معاون پارلمانی رئیس جمهور:
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با استانی شدن انتخابات موافق است، گفت: لایحه جامع انتخابات در هشتم بهمن ماه ۹۷ با یک فوریت تقدیم مجلس شد و با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مقارن شد.
کد خبر: ۷۲۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 09 March 2019

به گزارش تابناک کردستان، حسین‌علی امیری با بیان اینکه، دولت با استانی شدن انتخابات موافق است، اظهار کرد: لایحه جامع انتخابات در هشتم بهمن ماه ۹۷ با یک فوریت تقدیم مجلس شد و با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مقارن شد.

وی با بیان اینکه در لایحه جامع انتخابات در راستای استانی شدن مصوبه‌ای نداشتیم، گفت: بررسی لایحه جامع انتخابات که محصول یک دوره چندین ساله کار کارشناسی است در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه از ویژگی‌های این لایحه، شفاف‌سازی منابع هزینه‌های انتخاباتی، مشخص شدن مرز نظارت و اجراست، تصریح کرد: در این خصوص به احزاب توجه خاصی شده و امتیازاتی به بانوان در این لایحه داده شده است.

وی گفت: وحدت رویه برای انتخابات‌های مختلف در این لایحه دیده شده و مدت رسیدگی به صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی افزایش پیدا کرده است.

امیری افزود: همچنین لایحه مدیریت تعارض منافع در راستای بیانات رئیس جمهوری بوده و در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی کارشناسی قرار دارند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار