فرماندار قروه گفت: در قروه جلساتی که تشکیل می‌شود همه بر مبنای کدخدامنشی و جدای از دستورالعمل ابلاغی بوده و با این وضع به راستی به کجا می‌رویم و باید پرسید این چه قانونی است که اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۰۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 12 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قروه امروز با انتقاد شدید فرماندار نسبت به عملکرد شورا و تشکیل ندادن کمیته‌های تخصصی در کنار بحث حضور نیافتن دبیر شورای هماهنگی استان باتوجه به اینکه قرار بود در این نشست باشد، برگزار شد.

موحد امان‌اللهی در این نشست در خصوص اینکه چرا کمیته‌های تخصصی مرتبط در شهرستان تشکیل نشده‌اند انتقاد کرد و گفت: تشکیل کمیته در حوزه مرتبط به خود، عاملی برای تسهیل در کار شورا بوده و این روالی است که به صورت کشوری انجام می‌شود و اینکه چرا در قروه صورت نگرفته جای سؤال دارد.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته‌های پیشگیری، مقابله، درمان، فرهنگ سازی و آموزش، افزود: این کمیته‌ها همه به موازات هم باید پیش روند تا مشخص شود وضعیت به چه صورت بوده و چه خواهد شد.

فرماندار قروه تصریح کرد: تمامی جلسات شورا که برگزار شده بدون هدف بوده و کمیته‌ها نقشی نداشته‌اند و در واقع این نقص بزرگی است که باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی همچنین به صورت کلی به مشکلاتی که در جلسات قروه وجود دارد اشاره کرد و گفت: در قروه جلساتی که تشکیل می‌شود همه بر مبنای کدخدامنشی و جدای از دستورالعمل ابلاغی بوده و با این وضع به راستی به کجا می‌رویم و باید پرسید این چه قانونی است که اجرا می‌شود.

امان‌اللهی با بیان اینکه چارچوب‌ها در هیچ جلسه‌ای مشخص نشده، از اینکه در قروه بدون دستورالعمل خاصی جلسات برگزار می‌شوند ابراز تأسف کرد.

البته در این میان تنها جلسه‌ای که به صورت منظم و در قالب دستورالعمل ابلاغی عمل می‌کند مطابق اظهارات امان‌اللهی شورای آموزش و پرورش است که همیشه مطابق قانون مرتبط پیش می‌رود.

فرماندار قروه خطاب به دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قروه خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی، برگزاری جلسه داخلی کمیته‌ها و اعلام برنامه‌های مرتبط به خود شد و بر ارائه خروجی کار توسط کمیته‌ها هم تأکید کرد.

وی نقش سمن های حوزه پیشگیری از اعتیاد در تشکیل کمیته‌ها را مهم دانست و حضور تمامی مدیران عضو شورای مبارزه با مواد مخدر را ضروری خواند.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار