در حالیکه افکار عمومی شهرستان وبخشی از استان منتظر بروز اتفاق جدیدی در شهرستان مهران بودند ،اما شهردار مهران با تشکیل یک نشست خبری با تعدادی از رسانه ها ضمن ارایه گزارشی از روند فعالیتهای خدماتی در طول بیش از یکسال فعالیت خود در این شهر برگی متفاوت اما پر معنا را در پیش روی افکار عمومی گشود.
کد خبر: ۷۰۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 21 January 2019

تابناک ایلام::موضوع اختلاف بین شورای شهر وشهردار مهران یکی از مهمترین موضوعات حال حاضر شهرستان مهران شاید استان ایلام باشد .در حالیکه بیش از یکماه از مصوبه شورای شهر در خصوص عزل " حجت شاکیان" شهردار فعلی مهران می گذرد ،اما بدلیل عدم موافقت فرماندار بدلیل آنچه که مغایرت این مصوبه با قانون اعلام کرده اند ،مخالفین شهردار لااقل تا این ساعت نتوانستند شاکیان را از کرسی شهرداری پایین بکشند.

بنا به اطلاعات موثق روزگذشته اعضای شورای شهر ومسئولین شهرستان به این نتیجه رسیدند که با وجود شدت اختلافات بین شهردار واعضای شورای شهر ،حتی با قبول اشکال شکلی وماهوی درمصوبه شورا ،بدلیل عدم همراهی شورا به عنوان رکن تصمیم گیری شهر،کارها به سختی پیش رفته وشهروندان مهرانی از این وضعیت متضرر خواهد شد.ازاینرو شهردار باید داوطلبانه به نفع شهروندان ومنافع شهر  از سمت خود کناره گیری کند.

در حالیکه افکار عمومی شهرستان وبخشی از استان منتظر بروز اتفاق جدیدی در شهرستان مهران بودند ،اما شهردار مهران با تشکیل یک نشست خبری با تعدادی از رسانه ها، ضمن ارایه گزارشی از روند فعالیتهای خدماتی در طول بیش از یکسال فعالیت خود در این شهر، برگی متفاوت اما پر معنا را در پیش روی افکار عمومی گشود.

از یک سو ایشان با ارایه این گزارش، خود و شورای شهر را در معرض یک قضاوت بزرگ قرار داد،از سویی نیز با طرح این موضوع که کسی نمی تواند شهردار را وادار به استعفا نماید ،اما در صورت تداوم اختلافات با شورا با وجود عملکرد مثبت خود ،به نفع شهروندان تصمیم خواهد گرفت،چالشی جدی در پیش پای مخالفین خود در شورا قرار داد.

در پایان بخشی از گزارش ارایه شده از سوی شهردار مهران خواهد آمد:

*معتقدم مهران پیشانی کشور وافتخار استان ایلام است ،باید از حاشیه ها پرهیز تا برنامه ها به سرانجام برسد.با توجه به بافت شهر وبه فراخور آن باید شیوه مدیریت انتخاب واجرایی شود.

*در طول یکسال گذشته کمیسیون های ماده 20،ماشین آلات ،منابع انسانی وسرمایه گذاری در شهرداری مهران ایجاد شود و در روند پیشبرد اهداف وبرنامه های شهر وشهروندان موثر واقع شده است.

*با اعتباری بالغ بر 150میلیون تومان "جی آی اس " شهرداری راه اندازی شد .درحال حاضر با ایجاد سیستم یکپارچه صدور پروانه ،کار نظارت برای شهرداری وخدمت به شهروندان راحت شده است.

*با پرداخت 720میلیون تومان بدهی بیمه شهرداری ،یکی از مهمترین مشکلات حقوقی پیش رو حل وفصل گردید.

*افزایش 80درصدی بودجه شهرداری درسال 96 یکی از کارهای نادر دراین حوزه محسوب می شود . برای بودجه سال گذشته مبلغ 8میلیارد پیش بینی شد که بیش از 15میلیارد تومان تحقق یافت.

*تعمیر وآماد هسازی کشتارگاه با اعتبار 150میلیون تومان وتعمیر کارخانه آسفالت وسنگ شکن با هزینه کرد 70میلیارد تومان از دیگر کارهای بزرگ شهرداری در یکسال گذشته است.

*با آماده سازی ،احیاء و احداث 8پارک در جای جای شهر مهران ،فضای مفرح وبا نشاطی برای شهروندان مهیا شد.

*احداث جاده سلامت به طول سه کیلومتر از میدان امام زاده سیدحسن تا میدان امام یکی از کارهای بزرگ شهرداری به حساب می آید.این مسیر زیرسازی شده وروند اجرای کار ادامه دارد.

*جدول گذاری در سطح 23خیابان و همچنین اجرای 270هزار متر مربع آسفالت معابر در طول یکسال از دیگر کارهای عمرانی شهرداری در یکسال گذشته است.برابر با چها سال در یکسال گذشته آسفالت انجام داده ام.

*اقدامات موثری در خصوص مقابله با بیماری سالک صورت گرفته است که کاهش بیش از 80درصدی مبتلایان به این بیماری از نتایج اقدامات مقابله ای در این راستاست.

*افزایش سرانه فضای سبز و نهالکاری د سطح شهر تداوم دارد ،همچنین بیش از 6هزار ویکصدو پانزده اصله گل کاغذی سازگار با آب وهوای مهران به تعداد شهدای دوران جنگ تحمیلی این شهر کاشته خواهد شد.

*شهرداری قانونی مهران هستم ،استیضاح حق شورا است .قضاوت در مورد حاشیه ها را به مردم واگذار می کنم.

*بر اساس تجربه چندساله فعالیت در شورای شهر ایلام ،کلیت گرا هستم و در طول خدمت در شهرمهران نیز همواره منافع مردم را مد نظر قرار داده ام.

*از مردم نجیب وشهید پرور مهران تقدیر می کنم ،چنانچه شرایط فعالیت فراهم نباشد از شهرداری خواهم رفت.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
مشکل اصلی از انجا ناشی میشود که اعضا شورا برسرمسایل بیهوده با هم لج میکنند...
فرمان اصلی اداره شهرداری مهران در دست چند نفر از کارمندان با سابقه بیش از بیست و پنج سال سابقه خدمتی است که طی این سالها هر شهرداری که امده تقریبا نظاره گر بود و انها کار خود را کرده اند....

هرچند بسیار بعید است با این وضعیت شهرداری و شورای مهران اگر شاکیان برود کسی بهتر از او شهردار شود...

مشکل در مدیریت کلی است نه مدیریت یک شخص....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار