مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از تشدید حفاظت در مناطق تحت مدیریت این اداره کل از ابتدای تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حضور تفرجی مردم طی این روزها در عرصه های طبیعی ، مراقبت و گشت زنی در محدوده های زیستگاهی این استان بیشتر شده است.
کد خبر: ۷۲۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 28 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام،سید اسدالله هاشمی هشدار داد: از ابتدای تعطیلات نوروزی بیش از 15 واحد با گشت زنی مستمر در محدوده زیستگاه های استان، از نمودهای حیات طبیعی ، جانوری و انسانی استان ایلام در مقابل اقدام های تخلف امیز مراقبت می کنند.

وی به پایش مستمر زیستگاه ها و برخورد با متخلفان زیست محیطی توسط اکیپ های گشت زنی اشاره کرد و هشدار داد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از هر تخلف محیط زیستی مانند تخریب اراضی ملی و طبیعی، شکستن شاخه درخت، صید و شکار غیرمجاز و ... که به طبیعت صدمه بزند، جلوگیری و با تخلف های مشهود برخورد قانونی می کنند.

هاشمی افزود: هم پوشانی مکانی زیستگاه ها با عرصه های طبیعی و تفرجی ایلام ،لزوم حفاظت پیشگیرانه از این منابع خداداد را افزایش داده است.

وی افزود: گروه های نظارت نوروزی تا 16فروردین با حضور در تفرجگاه ها و عرصه های تحت مدیریت و مناطق آزاد حائز اهمیت، ضمن برخورد با متخلفان، آموزش ها و توصیه های لازم در خصوص حفاظت از محیط زیست را به گردشگران یاد اوری می کنند.

هاشمی در عین حال گفت: با توجه به حجم گسترده علاقه مندان و مراجعان به دامان طبیعت متنوع و بهاری ایلام مشارکت مردم اصلی ترین جایگاه و نقش را در حفظ و صیانت از محیط زیست و پیشگیری از تخلف دارد.

وی از تفرج کنندگان خواست که از رها سازی زباله و روشن گذاشتن آتش در طبیعت خودداری کنند و خود در مقابل این موهبت الهی مسئول بدانند و اجازه ندهند لطمه ای به محیط زیست زیبای استان وارد شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام همچنین از شهروندان خواست که هرگونه تخلف محیط زیستی را با سامانه 1540 در میان بگذارند.

وی یاد اوری کرد: با توجه به غنای زیستگاهی گیاهی و جانوری طبیعت زاگرسی استان ایلام، بیش از هفت درصد از مساحت کل استان ایلام تحت مدیریت چهارگانه اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد.

وجود کوه‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها، مناطق کوهستانی حفاظت‌شده و دشت‌های وسیع و حاصلخیز، استان ایلام را به مقصدی برای گردشگران طبیعت‌گرد تبدیل کرده است./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار