دو هفته قبل یکی از رسانه‌های کشوری گزارشی درباره درگیری 17 ماه قبل نماینده بیجار در مجلس با مأمور پلیس منتشر کرد؛ با توجه به محتوای گزارش منتشر شده سؤالاتی مطرح است که مهم‌ترین آن، واکنش یا عدم واکنش «حمداله کریمی» به موضوع و چرایی امر در هر دو وجه مسئله است.
کد خبر: ۷۰۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 16 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، 12 دی‌ماه جاری گزارشی دارای امضای نویسنده و با عنوان «520 روز از درگیری نماینده بیجار با مأمور پلیس گذشت/هیأت نظارت کجاست؟+فیلم» در یکی از رسانه‌های کشور منتشر و سپس در چند رسانه دیگر بازنشر شد.

در بخشی از گزارش یادشده از قول سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت پرونده شکایت پلیس از نماینده بیجار چنین آمده است: «حدود یک سال و نیم از وقوع حادثه می‌گذرد و نماینده مذکور مکررا از طریق بازپرس محترم پرونده احضار شده‌؛ ولی تاکنون مراجعتی نداشته‌ است و ما همچنان منتظر حضور نماینده مذکور در دادگاه عدل علوی هستیم.

رئیس اداره حقوقی راهور ناجا تصریح کرد: تعرض به تمامیت جسمانی افراد به خصوص تعرض به مامور قانون حین اجرای وظیفه جزو جرائم غیرقابل گذشت بوده که براساس قانون دارای دو جنبه شخصی و عمومی است.

وی اعلام کرد: در جنبه شخصی پرونده، مامور مضروب همچنان شاکی است و پلیس راهور ناجا نیز در استیفای حقوق مامور وظیفه شناس خود تاکید دارد.

رئیس اداره حقوقی راهور ناجا گفت: جنبه عمومی جرم نیز غیرقابل گذشت بوده و از طریق قانون و مراجع محترم قضایی مورد پیگیری است.

وی با بیان این مطلب که منتظر اعلام نظر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم خاطرنشان کرد: مصونیت پارلمانی نمایندگان مجلس فقط در حدود وظایف قانونی‌شان است نه امور شخصی و پلیس مصرانه این مساله را تا اخذ حکم و دادنامه پیگیری خواهد کرد».

حال و با توجه به گذشت دو هفته از انتشار گزارش یاد شده سه احتمال وجود دارد.

اول) نماینده بیجار به هر دلیلی از انتشار آن گزارش بی‌خبر بوده و اطلاعی درباره محتوای منتشر شده ندارد که اگر چنین باشد به احتمال زیاد بعد از انتشار این نوشتار، جناب نماینده از موضوع باخبر شده و واکنش لازم را نشان خواهد داد؛ بدیهی است در این حالت، «تأیید محتوای گزارش با تداوم سکوت آقای نماینده»، «ارسال جوابیه برای رسانه منتشر کننده مطلب و پاسخ به محتوای منتشره» و یا «طرح دعوا در مراجع قضایی علیه نویسنده گزارش و رسانه منتشر کننده»، سه مسیر پیش‌روی «کریمی» خواهد بود.

دوم) نماینده بیجار در همان روز انتشار گزارش و یا در طول دو هفته گذشته از انتشار گزارش مطلع شده و با توجه به اینکه ظاهراً جوابیه‌ای درباره آن حتی در کانال فضای مجازی خود منتشر نکرده است، یا بنا دارد به سکوت سؤال‌برانگیز خود ادامه دهد یا در مراجع قضایی علیه نویسنده گزارش و رسانه منتشر کننده آن اقدام کند که در این صورت هم ضروری است برای افکار عمومی روشنگری شود.

سوم) نماینده بیجار از انتشار گزارش اطلاع کامل دارد اما چون محتوای گزارش متکی به مستندات حقوقی محکمه‌پسند و غیرقابل انکار است، «کریمی» در حالت انفعال قرار گرفته و مدرکی برای انکار آنچه مطرح شده در دست ندارد که اگر چنین باشد، با توجه به پیگیری انجام شده از سوی همکاران در تاریخ 24 دی‌ماه جاری و طرح پرسش از شخص سردار اشتری، فرماندهی محترم ناجا، با مضمون «قضیه درگیری نماینده بیجار با مامور پلیس راهور در فرودگاه مهرآباد» و نیز از آنجا که انتشار خبر، گزارش و فیلم در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره درگیری نماینده بیجار با مأمور پلیس (چه منصفانه و چه غیرمنصفانه)، تا همین جا هم متأسفانه به وجهه استان کردستان بویژه مردم نجیب بیجار آسیب زده است، «تابناک کردستان» بنا به رسالت ذاتی یک رسانه، تلاش خواهد کرد موضوع اتهام وارده به نماینده بیجار را تا اتخاذ تصمیم نهایی توسط مرجع ذی‌صلاح پیگیری و نتیجه امر را به اطلاع افکار عمومی برساند.

گزارشی درباره درگیری نماینده بیجار با مأمور پلیس و سه احتمال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار