عضو کمیسیون قضایی مجلس از فرصت یک ماهه کارگروه ویژه کمیسیون برای رفع ابهامات از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 07 March 2019

به گزارش تابناک کردستان، محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان در کمیسیون قضایی مجلس، اظهار کرد: طرح مذکور در جلسه روز (یکشنبه ۱۲ اسفند) کمیسیون قضایی با اکثریت آرا تصویب شد.

وی با بیان اینکه ابهاماتی در برخی از مواد طرح مذکور وجود داشت، گفت: به همین دلیل طرح مذکور به کارگروه ویژه‌ای به مسئولیت محمد دهقان، نماینده طرقبه و طراح طرح مذکور ارجاع شد تا ابهامات را ظرف مدت یک ماه بر طرف کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: پس از بر طرف شدن ابهامات، طرح مجدداً در کمیسیون مطرح و درباره آن رأی‌گیری می‌شود. پس از آن طرح برای بررسی در صحن، تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و احتمالاً زمان بررسی آن به سال آینده موکول شود.

وی در تشریح برخی ابهامات طرح مذکور، گفت: در طرح مذکور به چند دستگاه اجازه داده شده که تخلفات را تشخیص دهند که این مسئله محل ابهام است، زیرا ممکن است هر دستگاه برای خود کار کند؛ لذا نیاز به تشکیل شورایی است تا پس از جمع‌آوری اطلاعات از سوی دستگاه‌های مذکور و پالایش آنها درباره تخلفات، اظهار نظر کند. نامشخص بودن مرجع رسیدگی به تخلفات نیز از دیگر ابهامات این طرح بود که باید اعضای کارگروه آنها را برطرف کنند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار