‌اند که به آن‌ها در اجرای طرحی مانند این مشاوره بدهیم.

با هم‌افزایی توان خود برای جذب بود‌جه کلانشهر همدان از ردیف‌های ملی قرار دهیم

وی افزود: جمالی‌نژاد شهردار سابق اصفهان و قزوین که در حال حاضر معاون عمرانی وزیر کشور است هم از اجرای این طرح بزرگ و پیاده‌راه بوعلی و اکباتان تقدیر کرده است برای جداره‌سازی این طرح هم تقسیم کار و منابه شده است باید با همکاری مردم و کسبه طبق طرحی که تدوین شده است اجرا شود تا طرح به ساماندهی کامل برسد.

شهردار همدان درباره کلانشهری همدان هم گفت: همدان سال‌ها قبل برای کلانشهر شدن مصوبه دارد و اصلا موضوع کلانشهر شدن همدان اکنون مطرح نیست الان مهم این است که همه با هم‌افزایی توان خود برای جذب بود‌جه این کلانشهر از ردیف‌های ملی تلاش کنیم چرا همیشه به دنبال کاهش توان هم هستیم و به جای پرداختن به اصل موضوع به فرعیات می‌پردازیم اکنون بسیاری از شهر‌های کشور به دنبال آن هستند که مجلس و دولت برای کلانشهر شدن آن‌ها را تایید کند همدان اکنون این مزیت را دارد رسانه‌ها و هم مسئولان همدانی که در کشور سمت و جایگاهی دارند باید برای این مطالبه عمومی مردم همدان را یاری کنند چرا توسعه شهر‌ها به تامین اعتبار آن هم از نوع ملی نیاز است.

بهبود عبور و مرور شهری با بازگشایی معابر عملی شد

صوفی با بیان اینکه امسال سعیدیه پایین، طالقانی، اعتمادیه شرقی، و بلوار ۴۵ متری ورودی به شهرک بهشتی را برای کاهش بار ترافیکی و روان‌سازی آن باز‌گشایی کردیم. طرح‌های پیاد‌ه‌رو‌سازی را در مناطق مختلف شهر در دستور کار داریم، گفت: طرح‌های توسعه شهری را بی سر و صدا دنبال می‌کنیم نمونه آن هم ساماندهی پرنده‌فروشان از قلب شهر در نقطه‌ای دیگر بوده است ساماندهی وانت‌بار‌ها را هم انجام دادیم.

شهردار همدان گفت: اکنون ۱۰۰ درصد بودجه شهرداری از همدان تامین می‌شود در حالی باید بخش اعظم آن با کمک مسئولان همدانی در تهران جذب و به همدان اختصاص داده شود نه اینکه ۱۰ درصد از ردیف بودجه کشور سهم منابع بودجه‌ای شهرداری همدان باشد آنهم همه سهمیه را اختصاص ندهند و ۷ تا ۸ درصد آن را بدهند.

صوفی گفت:همدان ظرفیت‌ها توسعه‌ای فراوانی دارد که باید همه با تعامل و مشارکت یکدیگر به توسعه آن فکر کنیم نقد منصفانه را قبول داریم و از آن استقبال می‌کنیم، اما تخریب با نقد کاملا متفاوت است چرا که در نقد وجه‌های مثبت و منفی با هم آورده می‌شود، اما در تخریب فقط نقایص را باز‌گو می‌کنند.

با هم‌افزایی توان به توسعه شهر کمک کنید

وی گفت: امسال همدان پیشانی گردشگری کشور بود و حتی رسانه کلانشهری مانند اصفهان هم به آن در تیتر اصلی روزنامه خود با عنوان همدان در هیاهو، اصفهان در خاموشی اشاره کرده بود اگر خواهان توسعه این شهر با ظرفیت‌های پیدا و پنهان آن هستیم باید با مشورت و هم‌فکری راه‌های توسعه آن بیابیم نه این که به جای کمک به رفع مشکلات آن مشکلی به مشکلاتش اضافه کنیم و موجب ضعف در توسعه شهر شویم.

شهردار همدان یکی از دلایل موفقیت شهرداری همدان را راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ شهرداری عنوان کرد و گفت: این سامانه با زیر‌ساخت‌های که برای آن به لحاظ نرم‌افزاری و پشتیبانی مناطق در حوزه فنی و عمرانی و سازمان‌ها ایجاد شده است باید به روز جواب مردم را بدهد که هر رسانه‌ای هم علاقنمند بود می‌تواند از روند خدمات‌دهی همکارانم در این واحد بازدید کند.

صوفی اظهار داشت: برای بهبود وضعیت زیست محیطی دفع بهداشتی سایت پسماند همدان حوضچه شیرابه و لندفیل را برای نخستین بار در شهر همدان بهره برداری خواهیم کرد و برای اجرای آن هم در حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است در حالی که این طرح بعد از ۴۰ سال در شهر همدان اجرا می‌شود و نقش موثری در فضای شهر دارد.

سامانه الکترونیک شهرداری را برای کاهش مراجعه مردم به شهرداری اجرا می‌کنیم

شهردار همدان یکی دیگر از مشکلات شهر همدان را جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی عنوان و افزود: برای طرحی به این مهمی برنامه‌ای مدون داریم بخشی از آن در سال‌های قبل اجرا شده است و بخش دیگر را از حد فاصل میدان ۹ دی تا رودخانه باغ بهشت به طول ۳ کیلو‌متر با هزینه‌ای در حدود ۱۵ میلیارد تومان در دست اجرا داریم. در محدوده چمران و میدان امام‌حسین (ع) هم مشاور بررسی لازم را انجام داده است.

شهردار همدان درباره جابه‌جایی نیرو‌ها در شهرداری همدان و تعیین افراد در پست‌های بدون مدیر هم گفت: باید با فرصت کافی این موضوع را بررسی کنیم تا افرادی که آگاهی و تخصص کافی دارند برای این حوزه از مدیریت نهاد‌های وابسته به شهرداری همدان انتخاب شوند.

برای کاهش تخلف سامانه الکترونیکی راه‌اندازی می‌کنیم

صوفی اظهار داشت: برای کاهش هر نوع تخلف احتمالی که بر اثر ارتباط مردم با مجموعه شهرداری امکان ایجاد دارد سامانه الکترونیکی را راه‌اندازی خواهیم کرد که مردم کمترین مراجعه را به شهرداری همدان داشته باشند که این طرح با هدف شفاف‌سازی امور شهری و سرعت بخشیدن به خدمات مردم است باید زیر‌ساخت‌های آن به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تامین شود هزینه کلانی در حدود ۱۲ میلیارد تومان دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار