سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان کردستان با هوشیاری و اقدامات به هنگام، پیچیده و گسترده اطلاعاتی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوء استفاده کنندگان ارز دولتی را شناسایی، منهدم و ۱۱ نفر از عناصر اصلی آن را دستگیر کردند.
کد خبر: ۶۹۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 31 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان کردستان با هوشیاری و اقدامات به هنگام، پیچیده و گسترده اطلاعاتی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوء استفاده کنندگان ارز دولتی را شناسایی ، منهدم و 11 نفر از عناصر اصلی آن را دستگیر کردند.

در این اطلاعیه آمده است: در شرایط حساس اقتصادی و لزوم برنامه‌ریزی دقیق در استفاده از ذخایر ارزی، این شبکه معادل 4 هزار و 700 میلیارد تومان ارز دولتی را به بهانه واردات کالاهای ضروری مردم از کشور خارج و در برخی از کشورها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج ) در دام افتادند.

این شبکه ارز مورد اشاره را با استفاده از کارت‌های بازرگانی شرکت‌های صوری و با جعل پیش‌فاکتور برای ثبت سفارش واردات کالاهای ضروری و همچنین با پرداخت رشوه از بانک‌های مختلف دریافت کرده است و با عدم انجام تعهدات ارزی و استفاده از ترفندهای مختلف، مانع از اجرای اقدامات قانونی بانک‌ها در پیگیری اعتبارات ارزی شدند.

وزارت اطلاعات به عموم مردم شریف ایران توصیه می‌کند موارد سوء استفاده مالی به ویژه در حوزه ارز دولتی را از طریق تلفن 113 به ادارات کل اطلاعات استان خود اطلاع دهند تا با اقدام به موقع از گسترش آثار سوء اقدامات مجرمانه جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار