استاندار کردستان در گفت‌وگوی اختصاصی با تابناک:
استاندار کردستان با بیان اینکه با بررسی عملکرد تعدادی از مدیران استان به این نتیجه رسیده‌ایم که به برخی تغییرات نیاز است و جابجایی این مدیران در دستور کار است، گفت: در خصوص فرماندارانی که تغییر نکرده‌اند باید بگویم که «فعلاً» برنامه‌ای برای تغییرشان ندارم مگر آنکه موضوع یا بحث خاصی پیش بیاید.
کد خبر: ۶۹۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 29 December 2018

بهمن مرادنیا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک کردستان در پاسخ به این سؤال که با توجه به گذشت یک‌سال از انتصاب شما به عنوان نماینده عالی دولت در کردستان آیا ارزیابی از عملکرد مدیران استان برای جابجایی‌های‌ احتمالی انجام شده یا خیر، اظهار کرد: در خصوص مدیران استان باید یادآوری کنم که طی یک‌سال گذشته تعدادی از آنها تغییر کرده‌اند؛ در شروع کار تمایل نداشتم به گونه‌ای عمل کنم که خدای ناخواسته مدیری را به ناحق عزل یا کسی را به ناحق در پستی منصوب کنم.

وی گفت: از زمان شروع به کار در سمت استاندار بنا را بر آن گذاشتم که به مدت یک‌سال با دوستان همکاری کنم که در این مدت، ارزیابی ما نسبت به عملکرد تعدادی از مدیران استان، در مجموع، یک ارزیابی مثبت است و ثابت شده که این همکاران برای عمل به وظایف خود، تلاش می‌کنند.

استاندار کردستان تصریح کرد: در همین حال، با بررسی عملکرد تعدادی دیگر از مدیران کردستان هم به این نتیجه رسیده‌ایم که به برخی تغییرات نیاز است و جابجایی این مدیران در دستور کار قرار دارد.

وی به تغییر برخی فرمانداران استان در ماه‌های گذشته هم اشاره کرد و گفت: چند نفر از فرمانداران بعد از حضور ما در استان در این سمت منصوب شده‌اند؛ در خصوص سایر فرمانداران استان هم باید بگویم که «فعلاً» برنامه‌ای برای تغییرشان ندارم مگر آنکه موضوع یا بحث خاصی پیش بیاید که در چنین صورتی بررسی مورد نیاز انجام و تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

مرادنیا با اشاره به اینکه فرمانداری شهرستان مریوان هم در حال حاضر به صورت سرپرستی اداره می‌شود، افزود: برآورد ما آن است که ظرف دو هفته آینده موضوع فرماندار مریوان قطعی و گزینه مورد نظر معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اظهاراتی با این مضمون که «برخی افراد مشخص در انتصاب‌های مدیران و تصمیمات استاندار دخالت می‌کنند» صحت دارد یا خیر، تأکید کرد: طرح این دست موضوعات در واقع تخریب مجموعه دولت است چرا که بنده به عنوان استاندار، به طور قطع و یقین برای هر انتصابی نظر برخی افراد را خواهم گرفت.

استاندار کردستان با بیان اینکه برای امور مختلف از مشورت مدیران ارشد استان و نظر آنها استفاده می‌کنیم، افزود: ذهنیتی که در این خصوص به وجود آمده با واقعیت تناسبی ندارد و اظهاراتی که در این باب مطرح می‌شود صحت ندارد؛ علاوه بر این، طرح این موضوع که کسی اختیاراتش را به فرد یا افرادی دیگر واگذار کرده یا نظر آنها را به نظر خود ترجیح می‌دهد نوعی اهانت تلقی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر در انتصاب‌های مدیریتی پس از حضور ما در استان دقت شود این امر روشن می‌شود که افرادی با گرایش‌های مختلف سیاسی را برای عهده‌دار شدن مسئولیت انتخاب کرده‌ایم.

مرادنیا با تأکید بر این مضمون که برخی افراد که از آنها نام برده می‌شود، طرف مشورت در انتصاب‌های بنده نیستند، گفت: در انتخاب مدیران استان مشورت می‌کنم و درباره توانمندی افراد و ضعف‌های احتمالی آنها تحقیق خواهم کرد؛ مشورت کردن استاندار با معاونانش برای انتصاب‌ مدیرانی که در زیرمجموعه آنها هستند و نیز امور دیگر یک امر طبیعی است و انجام می‌شود چرا که مدیران منتخب، پس از انتصاب باید با این معاونان هماهنگ باشند تا امور به صورت مطلوب‌تری به سرانجام برسد.

وی افزود: آنچه درباره دخالت در تصمیمات ما مطرح می‌شود نه صحت دارد و نه اصولاً با روحیات بنده سازگار است و اگر بنا بود دخالت افراد در تصمیم نهایی خود را بپذیرم شاید تصمیم‌گیری درباره خیلی مسائل و برای نمونه انتخاب برخی فرمانداران و مدیران برخی دستگاه‌ها در استان به این اندازه طولانی نمی‌شد.

استاندار کردستان اظهار کرد: باید تأکید کنم، اگر درباره توانایی فردی برای یک مسئولیت به نتیجه برسم و تشخیص دهم فرد مورد نظر شایستگی تصدی یک مسئولیت را دارد، حتی اگر همه مخالف باشند آنچه لازم باشد را انجام خواهم داد و برعکس این موضوع هم می‌تواند روی بدهد لذا به نظر می‌رسد طرح این موضوع بیشتر جنبه تخریبی دارد.

وی با تبیین اهمیت مسائل زیست‌محیطی به وضعیت دریاچه زریبار مریوان هم به عنوان یکی از سرمایه‌های طبیعی استان اشاره کرد و گفت: چندی قبل در تهران با دکتر کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نشستی داشتیم و در آن جلسه نگرانی خود درباره زریبار را مطرح و خواستار توجه جدی به حل مشکلات دریاچه شدیم و متعاقب آن وی به کردستان سفر و شخصاً وضعیت زریبار را از نزدیک بررسی کرد.

مرادنیا با اشاره به اینکه پیشتر گروهی از دریاچه زریبار بازدید کرده ولی برای حل مشکلات ارقام نجومی درخواست کرده بودند، افزود: اخیراً تیمی با هزینه بسیار کمی، در تالاب انزلی فعالیت‌هایی برای حل مشکلات انجام داده و اکنون منتظر مشخص شدن نتیجه کارهای انجام شده هستند و پیش‌بینی‌های اولیه هم آن است که احتمال به نتیجه رسیدن تلاش آنها حدود نود درصد است.

وی خاطر نشان کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وعده داده‌اند به محض محرز شدن نتیجه مثبت کار در تالاب انزلی اعتبار لازم برای شروع بکار تیمی که در آن تالاب فعالیت کرده را هم در زریبار تأمین کنند تا آنچه لازم است برای نجات این ثروت گران‌بها انجام شود.

استاندار کردستان در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد رسانه‌ها در استان به توقع خود از رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: همیشه برای همکاری با رسانه‌ها مشتاق بوده و هستم؛ ما می‌گوییم رسانه باید همیشه در خدمت مردم باشد، رسانه نباید برای خوشایند اشخاص و طیف‌های مختلف قدم بردارد؛ همه ما باید در هر حال خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم و رسانه‌ها هم از این امر مستثنی نیستند؛ فعالان رسانه باید وجدان کاری را ملاک عمل خود قرار داده و بر مبنای آن پیش بروند.

وی افزود: تعدادی از رسانه‌ها در استان، بیشتر به این سمت حرکت می‌کنند که به برخی مسائل کوچک بیش از حد لازم بپردازند و در کنار این موضوع کارهای خوبی هم در استان انجام می‌شود که رسانه‌ها به آن نمی‌پردازند.

مرادنیا تصریح کرد: بر این باور هستم که امروز و در شرایطی که هجمه علیه کشور بسیار زیاد است و تحریم، فشار اقتصادی و برخی مشکلات وجود دارد، یکی از رسالت‌های بسیار مهم رسانه، ایجاد امید در جامعه است؛ هیچکدام از ما نباید به سمتی حرکت کنیم که مردم را نسبت به همه‌چیز بدبین کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، ضعف‌هایی هم وجود دارد و در این شرایط در فضای مجازی هم تخریب‌های فراوانی به ناحق انجام می‌شود و علاوه بر اینها رسانه‌های برون‌مرزی هم پیوسته در حال تخریب هستند و لازم است رسانه‌های داخلی در جهت عکس آنها حرکت کرده و در کنار نقد و بیان ضعف‌ها، نقاط قوت را هم تبیین کنند؛ متأسفانه ما شاهد این اتفاق نیستیم و نیاز است صاحبان قلم به این مباحث بیش از گذشته توجه کنند.

استاندار کردستان در پاسخ به سؤال مدیرمسئول «تابناک کردستان» درباره ارزیابی نماینده عالی دولت در استان از عملکرد این رسانه، افزود: «بدون تعارف باید بگویم با شناختی که از شخص شما دارم و اینکه شما را فرد منصفی می‌دانم، مسائل را در استان به خوبی رصد و دنبال می‌کنید و می‌بینم که انصافاً نگاه شما به مسائل دلسوزانه است و این رویکرد جای تقدیر دارد».

وی اظهار کرد: هم ما و هم شما طبیعتاً ضعف‌هایی هم داریم و باید تلاش کنیم این ضعف‌ها را برطرف کنیم؛ بنده به عنوان استاندار مدعی نیستم که کارم بدون عیب و نقص است و مجموعه شما هم به همین صورت است و باید همه ما در مسیر اصلاح قدم برداریم؛ ولی در مجموع، بنده حقیقتاً نسبت به رفتاری که تابناک تاکنون در کردستان داشته، رضایت دارم.

جابجایی برخی مدیران کردستان در دستور کار است/«فعلاً» برنامه‌ای برای تغییر فرمانداران در کردستان نداریم/ظرف دو هفته آینده موضوع فرماندار مریوان قطعی و گزینه مورد نظر معرفی می‌شود/آنچه درباره دخالت برخی افراد در تصمیمات استاندار مطرح می‌شود نه صحت دارد و نه اصولاً با روحیات بنده سازگار است/فعالان رسانه باید وجدان کاری را ملاک عمل خود قرار دهند/«تابناک کردستان» مسائل را در استان به خوبی رصد و دنبال می‌کند و نگاه دلسوزانه و رویکرد این رسانه جای تقدیر دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار