سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این نهاد فقط محصول نهایی را کنترل می‌کند، مسئولیت استفاده از خوراک دام در تولید "اسنک پفک کرده" را متوجه وزارت جهاد کشاورزی دانست.
کد خبر: ۷۰۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 07 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، اواخر آذر ماه امسال سخنگوی سازمان غذا و دارو از تخلف دو برند معروف تولیدکننده "اسنک پف کرده" در استفاده از ذرت دامی در تولید محصولات‌شان خبر داد و اوایل دی ماه نیز اعلام کرد که پرونده تخلف این دو برند به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

اخیرا نیز یک کارشناس صنایع غذایی با اشاره به اینکه آسیب مصرف خوراک دام برای انسان‌ها با توجه به موادی که در آن وجود دارد متفاوت است، اظهار کرد که بسته به موادی که در خوراک دام استفاده شده در تولید اسنک پفک کرده وجود داشته، مصرف آن ممکن است منجر به بیماری‌هایی همچون حصبه، رشد قارچ یا باکتری و سرطان شود.

خبرنگار ایسنا این موضوع را از سازمان ملی استاندارد ایران پیگیری کرد و یک مقام مسوول در این سازمان در پاسخ اعلام کرد که سازمان استاندارد در محدوده وظایف خود در سطح بازار به مسئله‌ای در این باره برنخورده که به لحاظ مواردی که استاندارد برای تولید محصول ضروری می‌داند، لازم به پیگیری باشد.

طبق گفته این مقام مسوول در سازمان ملی استاندارد، این نهاد تنها محصول نهایی را کنترل می‌کند و ورود خوراک دام در قالب ذرت به کارخانه‌ها، در محدوده مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی است.

همچنین این مقام مسوول در سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد که مسئولیت کنونی بررسی تخصصی محصولاتی که گفته شده در آنها از خوراک دام استفاده شده، بر عهده سازمان غذا و دارو است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار