مدیرکل بهزیستی کردستان خبر داد
مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در راستای خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به قشر ضعیف و جامعه هدف بیش از 70 درصد خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف به مراکز غیردولتی بخش خصوصی زیر پوشش برون‌سپاری شده است.
کد خبر: ۷۱۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 18 February 2019

به گزارش تابناک کردستان، صباح قریشی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر 714 مرکز و موسسه تابعه سازمان بهزیستی در سطح استان فعال بوده و در بخش‌های مختلف به اقشار ضعیف جامعه خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: 137 مورد از این مراکز و موسسات فعال در حوزه پیشگیری، 440 مورد در حوزه امور اجتماعی و 55 مرکز در حوزه توانبخشی بهزیستی فعالیت دارند ضمن اینکه 82 مورد را نیز موسسات خیریه تشکیل می‌دهند.

مدیر کل بهزیستی کردستان با بیان اینکه فعالیت‌های بیش از 700 مورد از این مراکز به بخش خصوصی برون‌سپاری شده است، تصریح کرد: مراکز خدمات مشاوره ژنتیک، مشاوره اجتماعی، سلامت روان، مراکز گذری کاهش آسیب و مراکز درمانی بازتوانی و بهبودی اقامتی از جمله مراکز واگذار شده به بخش غیردولتی در حوزه پیشگیری است.

وی گفت: در حوزه اجتماعی نیز فعالیت خانه‌های سلامت زنان و دختران، مهدهای کودک، روستامهدها، مراکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و موسسات خیریه به این بخش واگذار شده است.

قریشی افزود: تعدادی از مراکز روزانه و شبانه سالمندان، معلولان ذهنی، بیماران روانی، معلولان جسمی حرکتی، مراکز بینایی‌سنجی و شنوایی سنجی و انجمن‌ها و کارگاه‌های حرفه‌آموزی در حوزه امور توانبخشی بهزیستی نیز توسط مراکز غیردولتی زیر پوشش این نهاد اداره می‌شوند.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر سازمان بهزیستی در امر واگذاری امور به مردم با هدف وحدت رویه و تسهیل در برون سپاری امور پیشرو بوده است و در راستای خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به قشر ضعیف و جامعه هدف بیش از 70 درصد خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف به مراکز غیردولتی بخش خصوصی زیر پوشش برون‌سپاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار