رییس سازمان صنعت ومعدن وتجارت مازندران خبرداد ؛
کد خبر: ۷۱۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 12 February 2019

رییس سازمان صنعت ومعدن وتجارت مازندران بااشاره به حمایت از اشتغالزایی و حمایت از کالای ایرانی در بخش صنعت گفت ؛ در ایام الله دهه فجر واحد های تولیدی سودا طلایی و صنایع ریسندگی و بافندگی مهرتاب در شهرک صنعتی گلوگاه به بهره برداری رسید.

محمدمحمدپور عمران رییس سازمان صنعت ومعدن وتجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار ما بر الزام حمایت همه جانبه و گسترده از کارافرینان واشتغالزایی و سیاست حمایت از تولیدکنندگان ومصرف کنندگان در بخش صنعت ومعدن وتجارت در استان تاکید کرد و افزود ؛ در شرق مازندران، با بهره برداری از طرح صنایع ریسندگی و بافندگی مهرتاب سالانه 18 میلیون تخته کیسه کشاورزی و 2400 تن رول کیسه ساده تولید خواهد شد .
عضو شورای اداری استانداری مازندران خاطرنشان کرد؛ این طرح باعث اشتغال 45 نفر بصورت مستقیم و 100 نفر غیر مستقیم شده است .و دراین زمینه سرمایه ای بالغ بر ده میلیارد تومان هزینه شده است.

این مقام مسوول یاداورشد ؛ با بهره برداری از طرح سودا طلایی برای 75 نفر اشتغال ایجاد شده است که.برای راه اندازی این واحد صنعتی بالغ بر 19 میلیارد تومان هزینه شده است.

تشکیل 13 هزار پرونده تخلف طی 10 ماه سالجاری
.
این مقام مسوول همچنین میزان تخلفات از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه را بیش از 13 هزار پرونده تخلف در مازندران ابراز کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شهروندان و توریسم رضایت خاطر مطلوب از بخش اصناف دارند، افزود: این اداره نظارت دقیق بر چگونگی عرضه کالا و نیز سیاست های پیشگیرانه بمنظور حمایت از حقوق مردم و جلوگیری ازاجحاف و گرانفروشی دارد ودر این زمینه با قاطعیت با متخلفان برخورد کرده است
این مقام مسوول افزود، طی سالجاری مجموعا 184710 مورد بازرسی از بخش های مختلف کالایی در استان مازندران صورت گرفته است .
این مقام مسوول، همچنین مبالغ ارزش ریالی تخلفات کشف شده را 608,625,148,073 ریال طی سالجاری اعلام و افزود: از این میزان تخلف کشف شده، 4637 مورد مربوط به گرانفروشی 5527 مورد مربوط به عدم درج قیمت 1619 مورد هم عدم صدور فاکتور و مابقی نیز دیگر تخلفات صنفی بوده است.

عضو شورای اداری استانداری مازندران با اشاره به تداوم طرح نظارتی در سراسر استان تصریح کرد: پرونده های متشکله جهت صدور رأی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
این مقام مسوول همچنین درادامه نسبت به تداوم سیاست نظارتی دقیق بر بازار خبرداد و از شهروندان و گردشگران خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت، تقلب و ... موارد را تسریعا به تلفن 124 اعلام نمایند.
این استاددانشگاه همچنین از شناسایی 253 واحد متخلف عرضه کننده نهاده های کشاورزی خبرداد . و تاکید کرد ؛ با مشارکت و همراهی بیشتر شهروندان می توانیم از حقوق مصرف کنندگان وتولیدکنندگان حمایت گسترده تری داشته باشیم

دکتر محمدپور عمران همچنین بااشاره به سیاست حمایت از حقوق مصرف کنندگان وتولیدکنندگان و فرهنگسازی در این زمینه خاطرنشان کرد: در راستای نظارت بر واحدهای صنفی و لزوم نظارت بر عرضه کود، سم و ادوات کشاورزی این سازمان مبادرت به برگزاری طرح نظارتی کرده ایم .

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در این طرح نظارتی از 3312 واحد در سراسر استان بازرسی به عمل آمده وهمراستا ان 253 واحد متخلف در بخش کشاورزی ودامی شناسایی شده اند.

عضو شورای اداری استانداری مازندران همچنین ارزش ریالی این پرونده های متشکله را 20,860,306,205 ریال اعلام کرد و گفت: این پرونده ها جهت صدور رأی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

تقدیر رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت از دادستان مرکز استان

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بااشاره به حمایت همه جانبه اقدام دادستان مرکز استان نسبت به حقوق مصرف کنندگان وتولیدکنندگان اشاره کرد و افزود؛ بنده طی نامه ای از آقای حسینی عالمی دادستان مرکز استان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران به جهت حمایت های ویژه ایشان از تولیدکنندگان تقدیر کردم
.
این مقام مسوول تصریح کرد؛ در سال اقتصادمقاومتی وحمایت از اشتغال وتولید؛ دادستان مازندران به کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان دستور مبنی بر توقف هر گونه اجرائیه و عملیات اجرایی علیه تولید کنندگان ابلاغ کردند که این حرکت اندیشمندانه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی وحمایت از کالای ایرانی است

رییس اداره کل صنعت ومعدن وتجارت همچنین درادامه تصریح کرد؛ این ابلاغیه دادستان استان موجب دلگرمی و مباهات این قشر زحمتکش و سربازان عرصه اقتصادی گردیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار