تحصن نماینده میانه مقابل هیات رئیسه مجلس
نماینده مردم میانه در مجلس با حضور در مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس، تحصن و درخواست برگزاری نشست غیرعلنی برای بررسی بودجه سال ۹۸ را مطرح کرد.
کد خبر: ۶۹۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 02 January 2019

به گزارش تابناک تبریز، فردین فرمند در نشست علنی امروز (چهارشنبه 12 دی) مجلس شورای اسلامی درخواست تشکیل نشست غیرعلنی برای بررسی بودجه سال 98 را مطرح کرد و به دلیل مخالفت نایب رئیس مجلس با این درخواست در مقابل جایگاه هیات رئیسه تحصن کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی حدود 30 دقیقه در مقابل جایگاه هیات رئیسه تحصن کرد و پس از این زمان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از وی درخواست کرد که در صندلی خود مستقر شود تا پیشنهاد نماینده مردم میانه مورد بررسی قرار گیرد.

فرمند پس از پایان بررسی ماده 16 طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: براساس ماده 162 آیین نامه داخلی هرگاه 10 نماینده تقاضای بررسی جلسه غیرعلنی را مطرح کنند، هیات رئیسه باید این نشست را برگزار کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به همراه تعدادی از نمایندگان برای بررسی بودجه سال 98 تقاضای جلسه غیرعلنی را مطرح کردیم و هر راه قانونی را که طی کردم، موفق نشدم و دوباره صبح به بنده اعلام شد که باید امضا جمع کنم. چرا که این بودجه با شرایط کشور همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه یا باید به آیین نامه داخلی مجلس عمل شود ، ادامه داد: ماده 162 آیین نامه داخلی مجلس می‌گوید که 10 نماینده حق دارند، اعلام کنند شرایط اضطراری وجود دارد و درخواست جلسه غیرعلنی را مطرح کنند که بنده نیز این مراحل را براساس آیین نامه طی کرده‌ام.

 

 در ادامه تحصن نماینده میانه در جلوی جایگاه هیات رئیسه در نهایت تلاش سایر نمایندگان برای جلب رضایت فردین فرمند نتیجه داد و این نماینده برای دقایقی به صندلی خود بازگشت در این لحظه جمعی از نمایندگان از هیات رئیسه مجلس تقاضای جلسه غیرعلنی داشتند که این درخواست توسط هیات رئیسه در صحن علنی قرائت شد و در دستور  کار قرار گرفت.

فردین فرمند در بیان اظهارات خود درباره علت درخواست جلسه غیرعلنی عنوان کرد: خدایا خودت اینقدر مهربانی که می‌دانی چندین روز است که دارم تو را صدا می‌کنم همکاران عذرخواهی می‌کنم؛ این بودجه یک بار از نزد مقام معظم رهبری بازگشته است و الان پیش ماست دارید چه کار می‌کنید.

نماینده مردم میانه ادامه داد: بنده تقاضای جلسه غیرعلنی دارم به این آئین‌نامه عمل کنید طبق اصل ۱۰۲ آئین‌نامه مجلس ۱۰ نماینده حق دارند تقاضای جلسه غیرعلنی داشته باشند. من تقاضای غیرعلنی بودن جلسه را دارم چرا که می‌ترسم دلار به۲۰ هزار تومان برسد. همه می‌دانید که من از شهری کوچک آمده‌ام و نمی‌دانم چه گناهی کرده‌ام که مردم حوزه انتخابیه‌ام اینقدر از من توقع دارند.

وی با اشاره به تلاش‌ رسانه‌های غربی علیه کشور ما ابراز داشت: هر کس دوست داشت بعد از جلسه بیاید تا من بگویم وضع با آمریکا چگونه است.

بر این اساس محمدعلی وکیلی که در وسط صحن مجلس در حال رفت و آمد بود خطاب به فرمند گفت: سانسور کنید.

فرمند نیز در پاسخ به وکیلی گفت: بلی خودم را سانسور می‌کنم.

فرمند ادامه داد:‌ از آقا که خرج می‌کنید من قاطی می‌کنم چرا که به غیر از او را نداریم چرا که یک حضرت ولی عصر است و نائب او و ما جز اینها را نداریم.

نماینده مردم میانه با بیان اینکه آمریکا جنگی را علیه ما شروع کرده است، گفت: آمریکا گفت از سوریه و افغانستان بیرون می‌آید و این کار را هم انجام داد اما روسای‌جمهور آمریکا که هر سال برای تعطیلات کریسمس به تعطیلات می‌روند امسال ترامپ این کار را انجام نداد بلکه همراه با همسرش به اروپا و پس از آن به عراق سفر کرد.

پزشکیان در این لحظه خطاب به فرمند گفت: آقای فرمند چیزهایی که باید در جلسه غیرعلنی بگویید را اینجا بیان نکنید.

فرمند ادامه داد: من تقاضای جلسه غیرعلنی دارم چرا که از این وقتی که ما داریم به هدر می‌دهیم آمریکا خوشحال است. با یک میلیون بشکه نفت بودجه را بسته‌اید این به چه معنا است؟

در این لحظه شلوغی و سروصدای نمایندگان فضای صحن را پر کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :