ریاست دانشگاه کردستان، امروز، برای نخستین بار، رسماً به یک بومی اهل سنت واگذار شد؛ رویکرد دولت حجت‌الاسلام روحانی در اعتماد به نیروهای اهل سنت در این انتخاب قابل انکار نیست اما، عین بی‌انصافی است اگر نقش مثبت و صادقانه «بهمن مرادنیا» در دادن فرصت مدیریتی به نیروهای اهل سنت در کردستان را نادیده گرفت؛ نماینده عالی دولت در استان امروز اخلاق‌مداری، بی‌حاشیه بودن و تواضع رئیس سابق دانشگاه کردستان را ستود و از رئیس‌جمهور، وزیر علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی به خاطر سپردن کرسی ریاست این دانشگاه به یک جوان اهل سنت به گرمی تشکر کرد.
کد خبر: ۷۱۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ 27 February 2019

به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه کردستان، رئیس سابق دانشگاه را فردی اخلاق‌مدار، بی‌حاشیه، صبور، پرتلاش و متواضع توصیف و اظهار کرد: تواضع از خصلت‌های نیکوی انسانی است که در وجود دکتر «اخلاقیان» بارز بود؛ وظیفه خود می‌دانم به عنوان نماینده عالی دولت در استان از خدمات وی تقدیر کنم.

وی با بیان اینکه دکتر «صادقی» هم که به عنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی شده از فرزندان نیک این استان و اهل سنت است، گفت: رویکردی که دولت تدبیر و امید دارد و از روزی هم که بنده به استان آمده‌ام پیگیری شده انتصاب نیروهای شایسته اهل سنت در پست‌های مختلف بوده و در نخستین نشستی هم که با وزیر علوم داشتم از وی درخواست کردم چنانچه میسر است پست ریاست دانشگاه کردستان به یک اهل سنت واگذار شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در جلسه‌ای هم که با اساتید دانشگاه داشتم بر این امر تأکید کردم که پیگیری‌های بنده در راستای انتخاب یک فرد اهل سنت برای ریاست دانشگاه است و خوشبختانه امروز این امر محقق شد و پس از سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پست ریاست دانشگاه هم به یک اهل سنت رسید.

وی این انتخاب را اقدامی مبارک و پسندیده عنوان کرد و گفت: دولت در انتخاب نیروی اهل سنت برای ریاست دانشگاه کردستان، هم «تدبیر» به خرج داد و هم «امید» ایجاد کرد و انتظار از همگان آن است که نهایت همکاری، همراهی و همدلی را با این مدیر بومی داشته باشند.

مرادنیا به انتظار مردم و مسئولان کردستان از وزارت علوم اشاره کرد و افزود: توسعه دانشگاه گامی مهم در راستای تحقق توسعه ملی است و یقیناً توسعه دانشگاه‌ها در استانی مانند کردستان که مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق دارد، می‌تواند در ارتقای شاخص‌های توسعه استان مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان تنها یک دانشگاه دولتی زیرمجموعه وزارت علوم وجود دارد و بجز مرکز استان، سایر شهرها از این موهبت بی‌بهره هستند، خاطر نشان کرد: زمانی که بنده نماینده بودم برای راه‌اندازی دانشگاه دولتی در سایر شهرهای استان از جمله بیجار، قروه و سقز پیگیری‌هایی انجام دادیم و دولت وقت هم مصوبه‌ای در این خصوص داشت که به سامان نرسید، به عنوان یک گلایه باید عرض کنم که مردم این استان در این زمینه حق و توقع دارند و لازم است به خواست آنها توجه شود.

استاندار کردستان به بحث بومی‌گزینی دانشگاه‌ها و انتظاراتی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و گفت: بارها در این باره نامه‌نگاری و پیگیری کرده‌ام چرا که معتقدم حق فرزندان کردستان از طریق بومی‌گزینی دانشگاه‌ها نادیده گرفته می‌شود.

وی به موضوع مستقل شدن دانشگاه کردستان از دانشگاه رازی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در آن زمان امکانات کافی به دانشگاه کردستان داده نشد و این امر تا حدودی هم طبیعی بود و اکنون دانشگاه کردستان هیچ نمادی به عنوان یک دانشگاه مطرح در کشور ندارد، برای مثال، توسعه صورت گرفته در دانشگاه در بخش عمران، بنا به سلایق افراد انجام شده است.

مرادنیا به بازدید خود از دانشگاه سلیمانیه و قیاس وضعیت آن با دانشگاه کردستان اشاره و اظهار کرد: تفاوت‌هایی که وجود دارد واقعاً آزاردهنده است.

وی گفت: در ملاقات با وزیر علوم اعلام کردیم که آماده ارائه هر کمکی برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه کردستان به عنوان یک نماد علمی و پژوهشی هستیم و این امر را وظیفه خود می‌دانیم.  

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی دیگر از درخواست‌های ما از وزارت علوم دایر کردن تعدادی دیگر از رشته‌های دکتری (PhD) در دانشگاه کردستان است، افزود: یکی از دلایل قرار گرفتن دانشگاه کردستان در میان دانشگاه‌های رتبه سه نبود رشته‌های دکتری در دانشگاه است، یکی از راه‌ها برای تحقق توسعه در کردستان توسعه دانشگاه است و امیدواریم این امر با مساعدت هرچه بیشتر وزارت علوم محقق شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تابناک
|
United States
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
تابناک جون
خوب جهتت را عوض کرده ای
بعد از مصاحبه با استاندار داری خوب براش مینویسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
مرادنیا از ابتدای انتصاب در سمت استانداری کردستان تاکنون عملاً نشان داده است که وابسته و وامدار هیچ یک از گروه های سیاسی خصوصاً مدعیان دروغین اصلاحات در کردستان نیست و ضعف عملکرد ایشان بیشتر مربوط به نداشتن سابقه خدمت اجرایی در مناصب مدیریتی رده های بالایی اجرایی می باشد که مثلث دفن و سایر مهره های باز مانده از دوران زاهدی دقیقاً از این خلا مدیریتی در جهت اهداف و منافع گروهی خود بهره گرفته و جریان امور را در جهت اهداف خود هدایت می کنند و مرادنیا هم دانسته یا ندانسته محافظ و سپر بلای آنها شده است.
مشکل بزرگ مدیریتی جناب مرادنیا در این است که تیم مدیریتی همراه و هماهنگ با خود ندارد مدیران کلیدی اجرایی در استان وامدار به زاهدی وهم جناحی های مرکزنشین خود می باشند و تعلق خاطری به مرادنیا ندارند خروجی عملکرد آنها به حساب مرادنیا نوشته می شود و جناب مرادنیا هم متاسفانه از این مهم غافلند.
آگاهان به مسائل استان هم به وضعیت موجود در دستگاه اجرایی واقفند و حساسیت زیادی نسبت به شخص مراد نیا وجود ندارد و قریب به اتفاق صاحبنظران از رندی و بهره گیری اطرافیان - مورد اشاره - مرادنیا از وضعیت اسفبار پیش آمده آگاهند با این وجود و در کمال تاسف جناب مرادنیا مسئول نهایی اعمال همه مدیران تحمیلی اش می باشد.
در نهایت چون مسبب پیش آمد وضع موجود و نامناسب استان خصوصاً در حوزه اقتصاد همان نیروها می باشند شماتت آنها توسط رسانه های مردمی، جایزتر از مرادنیا است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار