کد خبر: ۷۱۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 13 February 2019

مدیرکل سابق راه و شهرسازی کردستان 10 مهرماه 97 معاون عمرانی استاندار شد؛ چندی بعد البته سرپرستی راه و شهرسازی استان را هم به خودش سپردند و اینها در حالی است که حتی درباره «مهندس» بودنش هم ابهام وجود دارد! وقتی می‌گوییم کوتاه شدن پای 6 نماینده فعلی کردستان از خانه ملت یک ضرورت است، دلیل داریم!

به گزارش تابناک کردستان، اگر کسی بخواهد چند استان عقب مانده از قافله توسعه در میان استان‌های ایران را نام ببرد ناگزیر است روی نام «کردستان» هم دست بگذارد، برشماری همه دلایل این امر، نه مقصود و نه در حوصله این نوشتار است، اما بی‌تردید، یکی از دلایل، ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل است، نکته‌ای که انصافاً در دولت حجت‌الاسلام روحانی، به نسبت دیگر دولت‌ها، توجه بیشتری به آن صورت گرفت.

نیازی به گفتن نیست که متولی توسعه این حوزه، معاونت عمرانی استانداری در درجه اول و اداره کل راه و شهرسازی در درجه دوم است؛ دو حوزه‌ای که ماه‌هاست در کردستان توسط یک نفر اداره می‌شود؛ قحط‌الرجال اگر هیچ‌کجا معنا نیافته باشد اینجا می‌تواند نه تنها معنا که تفسیر شود؛ این مستند تاریخی در استانی بر روی پرده رفته که بیش از 7200 نفر عضو نظام مهندسی دارد، از این تعداد نزدیک به 3500 نفرشان مهندس عمران هستند؛ 1450 نفرشان معماری خوانده‌اند؛ 218 نفر مهندس نقشه‌بردار هستند؛ 88 نفر مهندس شهرساز و 19 نفر متخصص حوزه ترافیک هستند! آقایان نماینده شنیدید؟! واقعاً فکر می‌کنید انتظار مردم کردستان از شما تحقیق و تفحص از راه و شهرسازی استان بود یا به تماشا نشستن آنچه اکنون روی داده است؟

«آن یک نفر» را استاندار سابق کردستان، خرداد 95 به این استان آورد و مدیرکل راه و شهرسازی کرد؛ کم نیستند کسانی هم که رندانه برای آن یک نفر کف می‌زنند؛ یک دولت در سطح کلان تصمیم گرفته زیرساخت‌های حمل و نقل یک استان را توسعه بدهد و برای این کار چه بودجه کلانی که در این سال‌ها به حوزه راه‌های استان که تزریق نشده و عده‌ای هم این کار را در یک برگ به نام توانمندی و لیاقت «آن یک نفر» سند می‌زنند! سطحی‌نگری است اگر کسی بگوید این امر اتفاقی است.

دوره «زاهدی» بالاخره در کردستان به سر آمد؛ اما تقریباً یک سال بعد، فصلی تازه در زندگی کاری مدیری که او به کردستان آورد و یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اجرایی استان را به او سپرد، گشوده شد؛ «شهرام ملکی»، معاون عمرانی استاندار شد! کمی بعد سرپرستی راه و شهرسازی کردستان را هم به او سپردند؛ شاید «ملکی» در خواب هم نمیدید که حوزه عمرانی کردستان را اینگونه و دودستی تقدیمش کنند!

این ماجرا دو وجه دارد؛ یک وجهش رویکرد حلقه تصمیم‌گیران برای انتصاب مدیران اجرایی در کردستان و وجه دیگرش عمل به وظایف بر زمین مانده توسط وکلای مردم این استان؛ آن 6 نفری که بر صندلی‌های سبز بهارستان تکیه زده، همه اینها و شاید علاوه بر اینها را هم می‌بینند و دم نمی‌زنند!

آقایان نماینده! نظارت بر کار دولتمردان در استان کار شماست؛ نیست؟ سر مبارک‌تان کجا گرم است؟ نمی‌خواهید یک بار برای همیشه کمی از «شهرام ملکی» برای مردم کردستان بگویید؟ اگر فقط به این یک سؤال پاسخ دهید که او چه دارد که 7200 مهندس کردستانی ندارند، کافی است.

اما، مقایسه قول و عمل وکلای مردم کردستان در ماه‌های اخیر کمترین تردیدی برای نگارنده باقی نگذاشته که «شرط اول قدم» برای ایجاد تغییر در وضعیت مردم این استان، تلاش برای جلوگیری از حضور آنها در مجلس بعدی است؛ سهم ما، روشنگری درباره قول و عمل آن 6 نفر است؛ «گفتنی‌ها کم نیست»!  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
با تشکر از مطلبی که نگاشته اید.بدون شک انتصاب افراد غیر بومی با مدارک "غیر مرتبط "در جایی که افراد توانمند در استان فراوانند یکی از مشکلات بزرگ استان کردستان است و نیازمند پاسخگویی منتصب کنندگان، نه اینکه خواسته باشیم بر تمام مدیران غیر بومی خط بطلان بکشیم.البته قضاوت منصفانه ای هم داشته باشیم اینکه اکثر مدیران ارشد استان بومی هستند و در خور تقدیر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
برادر عزیز ، دولت تدبیر و امید اعتقادى به توسعه در کردستان ندارد بهمین خاطر هم ، تمام پست هاى تخضصى در اختیار افراد غیر متخصص قرار داده شد که همانند کارمندى معمولى زمان را سپرى کنند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
معلوم است نمایندگان سرشان کجا گرم است دیگر!
کردستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
نمایندگان باید قدر شناس تابناک باشند زیرا بجای آنها از برنامه ریزان چینش مدیران اجرایی خصوصاً دستگاه های مورد اشاره در مطلب اخیر انتقاد کرده است
آنها به خاطر ملاحظات جمع آوری آرا معذوراتی دارند وارد نقد های مشخص و روشن نمی شوند و به کلی گویی و انشاخوانی اکتفا می کنند
دغدغه جمع آوری آرا مشکلی آزاردهنده است کسی که در کار جمع آوری آرا بوده می داند که چقدر استرسش جانکاه است.
رای مدیران اجرایی وزیر مجموعه آنها را نمایندگانی که منصب وکالت را تجربه کرده و بسیار حریص در ورود مجدد به مجلس اند نمی توانند نادیده بگیرند
تابناک هم به حکم هم ولایتی بودن و سابقه مودت نباید چوب لای چرخ تلاش آنها در جاده جذب آرا در این روزها و ماه هایی که به سرعت می گذرند بگذارد
باید به آنها فرصت داد شاید در سال آینده تکانی بخورند.
الله اعلم
شاغلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
روزى بر سر جنازه اى حاضر شدم و اصرار داشتم که این میت با فلان دارو و فلان کار احیا مى شود که ناگاه گل آقا سر و کله اش پیدا شد و بانگ برآورد فاتحه مع الصلوات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مدیر نداشته باشه بهتر از وضع الان علوم پزشکیه
گل آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
شاعلام جان فاتحه که هیچ، مراسم شب 7 و چله اش را نیز برگزار کردم، اما یوم یبعثون که یوم الحساب نیز هست خیلى ها بخاطر ظلم و خیانت به این جنازه مورد سوال خداى ناظر بر ماوقع قرار خواهند گرفت، و چه سخت خواهد بود آن روز بر این جماعت !!!؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
خیلی دلت خوشه گل آقا جااااااااااااان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار