رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه لایحه پیشنهادی حذف 4 صفر از پول ملی نیازمند تصویب دولت و تأیید مجلس است، گفت: برآورد کارشناسان نشان می‌دهد که اجرای این کار نزدیک 2 سالی طول می‌کشد.
کد خبر: ۷۰۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 07 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، عبدالناصر همتی بامداد دوشنبه در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود پنج نکته را درباره حذف 4 صفر از پول ملی مطرح کرد و نوشت: لازمه اجرایی شدن این لایحه تصویب دولت و تأیید مجلس است که امیدوارم تحقق یابد.

وی گفت: «این کار یک فرآیند زمان‌بر به لحاظ حقوقی و فنی دارد و بر مبنای برآورد کارشناسان ما اجرای آن نزدیک دو سالی طول می‌کشد».

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: این اقدام در کنار سایر اقدامات اساسی بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی و بکارگیری ابزارهای نوین سیاست‌های پولی و شیوه‌های جدید و کارآمد نظارت بر بانک‌ها خواهد بود و عملیاتی شدن آن عملا متأخر بر اصلاحات بانکی خواهد بود».

وی گفت: بعد از قانونی شدن، پول‌های جدید به تدریج و با جایگزینی آنها با اسکناس‌های فرسوده قبلی وارد چرخه می‌شوند و هزینه آن قابل مقایسه با هزینه چاپ حجم زیاد اسکناس‌های فعلی نخواهد بود.

همتی افزود: «اصلاح نرخ برابری پول ملی از طریق حذف صفرها وجهه پول ملی را در صحنه بین‌المللی ارتقا می‌بخشد و اقدامی است که در بسیاری از کشورها در کنار سایر اقدامات، سرآغازی برای اصلاحات جدی اقتصادی است».

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار