استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: از زمانی که بنده توفیق خدمتگزاری مردم کردستان را پیدا کرده‌ام تلاش بر این بوده که فارغ از مسائل جناحی و سیاسی در راستی اعتدال و توسعه استان حرکت کنیم و همواره نقد را هم در چارچوب اصلاح پذیرفته‌ایم و مشتاقانه هم پذیرا خواهیم بود؛ اما شاید برخی نه به دنبال نقد که در پی تخریب هستند لذا باید همه ما در این شرایط متوجه باشیم که این تخریب‌ها تخریب شخص نیست بلکه تخریب نظام، حاکمیت و حکومت است.
کد خبر: ۷۰۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 13 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا امروز در نشست با علما و روحانیون استان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب در کنار مردم اشاره و اظهار کرد: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که بیش از هر زمان دیگری به نقش‌آفرینی علما برای تقویت انسجام، وحدت، همدلی و امیدبخشی به جامعه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه شرایطی که استکبار جهانی در مقطع فعلی برای کشور ایجاد کرده شرایط سختی است، گفت: جبهه ما در مواجه با آنها پیشتر در حوزه نظامی و فرهنگی بود و امروز یک جنگ اقتصادی در جریان است.

استاندار کردستان با اشاره به ضرورت تقویت هوشیاری و آگاهی در جامعه، تصریح کرد: دشمن در کنار همه برنامه‌هایی که علیه ما دنبال می‌کند در صدد ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه هم هست.

وی گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و همه رسانه‌های معاند از دور و نزدیک دائماً برای براندازی برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند می‌طلبد ما هم بتوانیم در مقابل آنها بایستیم و به مردم امید ببخشیم و آنها احساس کنند که روحانیت همواره طلایه‌دار حرکتی است که از 40 سال قبل آغاز شده است.

مرادنیا افزود: از همه علما و روحانیون و خطیبان جمعه و جماعت درخواست دارم در این شرایط ویژه و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فضای امید و نشاط را به جامعه و شهروندان برگردانند.

وی خاطر نشان کرد: از زمانی که بنده توفیق خدمتگزاری مردم کردستان را پیدا کرده‌ام تلاش بر این بوده که فارغ از مسائل جناحی و سیاسی در راستی اعتدال و توسعه استان حرکت کنیم و همواره نقد را هم در چارچوب اصلاح پذیرفته‌ایم و مشتاقانه هم پذیرا خواهیم بود؛ اما شاید برخی نه به دنبال نقد که در پی تخریب هستند لذا باید همه ما در این شرایط متوجه باشیم که این تخریب‌ها تخریب شخص نیست بلکه تخریب نظام، حاکمیت و حکومت است.

استاندار کردستان گفت: به واسطه تحریم‌هایی که علیه ملت ایران آغاز شده، مسائل و مشکلاتی در کشور و استان وجود دارد و تمام تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش آن است که از این راه شاید بتوانند مردم ما را تحت فشار قرار دهند اما به لطف خدا و همت مردم که این انقلاب متعلق به آنهاست ناکام خواهند ماند.

وی افزود: با توجه به اینکه در فضای مجازی دائماً بحث حول این است که کاری انجام نمی‌شود، عقب‌ماندگی و مشکلات زیاد است و توسعه وجود ندارد وظیفه دارم اعلام کند در کنار مسائل و مشکلاتی که وجود دارد کارهای خوبی هم در کردستان آغاز شده است.

مرادنیا تصریح کرد: برای مثال در بحث بودجه، سال 96، 1400 میلیارد تومان اعتبار در کردستان هزینه شده است؛ در سال 97 هم تا این تاریخ 1585 میلیارد تومان مصوبه اعتبارات بوده است که 50 درصد آن را در 6 ماهه اول سال دریافت کرده‌ایم و مابقی هم تا پایان سال دریافت و هزینه خواهد شد.

وی گفت: در لایحه بودجه سال 98، پیش‌بینی بودجه برای استان، 1714 میلیارد تومان است که اگر با تلاش نمایندگان استان مصوب شود، اعتبارات ما نسبت به سنوات گذشته رشد خواهد داشت.

استاندار کردستان به بحث اعتبارات بانکی اشاره کرد و افزود: در بحث اشتغال روستایی 173 میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی در روستاها پرداخت شده است و بانک‌ها هم از محل منابع خودشان 2200 میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع 2500 میلیارد تومان تسهیلات در استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، تجارت و سایر بخش‌ها پرداخت شده است، اظهار کرد: ارقام تزریق شده به استان به بحث رفع بیکاری در استان و توسعه کمک می‌کند.

مرادنیا با اشاره به طرح مباحث مختلف در حوزه راه‌های استان گفت: یکی از مشکلات جدی که در استان وجود دارد فقدان زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل است؛ در حال حاضر 1850 کیلومتر راه بین‌شهری در کردستان وجود دارد و برای تکمیل 380 کیلومتر راه استان در حال حاضر 600 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم؛ اندکی دقت نشان می‌دهد برای انجام کار اعتبار کلانی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه 6100 کیلومتر راه روستایی هم در استان وجود دارد افزود: تاکنون 48 درصد راه‌های روستایی کردستان آسفالت شده و در حال حاضر هم آسفالت یک هزار کیلومتر راه روستایی در برنامه قرار دارد که 500 میلیارد تومان برای راه‌های روستایی اعتبار لازم است تا بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه برخی شهرها و مناطق استان مانند بیجار، قروه، دهگلان، حسن‌آبادیاسوکند و روستاهای این بخش با مشکل جدی در بحث آب شرب مواجه بودند، تصریح کرد: خوشبختانه این شهرها و مناطق در بودجه سال 98 در ردیف قرار گرفته و تأمین آب شرب آنها از محل سد سیازاغ و سد آزاد (قوچم) در ردیف آمده است و این موضوع نویدبخش آن است که بتوانیم ظرف چندسال آینده مشکل آب شرب این شهرها و روستاها را به صورت اساسی حل کنیم.

وی به افزایش تقریباً 3 برابری بودجه راه‌آهن کردستان اشاره کرد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای راه‌آهن استان امسال 63 میلیارد تومان بوده که  48 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است اما اعتبار راه آهن در بودجه 98 به 150 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است؛ دولت وعده کرده که تا سال 99 پروژه راه‌آهن کردستان را به بهره‌برداری برساند.

مرادنیا به پروژه کریدور میاندوآب به کامیاران هم اشاره کرد و افزود: در بودجه سال 98 برای این پروژه 163 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و اینها نویددهنده شتاب‌بخشی به تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل استان است.

وی به تکمیل تونل مسیر سنندج مریوان اشاره و تصریح کرد: از معاون عمرانی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواسته‌ایم با تلاش و پیگیری زمینه‌ای فراهم کنند که مسیر یادشده تا پایان سال 98 به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان به موضوع تخصیص آب به استان هم اشاره کرد و گفت: کردستان امسال استان دوم کشور از نظر تولید گندم بود اما تلاشی جدی از سوی بنده، همکارانم و نمایندگان محترم استان هم در حال انجام است که بتوانیم آب تخصیصی به کردستان را افزایش دهیم و در این راستا نمایندگان استان در مجلس طرح استیضاح وزیر نیرو را هم امضا کرده‌اند.

وی افزود: برخی پروژه‌ها در استان، سال‌ها رها شده بود که با جدیت در حال تلاش برای تکمیل آنها هستیم که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه بیمارستان سقز، سالن ورزشی 6 هزار نفری سرپوشیده سنندج، تالار سنندج و کنارگذر سقز اشاره کرد و امیدواریم مردم سال آینده نتیجه تلاش دولت برای تکمیل آنها را لمس کنند.

مرادنیا به موضوع جلوگیری از خام‌فروشی معادن اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با هم‌دلی که در شهرهای استان اتفاق خواهد افتاد بحث پروژه‌های فولاد سقز، بیجار و قروه به نتیجه برسد؛ در حال حاضر سرمایه‌گذاری این سه پروژه 5800 میلیارد تومان است که می‌تواند برای حداقل 3 هزار نفر نیروی جوان شغل ایجاد کند؛ کار این پروژه‌ها تقریباً آغاز شده اما برخی مسائل اجتماعی مانع از اجرایی شدن کامل کار شده است.

وی گفت: موضوع دو مرز سیف سقز و سیرانبد بانه در دستور کار است؛ با وزارت امور خارجه رایزنی و با مسئولان عراقی مذاکره انجام شده است و در داخل کشور هم پیگیری‌های خوبی انجام شده و امیدواریم قبل از پایان سال خواسته مردم سقز و بانه عملی شود و این کار به توسعه تجارت کمک کند اما در عین حال باید بر این موضوع تأکید شود که صرفاً تجارت راه‌کار توسعه استان نیست، در شهرهای مرزی استان باید تولید رونق بگیرد.

استاندار کردستان افزود: بخشی از منطقه ویژه اقتصادی بانه در دهه فجر آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی با اشاره به ارسال نامه‌ای برای مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در این نامه به سه پروژه مهم استان کردستان و بحث تخصیص 1.5 میلیارد دلار برای توسعه شبکه‌های آب‌رسانی در استان، توسعه باغ‌های کردستان و بحث تولید گوشت قرمز در استان اشاره شده و امیدواریم با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب خواسته‌های مطرح شده تحقق پیدا کند.

مرادنیا به سفر رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های کشور به استان در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این سفر شاید برای اولین بار در تاریخ استان در شرف انجام باشد تا برای حل مسائل و مشکلات توسعه‌ای و بانکی کردستان تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به تنها درخواستی که از ائمه جمعه و جماعت استان دارد، افزود: کردستان در حوزه اعتیاد در کشور به عنوان استان پاک مطرح است اما اعتیاد در استان شیوع پیدا کرده و درخواست بنده از علمای استان آن است که نسبت به آگاه‌سازی خانواده‌ها و دادن تذکر به جوانان درباره آسیب‌های این بلای خانمان‌سوز عنایت ویژه‌ای داشته باشند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار