طرح برخورد با شکارچیان پرندگان وحشی در شرق مازندران اجرایی می‌شود
کد خبر: ۷۰۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 20 January 2019

سرپرست اداره محیط زیست میاندورود با تاکید بر فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از شکار پرندگان وحشی در استان گفت: طرح برخورد با شکارچیان پرندگان وحشی در شرق مازندران اجرایی می‌شود.
به گزارش فرتاک نیوز،

سید محمود هادیان اظهار داشت: داشتن محیطی سالم و امن از ضروریات زندگی بشر است که انسان بتواند در پناه آن به تربیت جسم و جان خویش بپردازد. شرط داشتن روح سالم داشتن جسم سالم است و جسم سالم نیز فقط زمانی حاصل می ‌شود که انسان از محیط زیست سالم بهره‌ مند باشد.

وی افزود: محیط زیست به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات مورد پیگیری دولت بوده و تلاش دارد تا با نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست دغدغه‌های محیط زیستی را کاهش دهد که در این میان سمن ها و مردم نیز باید پای کار باشند.

رئیس اداره محیط زیست میاندورود گفت: شعار امسال هفته هوای پاک، هوای پاک مسئولان و مردم است که این امر نشان دهنده نقش مسئولان در آگاه‌سازی مردم است که واحدهای صنعتی و خدماتی مستقر در شهرستان پایش و کنترل می‌شوند و اگر این واحدها ضوابط زیست محیطی را رعایت نکنند طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: نواختن زنگ هوای پاک به منظور آگاه‌سازی بیشتر دانش آموزان،کشت گل و نهال در فضای سبز مدارس جهت افزایش سرانه فضای سبز ، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری که از تک سرنشینی خودروها بهتر است و این وسیله به جای خودرو فرهنگ‌سازی شود، برخی از برنامه‌های هفته هوای پاک در شهرستان بود.

هادیان با بیان اینکه فرهنگ حفظ محیط زیست باید از کودکی به فرزندان آموزش داده شود، گفت: در بحث تفکیک زباله در مدارس و استفاده بهینه از آب، کارشناسان آموزش در مدارس حضور می‌یابند تا خود دانش آموزان پیام رسان مسائل زیست محیطی باشند زیرا دانش آموزان به عنوان آینده سازان مملکت در حفظ محیط زیست نقشی مهم دارند و هر دانش آموز می‌تواند یک همیار محیط زیست باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه حیات وحش نیز پناهگاه حیات وحش دشت ناز در زمینی به مساحت 56 هکتار و با داشتن بیش از 447 گونه گیاهی و دارای اکوسیستم مناسب با داشتن جنگل هیرکانی و محل نگهداری گوزن زرد که اکنون 35راس گوزن شامل 12 راس نر و 23 راس ماده در این پناهگاه بسر می‌برند یکی از بهترین نقاط جاذبه گردشگری، منطقه دیدنی و حفاظت شده شهرستان است.

رئیس محیط زیست میاندورود گفت: در زمینه حفظ و حراست از گونه‌های جانوری، ماموران ما به طرق مختلف آگاهی لازم را به مردم دادند در دو ماه گذشته نیز پنج متخلف به دلیل شکار دارقاز و کبوتر صحرایی دستگیر و همچنین یک نفر به جرم حمل کله مرال به مراجع قضایی تحویل شدند که باید خود مردم به ویژه شکارچیان به این دیدگاه برسند که خودشان در جهت حفظ محیط زیست و حیات وحش تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار