بسته خبری ویژه تابناک
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «فست فودهای خودمان از مک دونالد بهتر است!» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 03 August 2015
انتقاد رسایی از مدیر مسئول کیهان
حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادات مدیرمسئول روزنامه کیهان نسبت به تعطیلی مجلس در ایام بررسی «برجام» در کنگره آمریکا، نامه‌ای خطاب به وی را در سایت شخصی خود منتشر کرد. وی در بخشی از این نامه می نویسد:« تا زمانی که دولت طبق قانون، لایحه قانونی توافق هسته‌ای را ارائه ندهد و تا زمانی که رئیس مجلس در همراهی آشکار با دولت این لایحه قانونی را مطالبه نکند، مجلس تعطیل با مجلسی که باز است چه تفاوتی دارد؟!»

ادعای قاچاق 90 درصدی موبایل
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در آیین تودیع و معارفه سه تن از معاونان سازمان تعزیرات گفت: 90 درصد موبایل‌های موجود در بازار قاچاق هستند و گردش مالی بازار موبایل حدود 6 تا 7 هزار میلیارد تومان است ولی قطعاً برای سامان دادن این وضعیت راهکارهایی مانند ثبت کردن تلفن همراه در مخابرات وجود دارد.وی گفت: موبایل‌های رجیستر نشده را می‌توان قطع کرد و اگر کسی می‌گوید این امکان وجود ندارد ما حاضریم مسئولیت این کار را بپذیریم و آن را انجام دهیم چرا که تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده است و بر این اساس چنانچه عوارض این موبایل‌ها در گمرک پرداخت نشده است تا زمان پرداخت عوارض گوشی‌ها در مخابرات ثبت نشوند و در حقیقت تکنولوژی از این مرزها رد شده است.

واکنش به سخنان انتخاباتی ناطق
روزنامه آفتاب یزد نوشت: ناطق نوری در اظهارات اخیر خود با ابراز نگرانی از اینکه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون برنامه مشخصی برای انتخابات ندارند گفته است که "تندروهایی که من آنها را قبول ندارم منسجم‌تر برای انتخابات برنامه‌ریزی کرده‌اند".در این رابطه صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی به آفتاب یزد گفت: بخشی از صحبت‌های آقای ناطق نوری درست است، گروه‌های تندروی اصولگرا در خصوص ورود به انتخابات خیلی جدی هستند و جریان‌های اصولگرا هم برای انتخابات عزمشان را جزم کرده اند.زیباکلام ادامه داد: این طور نیست که اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس برنامه‌ای ندارند یعنی با این بخش از صحبت‌های آقای ناطق نوری خیلی همراهی نمی‌کنم بلکه می‌گویم اتفاقا اصلاح‌طلبان هم برنامه دارند اما آنها با چند مشکل اساسی روبه‌رو هستند که اصولگرایان با آن روبه‌رو نیستند.
فاطمه راکعی نیز در این خصوص تاکید کرد: از ماهها پیش اصلاح‌طلبان فعالیت‌های جدی خودشان را در انتخابات شروع کرده‌اند و از شورای هماهنگی اصلاحات گرفته تا فعالیت احزابی که مجوز دارند همه روی انتخابات کار می‌کنند.راکعی ادامه داد: در راستای ترغیب زنان اصلاح‌طلب به ورود به عرصه انتخابات، فعالیت گسترده‌ای صورت گرفته است و جمعیت زنان مسلمان نواندیش در 28استان کشور نمایندگی‌ها و شورای مرکزی‌اش، تشکیل شده ‌است و اتفاقا این زنان بسیار مدبرانه وارد عمل شدند و مشغول رایزنی‌های زیادی برای شکل دادن به لیست‌های انتخاباتی هستند.



احتمال شکایت تتلو از صدا و سیما!
امیرحسین مقصودلو، از جمله خواننده‌‌هایی است که سال‌ها در داخل کشور بدون مجوز فعالیت کرده و اکنون در تلاش است تا برای ادامه فعالیت هنری خود مجوزهای لازم را اخذ کند.وی چندی پیش آهنگی را در خصوص انرژی هسته‌ای خواند که با کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران و شبکه نصر تی وی به یک کلیپ ویدئویی تبدیل شد.مقصودلو که هوادارن وی، او را با نام «تتلو» می‌شناسند، در واکنش به گزارش «خارج از گود» اخبار 20:30 که شب گذشته مطالبی را درباره وی بیان کرد در صفحه شخصی فیس‌بوکش نوشت:‌ "آقا چرا شطرنجى میکنین مارو؟! مگه ما قاتل یا متجاوزیم!؟ میخواى نشون ندى نشون نده این صد بار! چرا بى احترامى می‌کنید به آدم؟ اصلاً مجوز نداشتنِ کارام چه ربطى به فوتبال یا صدا و سیما داره! یه دفعه دیگه اگه صدا و سیما منو شطرنجى نشون بده از دستشون شکایت میکنم".

مرحله‌ای حساس در پرونده «روغن پالم»
پرونده روغن پالم، یک مرحله بسیار مهم را در دستگاه قضایی پشت سر گذاشت و برای تصمیم‌گیری نهایی راهی دادگاه شد.عصرایران با انتشار این خبر، نوشت: آن‌طور که معاون دادستان تهران به خبرگزاری قوه قضاییه (میزان) گفته، این پرونده با تکمیل تحقیقات و با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست از دادسرای 19 تهران (دادسرای ویژه جرایم پزشکی و دارویی) به دادگاه ارسال شده است.این بدان معناست که دادسرا، «وقوع جرم» در این پرونده را محرز دانسته و پرونده را برای صدور رأی به دادگاه فرستاده است.ماجرای روغن پالم را اول‌بار وزیر بهداشت دولت کنونی در سطح عمومی رسانه‌ای کرد و خبر داد که برخی تولیدکنندگان لبنیات، روغن صنعتی پالم را وارد محصولاتی مانند شیر می‌کنند و به عنوان لبنیات طبیعی پرچرب به مردم می‌فروشند.

پیامک سودجویانه‌ای که مردم را گمراه کرد
درحالی که پیامک‌هایی امروز از یک شماره تجاری برای مردم تهران ارسال شده که حاکی از قطع آب در مناطقی از پایتخت است، برخی از مشترکان تلفن همراه تصور کرده‌اند جیره‌بندی آب در تهران آغاز شده است؛ موضوعی که از سوی شرکت آبفا رد می‌شود.به گزارش ایسنا، شرکت آب و فاضلاب استان تهران اطلاعیه‌ای را مبنی بر قطع آب مناطق دو و پنچ به منظور بازسازی شبکه بر سایت خود قرار داده است و پیامک‌هایی که امروز به دست شهروندان مبنی بر دریافت اخبار قطع آب رسیده است طبق اعلام روابط عمومی این سازمان ارتباطی با جیره‌بندی آب ندارد.شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد این شرکت هیچ برنامه‌ای برای نوبت‌بندی آب در تهران ندارد و اطلاعیه‌های قطع آب در برخی مناطق تهران مربوط به فعالیت‌های عمرانی و رفع حوادث شبکه است. گفتنی است در روز یک‌شنبه ١١ مردادماه پیامکی به صورت انبوه به شهروندان تهرانی ارسال شده بود که طی آن قطع اب چند نقطه در تهران را به بحث جیره‌بندی آب پیوند داده بود.

چرایی شکست احتمالی اصلاح طلبان از دیدگاه هاشمی
محمد هاشمی‌رفسنجانی در گفت و گو با ندای ایرانینان گفت، براساس تجربه انتخابات‌های گذشته می‌توان گفت جناح‌های سیاسی در ایران؛ به اندازه کافی رای لازم را برای برنده شدن و به دست آوردن اکثریت مطلق در هیچ انتخاباتی نخواهند داشت. جناح‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرایان در طیف‌های مختلف تنها با ائتلاف می‌توانند اکثریت را از آن خود یا به اصطلاح پیروز شوند. به تعبیری دیگر بتوانند 51 درصد آراء را از آن خود کنند. این ائتلاف‌هاست که پیروز انتخابات مجلس آینده را مشخص می‌کند. تنها راه پیروزی در انتخابات مجلس ائتلاف است آن هم به اندازه‌ای که یک جناح در یک حوزه نیاز دارد تا 51 درصد آراء را کسب کند. می‌توان گفت اگر اصلاح‌طلبان و گروه‌های معتدل با یکدیگر ائتلاف کنند می‌توانند پیروز انتخابات خواهند شد. اگر اصلاح‌طلبان ائتلاف نکنند احتمال برنده شدن‌شان کم است.

پایان دوران طلایی چینی‌ها دربازارخودروی ایران
زمزمه‌های مذاکره خودروسازان اروپایی و نزدیک شدن به تفاهم برای انعقاد قرارداد با دو خودروساز بزرگ ایرانی، کافی بود تا طلسم حضور نسبتا انحصاری و البته چندین ساله چینی‌ها در بازار ایران بشکند. حضوری که اگرچه با آغاز تحریم‌ها در ایران و خداحافظی خودروسازان اروپایی همزمان شد، ولی سودآوری بسیاری برای تولیدکنندگان چینی خودرو داشت. حال اما رویای چشم‌بادامی‌ها برای حضور پایدار در بازار خودروی ایران رنگ باخته است. بررسی میدانی مهر حکایت از آن دارد که با فروش ویژه ای که خود خودروسازان چینی در بازار ایران صورت دادند، بازار را به واکنش وا داشته است و اکنون قیمت نمایندگی برخی مدل خودروهای چینی بالاتر از سطح بازار است و همین امر، رکود را بیشتر کرده است، چرا که مردم به همین گزاره های قیمتی توجه دارند.در عین حال، تولید برخی از مدل‌های خودروهای چینی در ماه‌های گذشته متوقف شده و همین امر، قیمت را نیز در بازار به شدت کاهش داده است، چراکه مصرف کنندگان منتظر مدل‌های جدید خودروهای چینی بوده اند، اگرچه این روزها با آمدن خودروهای اروپایی، اوضاع اندکی متفاوت شده است.هم اکنون بر اساس طرح‌های فروشی که برخی خودروسازان چینی اعلام کرده اند، تخفیف‌های ۱ تا ۱۷ میلیون تومانی برای برخی از انواع خودروها در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، حتی برای فروش اقساطی نیز خودروسازان چینی قیمت قطعی اعلام کرده اند.

سرزمین دشمن را باید اشغال فرهنگی کرد
حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دومین روز از بیست و هفتمین نشست سراسری رؤسای مراكز استانی حوزه هنری كه یك‌شنبه ۱۱ مردادماه و با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده مدیر سازمان توسعه سینمایی سوره و دیگر مدیران ستادی و استانی حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینكه هماوردی با جبهه غرب و جبهه مادی گرا یا ماتریالیسم مطالعه جدی می‌خواهد، اظهار كرد: خوب است به جای اینكه بخواهیم تحلیل‌های خود را رسانه‌ای كنیم، برای غنای ذهنی جبهه خودی، میزگردهایی در حوزه هنری برپا كنیم؛ تحلیل زمانی كه مواجهه نظام سلطه با ما در طول زمان‌های مختلف چگونه بوده است و الان با ما چگونه مواجهه دارند. رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در حوزه هنری باید اقتصاد فرهنگ را پیگیرانه به پیش برد، تصریح کرد: جنگ پیش روی ما جنگ جدی فرهنگی است و ما هم باید در مقابل آن سرزمین دشمن را اشغال فرهنگی كنیم.

30 بی ام دبلیو 3 میلیاردی در یک ماه وارد کشور شد
براساس جدیدترین آمارهای گمرک در ۴ ماهه ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۱۸۶ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۳۳۷ میلیون و ۹۷۴ هزار دلار وارد کشور شده و ارزش یورویی این میزان واردات ۳۰۴ میلیون و ۴۵۶ هزار یورو بوده است.این در حالی است که تعداد خودروهای وارداتی در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۷۱ دستگاه به ارزش بیش از ۶۴۲ میلیون و ۸۱۷ هزار دلار و به ارزش یورویی ۴۷۰ میلیون و ۱۳۷ هزار یورو بوده است.بر همین اساس در ۴ ماهه ابتدای امسال از نظر تعداد با کاهش ۵۵ درصدی و از نظر ارزشی با کاهش بیش از ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم.اما آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران در تیرماه نشان می دهد در شرایطی که بر اساس اعلام وزارت صنعت،، معدن و تجارت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به کشور ممنوع است دو خودروی بنز s500با حجم موتور 4600 سی سی به ارزش گمرکی 160 هزار دلار و مزدا cx9 با حجم موتور 3000 سی سی به ارزش گمرکی 40 هزار دلار از کشور عربستان سعودی وارد کشور شده است.اما در ماه های اخیر واردات مدل جدید بی ام دبلیو (i8) که قیمت آن در بازار داخل تا مرز 3 میلیارد تومان نیز پیش رفته است حاشیه های فراوانی را به همراه داشته و این خودرو توانسته طرفداران زیادی را به دست آورد. آمارهای گمرک نشان می دهد در تیر ماه 30 خودرو بی ام دبلیو i8 به ارزش گمرکی 6 میلیون و 150 هزار دلار وارد کشور شده است.

احتمال ائتلاف کارگزاران و اصولگرایان معتدل
یدالله  طاهرنژاد عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: حزب کارگزان ممکن است در آینده با بخشی از اصولگرایان معتدل نیز ائتلاف کند و احتمال این ائتلاف منتفی نیست زیرا اگر اصولگرایان معتدل به این باور برسند که توسعه کشور مقدم بر هر چیزی است آنگاه آنها نیز به مسیر باور کارگزاران رسیده‌اند،آنگاه همراهی معنی‌دار است. شما مشاهده کردید در جریان انتخابات سال 92 بخشی از اصولگراها به کمپین آقای دکتر روحانی ملحق شدند. این بخش می‌توانند همین نزدیکی و همگرایی را ادامه دهند یعنی اگر آقای ناطق‌نوری در انتخابات مجلس کاندیدا شوند، به‌طور یقین کارگزاران از وی حمایت خواهند کرد زیرا حزب کارگزاران وی را شخصیت ارزشمندی می‌داند که به توسعه کشور علاقه‌مند است و در جهت آبادانی ایران تلاش می‌کند بنابراین مورد حمایت کارگزاران خواهد بود و برعکس ممکن است برخی از جریان‌های اصلاح‌طلبی به توسعه همه‌جانبه کشور اعتقاد نداشته باشند و تمام تلاش خود را بر توسعه اقتصادی منهای توسعه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی بگذارند طبیعتا کارگزاران آنها را همراهی نخواهد کرد. لذا باید دید که در چه مقطعی، چه جریانی به چه چیز می‌اندیشد و چه موضوعی برای آن جریان اصل است و آنگاه می‌توان همراهی یا عدم همراهی کارگزاران را با آن جریان تعربف کرد.

80 نفر «احمدی نژادی» در مجلس
اکبر ترکان در گفتگویی اشاره کرده است: آقای احمدی نژاد و دولت های نهم و دهم یک تفکر هستند و الان هم حضور دارند. یک عده در جامعه طرفدار این تفکر هستند و نگاهشان به دین، حکومت و جمهوری اسلامی به این شکل است که متاسفانه ما در دولت نهم و دهم دیدیم. یک تفکر هم این است که این کشور را به صورت جمهوری نگاه می کند. به رای مردم اصالت می دهد به خواست مردم اهمیت می دهد و مردم را زینت حکومت نمی داند، بلکه ارکان حکومت می داند. این با آن متفاوت است. نمی توانیم بگوییم تفکر دولت های نهم و دهم مربوط به آقای احمدی نژاد و 2-3 نفر اطرافیانش بوده که بعضی هایشان زندان هستند و بعضی هایشان هم یک گوشه کنار دیگری مشغول به کار هستند. یک گروه حداقل 80 نفره از این تفکر در مجلس هستند. یک گروهی از این جمعیت در قوای دیگر هستند. یک گروهی از این جمعیت در نهادهای دیگر هستند. اینطوری نیست که فقط آقای احمدی نژاد بوده و تمام شده است. این جمعیت تفکرشان اینطوری است و اینها هستند.این تفکر و حامیان آن حتما در انتخابات آتی حضوری فعال خواهند داشت.

سعودی ها از آمریکا روی گردان شده اند
پایگاه خبری تحلیلی «نیو ایسترن اوتلوک» در رابطه با توافق هسته ای ایران و پیامدهای آن برای عربستان سعودی در منطقه نوشته است: وقتی ژانویه امسال، اوباما برای شرکت در مراسم خاکسپاری عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه متوفی عربستان از این کشور دیدار کرد، ملک سلمان به طور آشکار تشریفات دیپلماتیک را نقض کرد و ملاقات با رئیس جمهور امریکا را ناتمام گذاشت و اوباما و همسرش را به بهانه برگزاری نماز ظهر ترک کرد. منابع رسانه ای آمریکا هیچ چیزی درباره این اتفاق گزارش ندادند و تنها الجزیره شبکه تلویزیونی قطر، اطلاعات درباره این توهین را منتشر کرد. گام بعدی در روی گردانی عربستان از آمریکا این بود که پادشاه سعودی دعوت اوباما برای شرکت در نشست مسائل امنیتی در کمپ دیوید را رد کرد. بر اساس گزارشهای غیررسمی، در ارتباط با این شرایط، به دیپلماتهای سعودی دستور داده شده است تا ارتباطات خود با همتایان آمریکایی را تا پایین ترین حد کاهش کنند. علاوه بر این، پادشاهی عربستان به دنبال شرکای جدیدی است که می توانند یک دارایی باارزشی برای صنعت نفتی سعودی ها و تامین کننده اصلی تسلیحات برای نیروهای مسلح عربستان باشند. در این میان، بر روی روسیه و چین تاکید ویژه ای شده است.

مجلس ناطق توانمندتر از مجلس عارف خواهد بود
صادق زیباکلام از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی گفت:‌ در شرایط فعلی اگر فردی مثل ناطق‌نور در رأس مجلس باشد، آن مجلس بسیار توانمندتر از مجلسی خواهد بود که عارف در رأس آن باشد. ادق زیبا کلام در پاسخ به سوالی در مورد جایگاه ناطق نوری در سپهر سیاسی ایران به خبرنگار جهان اقتصاد گفت :من نقش ایشان را را در ورای جریانات مطرح سیاسی قرار می‌دهم. یعنی نه ایشان را اصلاح‌طلب می‌توانیم خطاب کنیم و نه اصولگرا. البته در رابطه با ایشان برخی خطوط کلی واضح و مبرهن است. از جمله این‌که ایشان قطعا در طیف تندرو و رادیکال قرار ندارد. این نکته خیلی مهمی است. از این بابت ایشان به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امروزه می شناسیم خیلی نزدیک می‌شود. ایشان در یک تصویر کلان در یک طیف اعتدال و میانه‌روی و واقع‌بینی قرار می‌گیرد و من به طور طبیعی ایشان را نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی و دولت و یازدهم و جریان اصلاحات ارزیابی می‌کنم. یعنی قطعا ایشان در حال حاضر خیلی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر می‌باشند تا به اصولگرایان. زیبا کلام در مورد نقش و جایگاه آقای ناطق نوری در انتخابات پیشِ‌روی مجلس و امکان قرار گرفتن ایشان در زمره کاندیداهای اصلی جریان اصلاحات گفت: قطعاً، مدت‌هاست که دست اصلاح‌طلبان میانه‌رو و دست طیف میانه‌رو و واقع‌گرای کشور برای تقاضای کمک به طرف آقای ناطق‌نوری دراز شده است. البته ایشان در چندین نوبت اعلام کرده‌اند که وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه نخواهند شد. که البته من فکر می‌کنم این واکنش خیلی خوب نیست و از ایشان باید تقاضا کرد که حتما وارد انتخابات مجلس دهم بشوند. زیبا کلام ادامه داد: بنده معتقدم جایگاه طبیعی ایشان در شرایط فعلی سرلیست اصلاح طلبان در تهران خواهد بود و وقتی نیز که به مجلس راه پیدا می‌کنند با یک رأی بسیار بالا و آبرومندانه ایشان ریاست مجلس خواهند شد.

متلک مایلی کهن به کیروش
محمد ایلی کهن در خصوص طولانی شدن زمان مرخصی کارلوس کی‌روش یادآور شد: شما نگاه کنید کی‌روش چند روز است که از ایران رفته و به بهانه فوت همسر سابقش مدام مرخصی خود را تمدید می‌کند. حتماً کی‌روش در سوگ همسر سابق خود نشسته و قصد ندارد تا زمان سالگرد فوت او به ایران بیاید! با توجه به اینکه در جام جهانی و جام ملت‌ها خیلی خوب نتیجه گرفتیم و اخیراً هم در ترکمنستان با تعداد گل بالا تیم ملی این کشور را شکست دادیم، کی‌روش با پیشنهاد خوبی از سوی تیم ملی مکزیک مواجه شده است! مطمئن باشید فدراسیون فوتبال مکزیک با رقم ۳۰۰ هزار دلار هم کی‌روش را جذب نمی‌کند. حتی اگر یک تیم پرتغالی هم این مبلغ را به کی‌روش بدهد من ریش‌هایم را از ته می‌تراشم. آن وقت آقایان می‌آیند و خیلی راحت به ما اهانت می‌کنند و مدعی می‌شوند که در ایران گروگان هستند. یک عده هم به گونه‌ای برای این آقا تبلیغات می‌کنند که نتایج به شکل دیگری رقم خورده است.

فست فودهای خودمان از مک دونالد بهتر است!
احمدی شهریور، رییس اتحادیه اغذیه فروشان اظهار داشت: مگر مسئولان دنبال اشتغال‌زایی و تولید داخلی نیستند، اگر چنین اهدافی را دنبال می‌کنند بدون شک باید بدانند که حضور شعب مک دونالد و فعالیت آن‌ها در کشور به نفع ما نخواهد بود. وی گفت: قطعا مک دونالد و شعب آن هیچ یک از مواد اولیه خود را از داخل کشور ما تهیه نمی‌کنند بلکه آن‌ها را با خود به داخل خواهند آورد و این از همه نظر ضربه به تولید داخلی است. وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما و در شهرهای بزرگ بهترین فست فودها چه از نظر فضا و چه از نظر کیفیت غذا وجود دارد، در چنین شرایطی چه نیازی جود دارد که اجازه فعالیت‌های نمایندگی‌هایی مانند مک دونالد را بدهیم. رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تأکید کرد: بدون شک الان برخی فست فودهای ما نه تنها با مک دونالد قابل رقابت بلکه بسیار بهتر از آن‌ها هستند.

«درباره الی» جزو 10 فیلم برتر ۲۰۱۵ شد
فیلم «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی که در سال 1387 (2009) در ایران اکران شد و امسال پس از گذشت نزدیک به 6 سال از تاریخ هشتم آوریل در سینماهای آمریکای شمالی به روی پرده رفت در فهرست برترین فیلم‌های خارجی (غیرانگلیسی) سال 2015 ، رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. این فهرست بر اساس فیلم‌هایی تهیه شده است که امسال در سینماهای آمریکای شمالی اکران شدند.

افشای نحوه همکاری اصلاح‌طلبان با تیم لاریجانی
محسن رهامی در گفتگو با فارس اظهار داشت: تلاش داریم همه اصلاح‌طلبان را در یک جا جمع کنیم. وقتی می‌گوییم همه اصلاح‌طلبان منظورمان حامیان رئیس دولت اصلاحات آیت‌الله هاشمی، محمدرضا عارف و دولت روحانی است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه هنوز برای جمع کردن اصلاح‌طلبان در یک جا به مدل خاصی نرسیده‌ایم خاطرنشان کرد: در برخی شهرستان‌ها که احتمال بدهیم یک اصلاح‌طلب رأی را بشکند و یک افراطی به مجلس راه پیدا کند در آن صورت ما یک مدلی از ائتلاف در بعضی از شهرها با دوستان اصولگرا خواهیم رسید.رهامی ادامه داد: ما در مورد این موضوع (رسیدن به ائتلاف در بعضی از شهرها با اصولگرایان) کلیات آن را با آقای ناطق و دیگر دوستان اصولگرا بحث کردیم اما اینکه طبق چه مدلی باید عمل کنیم و چه کسانی باید به صحنه بیایند کمی زود است.وی در پاسخ به این پرسش که آیا ائتلاف روحانی و لاریجانی نیز بر همین مبنایی که شما اشاره کردید است، گفت: خیر این یک چیز دیگر است، این قضیه اصلاً‌ سازمانی نیست ولی امکان اینکه در بعضی از شهرها نیروهای حامی دولت و نیروهای میانه با نیروهای اصولگرای طرفدار آقای لاریجانی به انسجام‌هایی برسند خبرهایی داریم و نشست‌های آنها نیز کلی است و بحث این است تا از ورود افراطیون جلوگیری شود.

 

پیام کوه عضله برای مردم ایران
بیت الله عباسپور می گوید حالش خوب است و دارد مثل سایر بیماری ها دوره درمانش را طی می کند.بیت الله عباسپور،کوه عضله ورزش ایران روزهای سختی را می گذارند.روزهایی سخت از مهار کردن وزنه های سرد.روزهایی که شاید اگر هر کس دیگری به غیر از او بود....این روزها حالا بیت الله بهتر از روزهای قبل است.این را می شود در پیامی که در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرده به خوبی حس کرد.روحیه اش خوب است و دارد با بیماری اش می جنگد.عباسپور نوشته است:«روزای خیلی سختی رو می گذرونم ولی می دونم که این بیماری امتحان الهیه تمام تلاشم رو می کنم تا با سربلندی از این آزمون بیرون بیام.چند تا مطلب به گوش رسید که واستم اطلاع رسانی کنم من هیچ وقت نگفتم پول ندارم یا پول میخایم.توی این گزارشایی که پخش شد از من سوال شد هزینه ها چقدر بوده و از کجا تامین شده که بنده گفتم از فروش ماشین و گرفتن قرض از دوستانم.با توکل به خدا و اهل بیت و دوستان عزیزم هیچ وقت تنها نبودم.»در بخش دیگری از این پیام آمده است:«همین جا اعلام می کنم بنده هیچ شماره حساب و کارتی اعلام نکردم و این شماره مسدود شده لطفا اینقدر شایعه ها رو پر و بال ندید حال من خوبه و مثل تمام بیماریها در حال طی کردن دوره درمان هستم.در پایان می خواستم از همه شما عزیزان تشکر کنم که در این مدت خیلی به من لطف داشتید من خاک پای شما هستم و لیاقت این همه لطف شما را ندارم.از دوستان خوبم در خارج از کشور کمال تشکر و دارم.از دنیس جیمز عزیز و ولف.یاماگیشی و خیلی از قهرمانای دیگه که من و کمک کردند.بازم تاکید می کنم بنده و خانواده من هیچ شماره کارت یا حسابی اعلام نکردیم و اعلام نخواهیم کرد.»

قالیباف فقط از همشهری‌های خود در مجلس حمایت می‌کند
نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و از نمایندگان حامی قالیباف در مورد حمایت قالبیاف در انتخابات مجلس دهم از برخی کاندیداها به خبرنگار نامه نیوز گفت: من با آقای قالبیاف رفیق هستم ولی تاکنون سخنی مبنی براینکه در انتخابات مجلس خودش شخصا حضور یابد و یا از کاندیدای خاصی حمایت می کنند نشنیده‌ام .وی اظهار داشت: ما که نمایندگان حامی وی بودیم در دو دوره است که در مجلس حضور پیدا کرده‌ام از وی هیچ حمایتی ندیده‌ام و خبر ندارم بخواهند در انتخابات مجلس دهم نیز از کاندیدای خاصی حمایت کنند البته ممکن است چون آقای دهقان نماینده چناران که همشهری وی هستند برخی از طرفداران قالیباف در مشهد به وی رای دهند یا آقای شوشتری چون مشهدی است مورد حمایت وی قرار گیرند. ولی تاکنون نشینیده ام نمایندگان دیگر که در شهرهای دیگر که از دوستان وی نیز هستند مورد حمایت وی قرار گیرند.قاضی پور در مورد اینکه آقای قالبیاف خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز آماده نمی کند گفت:خبری ندارم و هنوز چیزی مشخص نیست.

متلک بازیگر زن به توافق هسته ای!
بهنوش بختیاری، بازیگر کمدی سینما و تلویزیون در برنامه رادیویی جمعه -با اجرای فرزاد حسنی- که دیروز از شبکه جوان پخش می شد در پاسخ به سئوالی درباره آرزوهایش، کنایه غیرمنتظره ای به توافق هسته ای ژنو انداخت!بهنوش بختیاری گفت:دوست دارم جامعه شناسی بخوانم تا مثلا بعد از توافق هسته ای سریع ذوق زده نشوم و به عواقب و آینده آن فکرکنم, مثلا درباره اینکه بعد از ترکمنچای چه اتفاقی افتاد!گفتگو با بازیگران سینما و تلویزیون درباره بندهای مختلف مذاکرات هسته ای، ژانری بود که یکی از خبرگزاری های اصولگرا چند ماه قبل آن را پایه نهاد و وارد فرهنگ رسانه ای کشور کرد.

معلق‌شدن ۲نفر از عاملان‌انتشار اسامي بورسيه‌ها
علي رغم گذشت نزديک به 20 ماه از طرح پرونده بورسيه ها از سوي وزارت علوم سرنوشت اين پرونده هنوز بلاتکليف مانده هرچند کميته ويژه بررسي بورسيه وزارت علوم کار خود را آغازکرده و به گفته پورمختار رئيس کميسيون اصل نود مجلس دانشگاه‌ها به جايابي بورسيه‌ها قبل از شروع ترم آينده موظف شده اند. اما پورمختار از وجود «مقاومت» هايي در«بدنه وزارت علوم» دراين باره سخن مي گويد. به گزارش خراسان، ازسوي ديگر انتقاد دانشجويان بورسيه نسبت به انتشار اسامي بورسيه ها و تسري تخلف عده اي اندک به کل دانشجويان بورسيه، بُعد ديگري از اين ماجراست که بارها از سوي دانشجويان مطرح واز وزير علوم خواسته اند تا با عاملان آن برخورد قانوني صورت بگيرد.دراين باره درحالي که جعفري سخنگوي کميسيون آموزش از بي انگيزگي وزير در برخورد با اين مطالبه خبر داد کوچکي نژاد نايب رئيس اين کميسيون در گفت و گو با خراسان گفت که دوتن از عاملان انتشار اسامي بورسيه از کار معلق شده اند.



واکنش عارف به ائتلاف روحانی و لاریجانی
خبر «احتمال ائتلاف روحانی و لاریجانی برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی» را ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد. وی در این گفت‌و‌گو تاکید کرده بود که نوعی ائتلاف از سوی دولت و طیف آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس دهم در حال شکل‌گیری است و این تحرکات بیشتر از سوی آقای نوبخت (محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه و سخنگوی دولت یازدهم) دنبال می‌شود به گونه‌ای که بنا دارند برای انتخابات با طیف آقای لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) نوعی ائتلاف ایجاد کنند. امینی در بخشی از این مصاحبه تصریح کرده بود که اصلاح‌طلبان اگر از جریان خود کاندیدایی داشته باشیم قطعاً به روحانی اجازه بازگشت نخواهند داد. محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در مورد ائتلاف لاریجانی و دولت در جریان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این طبیعی است، اینها بحث‌هایی است که در فضای سیاسی پیش بیاید هرکسی نقطه‌نظر خود را می‌گوید. وی افزود: باید این را پذیرفت که هیچکس یک جبهه خاص را نمایندگی نمی‌کند به همین دلیل صداهای مختلفی در جبهه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شنیده می‌شود، امیدواریم این دو جبهه بزرگ و ارزشمند راهبردهای نهایی خود را هرچه سریع‌تر اعلام کنند. عارف در پاسخ به این پرسش که تصمیم خود شما برای انتخابات چیست، گفت: هنوز زود است وارد مصداق نشده‌ایم و معتقدیم ابتدا باید راهبردهای حضور را مشخص کنیم بعد وارد مصادیق شویم و طبیعتاً وقتی وارد مصداق شدیم بنده نیز هرچقدر نیاز باشد در خدمت خواهم بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که به نظرتان دولت تا چقدر در کنار اصلاح‌طلبان خواهد ماند، گفت: برای انتخابات پیش رو قطعاً دولت نمی‌تواند در انتخابات دخالتی داشته باشد دولت فقط برگزار کننده انتخابات است برای انتخابات طرفداران دولت مد نظر است که طرفداران دولت گرایششان بیشتر به سمت اصلاح‌طلبی است.



انتقاد تند دختر هاشمی از وزیر ورزش

فائزه هاشمی در گفت و گو با روزنامه نود به انتقاد از عملکرد محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان دولت روحانی پرداخته و او را نه در حد و اندازه دولت روحانی و نه در حد و اندازه دولت محمود احمدی‌نژاد خوانده است. او در این گفت و گو گودرزی را منفعل و فرمانبردار نامیده است.

طرح عجیب وزارت نفت برای استخدام دستیار مدیران ارشد!
بر اساس طرح " انتخاب دستیاران دفاتر مدیران ارشد نفت" مدیران ارشد وزارت نفت می‌توانند دستیاران خود را از میان افراد زیر ۴۰ سال و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی با سه سال سابقه کار در صنعت نفت انتخاب کنند. طبق این طرح دستیاران به سمت پایه "بی" ارتقاء می‌یابند؛ این امتیاز ویژه به دستیاران مدیران ارشد صنعت نفت در قبال فعالیت‌هایی مانند هماهنگ کردن قرار ملاقات‌ها، پاسخگویی به ارباب رجوع، جستجوی مطالب مورد نیاز در اینترنت، انجام برخی از مسائل شخصی مدیر و ... ارائه شده است!طرح " انتخاب دستیاران دفاتر مدیران ارشد نفت" در حالی به تصویب رسیده است که در دفتر کار مدیران ارشد حداقل یک رئیس دفتر و یک منشی فعالیت می‌کند از سوی دیگر درحالی برای این پست خدماتی چنین امتیاز ویژه‌ای مصوب کرده‌اند که یک کارشناس فنی برای کسب پایه "بی" در صنعت نفت باید بهترین شاخص عملکرد و حدود ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد تصویب طرح‌هایی مانند " انتخاب دستیاران دفاتر مدیران ارشد نفت" در وزارت نفت قطعا موجب کاهش انگیزه در میان نیروهای متخصص ومهاجرت آنها خواهد شد.



رامبد جوان، پست اینستاگرامی‌اش را حذف کرد

رامبد جوان مجبور شد مطلبش را درباره مهمان افغانستانی برنامه خندوانه حذف کند! بعد از هجوم کاربران فحاش به اکانت اینستاگرام رامبد جوان٬ مجبور شد مطلبی را که درباره برنامه قبلی خود گذاشته است حذف کند!

جهانگیری و نوبخت وارد موضوع انتخابات مجلس شده‌اند
حسین طلا در گفت و گو با فارس و در پاسخ به سوال: «برخی نمایندگان می‌گویند ممکن است افراد نزدیک به دولت این استیضاح‌ها را نوعی اخلال در روند حرکتی دولت معرفی کنند، حال اگر با این توضیحات همین افراد استیضاح‌ را در انتخابات آینده علیه شما استفاده کنند، باز هم شما از این ابزار استفاده خواهید کرد؟» گفت:

دولت که اساساً کاری به این حرف‌ها ندارد و در حال پیش بردن فعالیت انتخاباتی خود است. رسماً دارد کار انتخاباتی انجام می‌دهد، آقایان جهانگیری و نوبخت شخصاً وارد موضوع انتخابات شدند و همه هم به صراحت از مجلس نام می‌برند. پیشنهاد می‌کنم سازمان بازرسی کل کشور و شورای نگهبان این رفتار دولتمردان را ارزیابی کنند شاید ما در حال اشتباه هستیم و این اقدامات خلاف قانون نیست. آیا اینگونه اقدامات منجر به آسیب رساندن به افکار عمومی برای ایجاد یک مجلس فرمایشی و دولت‌خواه نخواهد شد؟ وقتی می‌بینید در جمعی یکی از مسئولان اجرایی می‌گوید که بالاترین مقام اجرایی مرتب به من می‌گویند چرا شما در عرصه انتخابات فعال نیستید، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آن‌ها هم می‌گویند خوب است ایشان در جمع ما حاضر شود. کس دیگری می‌گوید اگر مجلس بعدی طرفدار دولت نباشد، کار دولت نیمه‌تمام خواهد ماند. آقای رحمانی‌فضلی رسماً می‌گوید در مسائل انتخاباتی دخالت نمی‌کنیم. آسیبی که این دولت به اعتماد مردم به نظام وارد می‌کند کم نیست؛ یک مورد آن بحث بنزین‌های آلوده بود که همه شاهد بودند آخر آن چه شد؟

شباهت روحانی و احمدی‌نژاد از نگاه زاکانی
زاکانی در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سوالی در زمینه مبارزه با فساد تصریح کرد: یکی از دلایل مشکلات کشور نگاه سیاسی به موضوع اقتصاد است و این اشتباه را آقای احمدی‌نژاد انجام داد و آقای روحانی نیز همان راه را دنبال می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توزیع پول در جامعه را یکی از اقدامات اشتباه دولت احمدی‌نژاد خواند و اظهار داشت: ما در مجلس گفتیم که 29 هزار میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی یارانه‌ها به دست می‌آید و شما نصف آن را بین مردم براساس اولویت تقسیم کنید ولی آقای احمدی‌نژاد 29 هزار میلیارد تومان را برد و 12 هزار میلیارد تومان نیز از بانک قرض گرفت و یارانه داد و یک ریال از این یارانه به تولید و صنعت نرسید. وی ادامه داد: این دولت نیز عین همان دولت قبل کارها را انجام می‌دهد و آنها در برخی موارد که به آنها تذکر می‌دهیم علنا به ما می‌گویند انجام این کار برای ما هزینه سیاسی دارد. زاکانی افزود: آقای روحانی می‌‌گوید ما به حساب مردم سرک نمی‌کشیم ولی معاون یک وزیر در کمیسیون می‌گوید که این حرف یک شعار است و ما اگر سرک نکشیم نمی‌توانیم زندگی کنیم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این دولت دردسر جدیدی را نیز با عنوان اصلاح نظام سلامت ایجاد کرده؛‌ این مسئله برای من به عنوان یک پزشک خوشحال‌کننده است اما برای جامعه یک مسکن مقطعی است. وی ادامه داد: وقتی با مسئولین سازمان برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم آنها وحشت کردند و می‌گویند همان بلایی که یارانه‌ها بر سر کشور آورد دوباره دارد ایجاد می‌شود و دیگر منابعی برای این کار ندارند و یکی از وزیران همین دولت به من گفت که این یک فاجعه بزرگ است.



پس لرزه‌های یک انتصاب فامیلی
به گزارش مشرق, شرکت نفتی "پ" زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. بیش از نیمی از سهام این شرکت (51.2 درصد) در اختیار شستا است و 44.4 درصد سهام نیز در اختیار دیگر نهاد دولتی صندوق بازنشستگی کشوری و 4.4 درصد سهام نیز در اختیار سهامداران خُرد است و این شرکت دارای کارخانه‌هایی در شهرهای اراک، تبریز و ... است. این شرکت به واسطه سطح بالای تولید و فروش، از شرکت‌های با سوددهی بسیار بالا در مجموعه شستا محسوب می‌شود و به همین دلیل در تمام دولت‌ها مورد توجه بوده است! در همین راستا در ماه‌های ابتدایی دولت، فردی از نزدیکان یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس، با وجود فقدان هرگونه سابقه در حوزه صنعت نفت و گاز، به مدیرعاملی این شرکت پولساز منصوب شد. انتصاب این فرد آغاز خُلف وعده علی ربیعی وزیر کار دولت درباره پرهیز از انتصابات سیاسی در شرکت‌های اقتصادی تامین اجتماعی بود که اعتراض نمایندگان مجلس را به دنبال داشت تا این که در جریان بررسی سوال از ربیعی، مجلس اعتراض خود از انتصابات سیاسی در شستا را با رای منفی اعلام کرد. یکی از نمایندگان در جریان این سوال خطاب به ربیعی گفت: ایشان چه تخصصی داشتند؟ ارتباط این فرد با بستگان شما چیست؟ برای اینکه رزومه این مدیر جوان نفتی را پر کنند وی را 18 روز به سمت معاونت شستا منصوب کردند. به نظر می‌رسد پیش‌بینی نمایندگان درباره تخلفات گسترده در شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی، در حال وقوع است و شرکت نفت "پ" می‌تواند مصداق آن پیش‌بینی باشد. در حالی که پس از تذکرات و پیگیری‌های نمایندگان مجلس، در دی‌ماه سال گذشته در نهایت آن جوان بی‌تجربه از مدیرعامل شرکت کنار گذاشته شد و شرکت تاکنون بدون مدیرعامل مانده، اما اثرات مدیریت یک سال و چندماهه فرد مذکور به تدریج در حال نمایان شدن است.



پاسخ پسر هاشمی‌ به احتمال کاندیداتوری

محسن هاشمی‌رفسنجانی گفت: اگر حضورم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نیاز باشد، دعوت‌ها را رد نمی‌کنم. محسن هاشمی‌رفسنجانی که هم‌اکنون معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی است، ظهر امروز در حاشیه سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا برای حضور در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تمایل دارد، اظهار کرد: خدمت به نظام اسلامی اولویت همه ماست و در خانواده آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی همه خدمت به نظام را اولویت خود می‌دانند. هاشمی‌رفسنجانی قصدش برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را رد نکرد و افزود: تا امروز دعوت‌هایی شده است و اگر لازم باشد در انتخابات حضور می‌یابم؛ چراکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هرگز نباید فرصت خدمت را رد کرد.



واکنش حبیبی به عدم اجرای حکم مهدی هاشمی

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد علت عدم اجرای حکم مهدی هاشمی گفت: احکام قضایی باید اجرا شود و کسی نمی‌تواند مانع اجرای قطعی احکام شود. وی افزود: قوه قضائیه تا کنون خوب عمل کرده است باید رفتارش در اجرای احکام طوری باشد که مردم را به اجرای عدالت امیدوار کند.





درگیری‌های ترکیه به مرز ایران رسید
در پی حمله انتحاری به مقر ژاندارمری شهر آغری در مرز دوبایزید، مرز زمینی بین ترکیه و ایران، دو سرباز ترکیه کشته و ۲۴ تن دیگر مجروح شدند. در روزهای گذشته بمب‌گذاری حرکت قطار ایران ترکیه را به حالت تعلیق در آورده و خط لوله گاز ایران به ترکیه نیز هدف حمله قرار گرفته است.

تائید برداشت شبانه بهمنی از سوی سیف
دولت یازدهم بامحوریت بانک مرکزی باوجود اینکه برداشت شبانه دولت گذشته از حساب بانک‌ها به میزان حدود ۳ هزار میلیارد تومان را «عجیب» توصیف کرده اما حاضر نیست که پول‌های برداشتی را برگرداند.
با گذشت دو سال از عمر دولت یازدهم بانک مرکزی هیچ اقدامی در برگرداندن پول‌ها به حساب بانک‌ها نکرده است اما حال سیف در موضع گیری چدیدی از تصمیم جدید این بانک برای تسویه حساب ارزی بانک‌ها خبر داده و گفته است: بازگشت ارزهای برداشت شده از بانک‌ها منوط به ارسال صورت‌های جدید مالی است. ولی‌الله سیف از تصمیم جدید بانک مرکزی برای شفاف سازی صورت‌های مالی بانک‌ها خبر داده و اظهار داشته است: با توجه به اینکه بین بانک‌ها و بانک مرکزی از یک طرف و بین بانک‌ها و مشتریان بانکی از طرف دیگر ابهامات و تناقض‌های زیادی وجود داشت در راستای شفاف سازی صورت‌های مالی بانک‌ها، بانک مرکزی به تسویه حساب ارزی اقدام کرده است.




کانون توجه آلمان‌ها در اقتصاد ایران
دانیل برن‌بک، رئیس اتاق بازرگانی آلمان و ایران با اشاره به تلاش این کشور برای حداکثر بهره‌برداری از فضای پس از تحریم‌ها و نیز تلاش برای چهار برابر کردن صادرات به ایران در چهار سال آینده، گفته: ساختارهای قدیمی مناسبات آلمان و ایران احیا می‌شوند: یعنی پیش از هر چیز ماشین‌سازی و احداث تاسیسات، صادرات قطعاتی برای صنایع خودروسازی، در حجم معینی مواد خام برای شیمی، داروسازی و نیز فن‌آوری پزشکی و همچنین همه صادرات ممکن دیگر برای صنایع چاپ و دیگر حوزه‌ها. ولی ماشین‌سازی و احداث تاسیسات در کانون قرار دارد و این بخش بیش از همه از عقب‌ماندگی آسیب دیده است و بنابراین بیش از همه نیز سود خواهد برد.




تعطیلی انبوه کارگاه‌های سنگ‌بری
یک ماه پس از تعطیلی حدود دو هزار واحد سنگ‌بری اصفهان در اعتراض به افزایش مالیات، کارگاه‌های سنگ‌بری ری نیز در استانه تعطیلی قرار دارند. کیفیت پائین تجهیزات چینی و رکود بازار مسکن از دیگر مشکلات این صنف است. واحدهای سنگ‌بری شهرستان ری با برگزاری جلسه‌ای و پس از رأی‌گیری از اعضا اعلام کردند، اگر تعطیلی دو هزار واحد سنگ‌بری استان اصفهان در اعتراض به قانون مالیات بر ارزش افزوده تا روز دوشنبه، ۱۲ مرداد ماه "مثمرثمر واقع نشود" دست از کار می‌کشند.


دلیل مهم طلاق از نگاه امام جمعه اصفهان
ایت‌الله یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفته: "نداشتن هنر خانه داری و همسرداری از دلایل افزایش طلاق است."
به نوشته شمیم ولایت، سایت رسمی امام جمعه اصفهان، در جریان در دیدار با سهیلا اثنی عشران مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان، ضمن تاکید بر "احیای هویت زن و نظام خانواده"، گفته: "یکی از دلایل افزایش آمار طلاق نداشتن هنر خانه داری و همسرداری است لذا لازم است در خصوص اشتغال زنان از این منظر توجه بیشتری مبذول شود."


چهار عامل مخدوش شدن استقلال قوه قضائیه
حجت‌الاسلام و‌ المسلمین سید اسماعیل خطیب رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه گفته: بیشترین فصلی که رهبری در آغاز بیاناتشان به آن اشاره کردند بحث استقلال قوه قضائیه است و ایشان با استعانت از این بیان امام صادق(ع) که فرموده‌اند: «مؤمن، مؤمن نیست مگر اینکه بیمناک و امیدوار باشد و بیمناک و امیدوار نیست، مگر اینکه از آنچه از آن می‌ترسد، دوری گزیند و به آنچه امیدوار است، عمل کند» عوامل مخدوش کننده استقلال دستگاه قضا را چهار عامل تهدید، تطمیع، رودربایستی و فشار جو عمومی برشمردند.


افت شدید صادرات و واردات در سال 94
گمرک ايران در تازه ترين گزارش ماهانه خود که آمارهای چهار ماه اول سال را در بر می گيرد، از کاهش چشمگير واردات کشور خبر داده است، بطوری که هم اکنون صادرات غيرنفتی ايران از واردات کشور پيشی گرفته است. گزارش ۲۰۱ صفحه ای گمرک که شنبه ۱۰ مردادماه در سايت رسمی آن منتشر شده حاکی است که ايران در چهار ماه نخست سال ۱۳ ميليارد و ۸۸۲ ميليون دلار واردات داشته است که نسبت به دور مشابه سال گذشته بيش از ۲۰ درصد کاهش نشان می دهد. صادرات غيرنفتی ايران نيز با بيش از ۱۵ درصد کاهش به ۱۴ ميليارد دلار رسيده است.


رهبر جدید طالبان به کشتن ملاعمر متهم شد
"تحریک اسلامی محاذ فدایی" در اعلامیه‌ای ادعا کرده ملا محمد عمر، رهبر سابق طالبان، به مرگ طبیعی نمرده بلکه توسط اعضای ارشد رهبری گروه طالبان به واسطه زهر کشته شده است.
به نوشته بی‌بی‌سی، قاری حمزه که خود را سخنگوی این گروه می‌خواند در اعلامیه‌ای که روی وبسایت‌های این گروه قرار گرفته، گفته است که ملا اختر محمد منصور رهبر کنونی طالبان به پیام‌رسان ملا عمر داروی زهرآگینی داده و او به دلیل استفاده مکرر از این دارو از دنیا رفته است. تحریک اسلامی محاذ فدایی که از شاخه‌های تندرو و جداشده از گروه طالبان شناخته می‌شود گفته که ماموران سیا به ملا منصور وظیفه داده بودند که از اوامر پاکستان اطاعت کند و در طراحی و اجرای "توطئه" مرگ ملا عمر آنها را یاری رساند.


پای خلافت داعشی به امارات هم باز شد
دادستان عمومی امارات متحده عربی گفته است که این کشور درصدد است تا ۴۱ نفر را به اتهام تلاش برای براندازی حکومت و ایجاد خلافتی اسلامی محاکمه کند. خبرگزاری رسمی امارات، وام، در بیانیه‌ای که به نقل از دادستان عمومی این کشور منتشر شده گفته است که شماری از این مظنونان اماراتی و گروهی دیگر شهروندان سایر کشورها هستند.
براساس این بیانیه مظنونان متهم شده‌اند که در تلاش بودند تا گروهی با "ایدئولوژی تکفیری و تروریستی" ایجاد کنند و با "به دست گرفتن قدرت، خلافتی برپا کنند." گفته شده که این گروه با ایجاد اردوگاههایی به جوانان در زمینه ساخت مواد منفجره و انجام حملات به آنها آموزش می‌دادند.

برداشت دستیار ویژه احمدی‌نژاد از توافق وین
ثمره هاشمی دستیار ویژه احمدی‌نژاد هم به بررسی برجام پرداخته و در پایان متنی طولانی نوشته: محدودیت سازی، نظارتهای خارج از عرف تعبیه شیوه های مداخله جویانه و مغایر امنیت ملی و تحمیل روشهای غیرعادلانه در برجام القاء صریحی از بی اعتمادی کامل نسبت به ملت و دولت جمهوری اسلامی و ترجمه ای روشن از کینه ورزی ها و دشمنی های دیرینه نظام استکباری نسبت به جمهوری اسلامی است. شیوه لغو تحریم های شورای امنیت و تعبیه روش های برگشت تحریم ها، پیش بینی روش های غیرمرسوم در مبادلات تجاری نسبت به کالاهای خاص در شورای امنیت، در برجام و در کمیسیون مشترک که سالها جمهوری اسلامی ایران را با آن درگیر خواهد نمود نمونه دیگری از اظهار بغض نظام استکباری است.


از توافق راضی اند اما به روی خود نمی آورند
عابد فتاحی نماینده ارومیه در مجلس گفته: دلواپسان نیز از گزارش اخیر ظریف در مجلس قانع شده و از مواضع تند خود در گذشته عقب نشینی کرده اند هر چند که ممکن است در برابر رسانه ها به روی خود نیاورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار