رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کردستان:
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: زرینه دیواندره با 16.7 درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور در شبانه روز گذشته بود.
کد خبر: ۶۹۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 30 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، بهرام چاره‌خواه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: زرینه با ثبت دمای منفی 16.7 درجه سانتیگراد سردترین نقطه کشور در شبانه روز گذشته بود و پس از آن اردبیل با منفی 15.4 درجه و هزارکانیان کردستان با منفی 15.3 درجه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی گفت: از روز شنبه (دیروز) با خارج شدن سامانه بارشی از آسمان کردستان، شاهد افت دمای هوای بودیم به طوری که در تمام ایستگاه‌های استان در شبانه روز گذشته دمای هوا به زیر صفر درجه رسید و پیش‌بینی می‌شود روند سردی هوا تا روز چهارشنبه این هفته ادامه داشته باشد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: در این مدت سروآباد با 9.2 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بود و دمای سنندج نیز در گرمترین حالت به 7.5 درجه سانتیگراد بالای صفر و در سردترین حالت منفی 5 درجه زیر صفر رسید.

وی در خصوص پیش بینی سه روزه استان نیز گفت: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان دهنده عبور ناپایداری‌های ضعیفی از غرب و شمال غرب استان (بانه، سقز، مریوان، سروآباد و منطقه سرشیو) برای اواخر وقت امروز و فردا دوشنبه است که موجب رگبارهای پراکنده برف بویژه در ارتفاعات می‌شود.

چاره خواه افزود: برای سایر نقاط استان تا روز سه‌شنبه هوا پایدار بوده و در این مدت یخبندان شبانه و اول صبح پدیده حائز اهمیت در استان است و از اواخر وقت چهارشنبه تا روز پنجشنبه نیز همراه با افزایش ناپایداری شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار