رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به علائم ابتلا به آدنوویروس گفت: افراد باید هنگام مشاهده علائم حتماً به چشم‌پزشک مراجعه کرده و تحت درمان دارویی قرار بگیرند.
کد خبر: ۷۱۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 04 February 2019

به گزارش تابناک کردستان، محمود جباروند در پاسخ به سوالی مبنی بر شیوع یک نوع بیماری چشمی در کشور اظهار کرد: این بیماری ویروس جدید نیست و در واقع یک نوع آدنوویروس به شمار رفته که تابستان و زمستان شیوع می‌یابد.

وی گفت: پف چشم، قرمزی چشم و ترشحات چشمی و چسبندگی از علائم این آدنوویروس است که قدرت سرایت آن بالا است و افراد باید اقدامات لازم را جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام دهند.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به اینکه دست دادن و روبوسی می‌تواند باعث سرایت این بیماری چشمی شود، تصریح کرد: سال‌های سال این نوع ویروس چشمی وجود داشته و خود به خود کنترل شده است، ولی افراد باید هنگام مشاهده علائم حتماً به چشم‌پزشک مراجعه کرده و تحت درمان دارویی قرار بگیرند.

وی گفت: افرادی که مبتلا به این ویروس می‌شوند باید از حضور از امکان شلوغ همچون مدارس و پادگان جهت پیشگیری از سرایت آن به دیگران خودداری کنند و مراقبت‌های بهداشتی و فردی را مدنظر قرار دهند.

جباروند با بیان اینکه آدنوویروس سبب عفونت چشمی می‌شود افزود:‌افراد باید از خوددرمانی بپرهیزند چرا که در صورت عدم مراجعه به چشم‌پزشک این بیماری می‌تواند سبب کدورت قرنیه شود، ولی به طور کلی آدنوویروس بیماری نیست که سبب نابینایی و یا مرگ فرد شود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار