تابناک / جعفری با بیان اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در توسعه و حل معضلات جامعه دارند، گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر در گیلان آموزش‌های سواد رسانه‌ را فرا گرفتند.
کد خبر: ۶۹۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 05 January 2019

تابناک / جعفری با بیان اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در توسعه و حل معضلات جامعه دارند، گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر در گیلان آموزش‌های سواد رسانه‌ را فرا گرفتند.

« محسن جعفری »، امروز (15دی) در چهارمین جشنواره ابوذر گیلان که در سالن اجتماعات ناجا برگزار شد اظهار کرد: آرامش و آسایش کشور را مدیون شهدا و دلاوری‌های آن‌ها هستیم.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها امروز نقش ارزنده‌ای در توسعه و گسترش فرهنگ اسلامی دارند، گفت: دشمنان ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب را هدف قرار داده‌اند در این راستا قلم خبرنگار در مقابله با این تهاجمات بسیار حائز اهمیت است.

 

جعفری به اهداف برگزاری جشنواره ابوذر اشاره و اذعان کرد: تبیین، توسعه و نهادینه کردن، گفتمان انقلاب اسلامی جامعه و بصیرت بخشی به آحاد جامعه، حمایت از تولیدات داخلی و .... از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی با بیان اینکه جشنواره ابوذر چهار سال پیاپی در گیلان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد رسانه ای است و برگزیدگان استانی جشنواره ابوذر به اختتامیه جشنواره ابوذر کشوری معرفی می‌شوند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان به موضوعات چهارمین جشنواره ابوذر گیلان اشاره و تصریح کرد: تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، بصیرت و دشمن شناسی مسائل صنفی اصحاب رسانه، محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و چهل سالگی انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت از جمله موضوعات این جشنواره بود.

 

جعفری خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 27 اثر به این جشنواره ارسال شد ولی امسال با استقبال گسترده روبه رو بوده و 2 هزا ر و 64 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

وی اضافه کرد: از این مجموع، 12 درصد تیتر، 33 درصد گزارش، 10 درصد یاداشت، چهار درصد کاریکاتور و چهار درصد چند رسانه‌ای و 20 درصد مصاحبه، 6 درصد خبر و 11 درصد عکس بوده است.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تصریح کرد: ارزیابی آثار توسط تیم تخصصی و ویژه از دانشکده تهران انجام و آثار منتخب برگزیده شدند.

 

جعفری به عملکرد ویژه بسیج رسانه در استان اشاره و اظهار کرد: با فعالیت‌های مستمر، بسیج رسانه گیلان سه سال پیاپی در کشور حائز رتبه نخست شده است.

 

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه ای در گیلان اشاره کرد و افزود: این کلاس‌ها برای سنین 6 تا 50 سال در استان برگزار و تاکنون 12 هزار و 650 نفر در کارگاه آموزش سواد رسانه‌ای شرکت و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تصریح کرد: اعزام خبرنگاران به همایش اربعین حسینی از دیگر فعالیت‌های بسیج رسانه برای نخستین بار در کشور بوده است.

 

جعفری گفت: 2 هزار و 300 اثر خبری از خبرنگاران گیلانی در همایش اربعین حسینی منتشر شده است.

 

وی اضافه کرد: 12 هزار فرم عکس از همایش اربعین حسینی در کربلای معلی تولید شده که در آینده نزدیک به صورت نمایشگاه در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان به اعزام عکاس خبری به مناطق زلزله زده کرمانشاه و سر پل ذهاب اشاره و اظهار کرد: 8 کامیون آذوقه توسط بسیج رسانه گیلان به مناطق زلزله زده کرمانشاه انتقال یافت که در نوع خود بی نظیر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار