کارشناس هواشناسی کردستان خبر داد
کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به طور موقت امشب از شدت بارش‌ها کاسته شده اما مجدداً از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی شدت می‌گیرد که آبگرفتگی معابر و ایجاد سیلاب‌های موقتی را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵ 25 March 2019

به گزارش تابناک کردستان، نشمیل احمدیانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی، بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه است که با بارش برف و باران، وزش باد، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ همراه خواهد بود. 

وی گفت: در این مدت شدت بارش‌ها در بخش‌های غربی و جنوبی استان قابل توجه است و در نواحی مرتفع و سردسیر ریزش‌های جوی عمدتاً به صورت بارش برف می‌باشد. 

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: به طور موقت امشب از شدت بارش‌ها کاسته شده اما مجدداً از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی شدت می‌گیرد که آبگرفتگی معابر و ایجاد سیلاب‌های موقتی را در پی خواهد داشت. 

وی گفت: گردنه‌ها و ارتفاعات استان در مدت زمان فعالیت سیستم بارشی مستعد بارش برف بوده و به علت کاهش دید ناشی از مه گرفتگی و همچنین لغزندگی تردد در آنها با اختلال مواجه خواهد شد. 

احمدیانی با اشاره به اینکه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه بارش‌ها بیشتر به صورت رگباری و پراکنده(به ویژه در نواحی غربی استان) پیش‌بینی می‌شود، افزود: در 2 روز آینده با توجه به شرایط مساعد برای شکل‌گیری گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور هوا در این مناطق اندکی غبارآلود خواهد بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار