مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد؛
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بزرگترین شهربازی قم در بوستان غدیر با امکانات ویژه توسط شهرداری و همکاری بخش خصوصی ساخته و تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۷۲۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱ 06 March 2019

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان در نشست خبری که ظهر سه‌شنبه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به تعداد پارک یا بوستان‌های شهر قم، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ تعداد پارک یا بوستان‌های شهری در قم تنها ۲۷۷ عدد بود ولی این رقم در بهمن‌ماه سال ۹۷ به ۳۵۰ پارک یا بوستان شهری رسید.

وی همچنین از وجود ۱۳ پارک دیگر در قم خبر داد و گفت: این پارک‌ها مقرر شده بود تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری برسد اما افزایش ناگهانی قیمت‌ها مانع از بهره برداری در زمان مقرر شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: ۱۳ پارک یاد شده که امسال به بهره برداری نرسید در سه ماه نخست سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

وی با مقایسه سرانه فضای سبز قم در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۴ گفت: سرانه فضای سبز قم نسبت به هر شهروند ۱۵،۱ در سال ۹۴ بود که این سرانه در زمان کنونی به ۱۹،۳۹ در زمان کنونی رسیده که نشان از افزایش حدود ۴ مترمربع به ازای هر نفر نسبت به سه سال گذشته دارد.

جوادیان همچنین به سرانه جنگلی قم به ازای هر شهروند قمی اشاره و بیان کرد: سرانه جنگلی هر شهروند در سال ۹۴ معادل ۳،۳۶ بود که این رقم در سال ۹۷ به ۴،۳۶ رسید.

وی با تأکید بر اینکه برای افزایش یک دهمی بوستان‌ها در قم با مشکلات جدی مواجه هستیم، تصریح کرد: باید برای افزایش بوستان‌ها و پارک‌ها باید بیشتر تلاش شود تا به رقم مطلوب در سرانه شهری که معادل بالای ۶ متر است برسیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خویش از ساخت بزرگترین شهربازی در قم خبر داد و گفت: عملیات ساخت و تکمیل این شهر بازی آغاز و تعدادی دستگاه نیز به محل مورد نظر منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات محوطه سازی این شهربازی توسط شهرداری انجام می‌شود، بیان کرد: نصب دستگاه‌ها و بهره‌برداری از این شهربازی توسط یکی از شرکت‌های خصوصی که فعالیت ملی در زمینه ساخت شهربازی دارد، انجام می‌شود.

جوادیان همچنین از ساخت دریاچه مصنوعی در این شهربازی خبر داد و عنوان کرد: در این دریاچه آب نمای تصادفی تعبیه شده که برای شهروندان بسیار جذاب است.

وی مشکل کم آبی در قم را مورد اشاره قرارداد و گفت: دریاچه مصنوعی ذکر شده به گونه‌ای ساخته می‌شود که هدر رفت آب را به دنبال نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: ساخت کمپینگ بزرگ قم نیز در دستور کار قرار گرفته که این کمپینگ با ظرفیت اسکان ۴ هزار نفر را دارد.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پارک کوهستانی در قم

وی از دیگر پروژه‌های شاخص قم را ایجاد پارک کوهستانی در جنوب شهر ذکر کرد و گفت: این پروژه که به میزان هزار هکتار است از میدان مفید بوستان کوثر آغاز و تا جمکران ادامه دارد و قیمت‌های جلو و پشت کوه دو برادران را نیز در بر می‌گیرد.

جوادیان ادامه داد: این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی مواجه بوده و ۳۰ درصد دیگر آن نیز در حال اجرایی شدن است.

وی همچنین از ساخت بوستان زائر حدفاصل بلوار آیت الله بروجردی خبر داد و بیان کرد: محوطه سازی این پروژه انجام شده است و اگر در سال‌های آینده شهرداران دیگری هم بیایند این پروژه را ادامه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها ۰و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در این بوستان، تله کابین، ترن، رینگ پیاده روی و پیست دوچرخه سواری دیده شده است.

وی با اشاره به دیگر امکانات بوستان هزار هکتاری اشاره و بیان کرد: این بوستان به موزه دفاع مقدس، باغ خاطره‌ها، موزه جانوران و کلیه ملزومات شهروندی مجهز است.

مشکلات پارک‌ها و شهربازی‌های قم

جوادیان در بخش دیگری از سخنان خویش به مشکلات برخی پارک‌ها و شهربازی‌های سطح شهر اشاره و ابراز کرد: بوستان ۷۲ تن قرار داد اجاره‌ای به مدت ۳۰ سال با شهرداری و بنیاد کوثر داشت که برج ۸ سال ۱۳۹۶ این قرار داد به پایان رسید و با توجه به اینکه تمایلی برای ادامه نداشتند این پارک را رها کرده بودند.

وی همچنین وضعیت شهربازی بوستان علوی را مورد توجه قرار داد و گفت: قرارداد شهرداری با بخش خصوصی در سال ۹۴ به پایان رسید و از تخلیه امتناع می‌کردند که با حکم قضائی تخلیه و مناقصات آن صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: شهربازی بوستان علوی زودتر از سایر شهربازی‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی به آخرین وضعیت پارک سالاریه نیز اشاره و بیان کرد: دادستان به موضوع پارک سالاریه ورود کرده و دستور قضائی برای حفظ درختان موجود پارک سالاریه داده شده است. همچنین دادستان دستور داده که نسبت به کاشت درختان جدید در این پارک اقدام شود.

جوادیان اضافه کرد: قائم مقام شهرداری قم تاکنون دو بار با رئیس دانشگاه مربوطه در تهران مذاکره کرده و دانشگاه امام صادق (ع) قول مساعد در این زمینه داده شده؛ اما تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به پیشنهادات شهرداری به دانشگاه امام صادق (ع) در مقابل باغ سالاریه گفت: پیشنهاداتی مبنی بر تحویل زمینی در کنار باغ سالاریه همراه با دادن پروانه ساخت و زمینی در بلوار پیامبر اعظم (ص) به دانشگاه امام صادق شده (ع) داده شده اما این دانشگاه با شهرداری مساعدت نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری به مالکان باغ سالاریه مجوز و پروانه ساخت و ساز نخواهد داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار