سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از روز شنبه ۸ دی ماه سریال کارت‌های ملی قدیمی که اعتبارشان تا پایان سال ۹۶ بوده است ابطال خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 26 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، سیف‌الله ابوترابی اظهار کرد: براساس تصمیم سازمان ثبت‌احوال از روز شنبه (8 دی‌ماه 97) کارت ملی قدیمی که اعتبار آن تا پایان سال 96 بوده است و این افراد نسبت به اخذ کارت ملی جدید خود اقدام کرده‌اند اما تا به امروز اقدامی برای دریافت کارت خود نکرده‌اند، سریال کارت ملی قدیمی آنها ابطال خواهد شد.

وی گفت: بر همین اساس تصمیم سازمان ثبت‌احوال هیچ تغییری نخواهد کرد ضمن اینکه در روزهای گذشته نیز اعلام شد این افراد به دفاتر پیشخوان یا اداره پست و یا ثبت احوال مراجعه و نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: کارت‌های ملی قدیمی این افراد از روز شنبه (8 دی‌ماه) فاقد اعتبار خواهد بود و هیچ دستگاه و سازمانی نمی‌تواند نسبت به کارت ملی قدیمی آنها استعلامات لازم را اخذ کند.

وی گفت: در حال حاضر 12 الی 15 میلیون نفر واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند در کشور هستند که انتظار می‌رود این افراد طی 3 ماه پایانی سال 97، نسبت به پیش ثبت‌نام و تکمیل مشخصات خود برای اخذ کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

ابوترابی افزود: فرآیند ثبت‌نام این افراد در سامانه ثبت احوال به گونه‌ای طراحی شده است که با اقدام جهت ثبت‌نام مشکلی را در آینده درخصوص مراجعه به سازمان‌ها و دستگاه‌ها علیرغم نداشتن کارت ملی هوشمند نخواهند داشت.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار