مراسم پیاده روی 12 بهمن امسال در مازندران در حالی با استقبال چشمگیر مردم روبرو شد که تعدادی زیادی از مسؤولان هم در این مراسم دیده می‌شدند؛ این مراسم با حاشیه‌های بسیار جذابی روبرو بود.
کد خبر: ۷۱۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 01 February 2019

 

 برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی از حدود دو ماه گذشته به اطلاع رسانه‌ها و مردم رسیده بود.
با توجه به جدی شدن برگزاری این برنامه در روز ۱۲ بهمن همزمان با سالگرد ورود امام راحل به کشور تلاش‌های استانی در یک ماه گذشته برای برپایی این برنامه جدی‌تر شده بود.
تشکیل جلسه کارگروه ورزش‌های همگانی و اختصاص بخش اعظمی از وقت این برنامه با حضور استاندار مازندران از دیگر برنامه‌ریزی‌های جدی برای برگزاری مراسم پیاده روی می‌توان تلقی کرد.
تلاش‌های همه جانبه‌ای در سطح مرکز استان برای برگزاری مراسم پیاده روی خانوادگی در دستور کار قرار گرفته است.
تعیین چهار مسیر متفاوت برای دسترسی به پارک ولایت و انتخاب مرکز شهر برای تجمع مردمی نشان از عظم جدی متولیان برای توسعه این ورزش در سطح شهرستان ساری دارد.
البته برخی‌ها هم با خودروهای سواری خودشان را به پارک ولایت رساندند ولی حرکت مسئوولان محیط زیست استان و کارکنان این ارگان با لباس فرم از محل اداره کل از تیر رس رسانه‌ها دور نمانده است.
مسئوولان استانی خودشان را به همراه استاندار به محل برگزاری مراسم رساندند.
برخی ناهماهنگی‌های آزار دهنده مثل توزیع برگه‌ها در ساعت اولیه شروع مراسم پیاده روی و در محل ورودی پارک تا حدودی تلاش‌های انجام شده را زیر سئووال برد.
لازم به ذکر است که برگه‌های شانس این مراسم از چند روز گذشته در سطح ادارت مرکز استان مازندران توزیع می‌شده است، در ظاهر مسئوولان برگزار کننده این جایگاه‌ها را برای کسانی که امکان دسترسی به برگه‌های شانس نداشتند تدارک دیدند که برخی‌ها ضمن در دست داشتن قرعه‌های شانس تلاش می‌کردند که تعداد برگه‌های بیشتری از خودشان را در صندوق قرار دهند.

 

قرائت قرآن جز برنامه‌های فراموش شده این مراسم بوده است.
پس از سرود جمهوری اسلامی ایران و بعد از اجرای مراسم باستانی‌کاران جوان، احمد حسین زادگان استان مازندران با تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی زمینه ساز تحولات اساسی در جهان ایجاد کرده است.
وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی ایران در آغاز پیداش و شروع متعلق به جناح و گروه خاصی نبوده است و مردم با رهبری امام راحل زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.
حسین زادگان از برنامه‌ریزی توسعه ورزش همگانی خبر داد و گفت: در حوزه ورزش قهرمانی مازندران شهره جهانی دارد ولی در حوزه ورزش همگانی باید تلاش‌های جدی انجام شود.
همزمان با سالگرد ورود امام راحل به کشور در سال ۵۷ مردم مرکز استان در ۱۲ بهمن سال ۹۷ با گذشت چهل سال در ساعت ۹:۳۳ با فریادهای الله اکبر با ایشان تجدید بیعت کردند.
با وجود تلاش‌ها در برخی مصلی‌های کشور برای حذف داربست و تقویت ارتباط بین مردم و مسئوولان فاصله بین مردم و مسئولان ایجاد داربست حائل تا حدودی با شعار مردم سالاری مسئوولان مغایرت داشت.
البته ذکر این نکته هم ضروری است که سخت‌گیری زیادی برای تردد مردم در جایگاه ویژه دیده نمی‌شد و بارها چندین نفر خودشان را به استاندار و فرماندار مرکز استان رسانده بودند و درگوشی با آنها صحبت کردند.
با وجود اینکه استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، فرماندار، مدیر ورزش و جوانان شهرستان ساری زیاد صحبت نکردند اما تا حدودی طولانی شده بود.
اجرای سرود 600 نفری دانش آموزان که با "خمینی ای امام" خاطرات افراد مسن این مراسم و دهه 60‌های را زنده کرده بود.
لباس‌های مارک مسؤولان هم با شعار حمایت از کالای ایرانی هم از دیگر تناقضات حرف تا عمل مسئولان که در این برنامه تا حدودی به چشم می‌آمد.
از تلاش‌های محافظان امنیت این مراسم نمی‌شد به راحتی چشم پوشی کرد و نظم و امنیت خاصی در این برنامه حاکم بوده است.
فرماندار ساری از دیگر سخنران این مراسم بوده است و به تنها به پیام تبریک ورود به برنامه‌های دهه فجر اکتفا کرده و از دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری این مراسم تقدیر کرده است.

 

فرماندار مرکز استان مازندران به صورت ویژه از زحمات نیروی انتظامی و خبرنگاران مرکز استان تقدیر کرد.
حبیب حسین زادگان با تبریک ایام دهه فجر به دستاوردهای حوزه ورزش استان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای توسعه ورزش همگانی را از دیگر برنامه‌های راهبردی خویش اعلام کرد.
صدور حکم بازنشستگی برای سه نفر از کشاورزان که جزو مستمری بگیران بیمه کشاورزی و عشایری شدن با حضور مدیرعامل این صندوق از کشور از دیگر برنامه‌های از قبل پیش بینی شده این مراسم بوده است.
تعدادی از مسئوولان اجرای و نمایندگان برای مراسم قرعه‌کشی بالای سن رفته بودند که مجری برنامه خطاب به دامادی که شما چه قولی و یا چه هدیه‌ای به مردم می‌دهید و زمانی که مجری میکروفن را سمت مردم گرفت و پرسید شما از نماینده شهرتان چه درخواستی دارید، مردم خواستار توجه بیشتر نمایندگان مجلس به مباحث معیشتی شدند.
دامادی و یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای ،و شجاعی رئیس هیات ورزش همگانی استان، استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران هر کدام قول اهدا ۱۰ دوچرخه را دادند، فرماندار ساری 100 دوچرخه برای این مراسم در نظر گرفته است که مقرر شد که 30 دستگاه دوچرخه در اختیار خبرنگاران و عکاسان حاضر در این مراسم قرار گیرد.
در حین اعلام هدایا توسط مسئولان، دامادی گفت: دوچرخه مثل مهریه است کی داده کی گرفته!
دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اهدا دستگاه فشارخون از شرکت کنندگان در همایش پیاده‌روی تقدیر کرده است.
استاندار مازندران برگه‌های قرعه خودرو را از صندوق خارج کرده است که ابوالقاسم عباسی فرزند ابراهیم نامش از صندوق خارج شد که با وجود حضور در مراسم اعلام کرده است که این هدیه را به نفر بعدی می‌بخشد.
میرحسین خطیبی و سید ابوالقاسم تقوی برنده خودور سواری پراید این مراسم شدند که کلید آنها در اختیارشان قرار گرفته است.
البته بحث پرداخت کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هم در مراسم شده بود ولی پس از اتمام مراسم قرعه کشی تقریبا همه مردم در حال ترک محوطه بودند و خبری از ادامه قرعه کشی نبوده است.
فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار