تولید در هر کشوری زمینه ساز توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی برای شهروندان است، با درایت رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال، «رونق تولید» در مسیر شکوفایی ایران اسلامی به برنامه ریزی و اقدامی جهادی در همه زمینه ها نیازمند است.
کد خبر: ۷۳۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 06 April 2019

مقام معظم رهبری با نامگذاری سال 1398 به عنوان سال «رونق تولید» تاکید کردند که راه حل مشکل معیشت مردم رونق تولید است.
مسایل اقتصادی به حربه ای برای فشار دشمنان به ملت ایران اسلامی در سال های متوالی تبدیل شده است، رونق تولید گذر از تحریم ها را برای کشور آسان و نیز مسایلی نظیر اشتغال و مشکلات معیشتی مردم را حل می کند.
شعار سال 98 علاوه بر خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی منجر به پویایی اقتصاد می شود و امکان برنامه ریزی بهتر برای توسعه کشور را فراهم می کند.
تلاش برای رونق تولید ملی و برداشتن سدها، موانع و مشکلات زیرساختی در این راه جهاد بزرگی است که برای توسعه کشور باید مدنظر مسئولان باشد و در این میان حمایت های و تلاش مردمی نباید فراموش شود.
شعار امسال کامل کننده شعار سال گذشته با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» است و ترویج فرهنگ استفاده از محصولات داخلی مصداق بارز رونق تولید است.
قوانین و مقررات بخش تولید مانند قانون مالیات، تامین اجتماعی و صادارت و واردات کالا برای تحقق شعار سال باید متناسب با کاهش فشار بر تولیدکنندگان و رویکردهای اطمینان بخش به فعالان حوزه اقتصاد و صنعت کشور باشد.
جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی و مقابله با پدیده شوم قاچاق یکی دیگر از راهکار مهم افزایش رونق تولید و تحقق شعار سال در کشور می باید مورد توجه قرار گیرد، مساله ای که برخی از واحدهای صنعتی کشور را با مشکل جدی مواجه کرده است.
حرکت درست در مسیر برنامه ریزی و قانون گذاری در کنار اتخاذ سیاست خارجی منطقی از دیگر پیش نیازهای تحقق شعار «رونق تولید» است تا زمینه حضور تولیدکنندگان در بازارهای بین المللی برای عرضه محصولات داخلی ایران فراهم شود.
بسترسازی هایی مانند کاهش هزینه های تولید همراه با در پیش گرفتن راهکارهای تقویت قدرت خرید جامعه که با تسهیل در روند واردات مواد اولیه به منظور رفع نیاز واحدهای تولیدی همراه باشد از دیگر الزام های تحقق شعار سال برای رونق اقتصادی و رفاه و آسایش معیشتی مردم است.

** رونق تولید مستلزم ثبات قوانین در بخش اقتصادی
یک فعال بخش معدنی با اشاره به ضرورت وضع قوانین در زمینه های چون اخذ مالیات و صادرات و واردات کالا، گفت: جذب سرمایه های داخلی و خارجی در بخش معدن بیش از هر چیز نیازمند تسهیل در قوانین و مقررات واردات و صادرات و ثبات آن است تا شعار سال و رونق تولید در کشور شکل گیرد.
سپهر بیک نوری افزود: خطرپذیری در سرمایه گذاری بخش معدنی به علت نوسان نرخ ارز به شدت کاهش یافته و با کوچکترین احساس ناامنی در تولید زمینه فعالیت تغییر می کند.
وی با بیان اینکه نامعلوم بودن سرنوشت تولیدات در بازار سبب گرایش برخی تولیدکنندگان به بازارهای دلالی شده است، خاطرنشان کرد: مقررات حوزه تولید به ویژه بخش معدن باید کاهش فشار بر تولیدکنندگان و اطمینان بخشی به فعالان این حوزه را در پی داشته باشد.
بیک نوری با اشاره به کمبود برخی مواد اولیه برای تولید محصولات معدنی به علت تحریم ها، بیان کرد: بانک ها با وجود این تحریم ها، همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات با تولیدکنندگان ندارند و وثیقه های سنگین از فعالان اقتصادی در واحدهای فرآوری مواد معدنی طلب می کنند.
این فعال معدنی تاکید کرد: اصلاح و بازنگری در پرداخت تسهیلات بانکی برای جبران کمبود نقدینگی در بازار و در نتیجه آن، رونق تولید و اشتغالزایی نیاز ضروری این بخش است.
بیک نوری ادامه داد: نبود دسترسی به بازارهای جهانی و مشکلات انتقال ارز از دیگر مشکلات واحدهای معدنی و صنعتی است.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه سیاست های اقتصادی کشور دائم در حال تغییر است، یادآور شد: نبود ثبات در سیاست های اقتصادی و فقدان حمایت کافی از سوی دولتمردان سبب کاهش دلگرمی تولیدکنندگان به ادامه فعالیت ها و تولید محصول می شود.

**رونق تولید نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی کشور
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: رونق تولید و شعار سال نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی کشور است.
آیت الله سید محمد شاهچراغی افزود: رونق تولید یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی به منظور حل مشکلات کشور است.

** پویایی اقتصاد با تحقق شعار سال
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق رونق تولید در قالب شعار سال منجر به پویایی اقتصاد و برنامه ریزی برای توسعه کشور می شود.
غلامرضا کاتب با اشاره به توطئه ها و تحریم های دشمنان نظام، افزود: شعار سال 98 مقدمه ای برای خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی بر علیه کشور است.
وی، به ضرورت تکیه بر توان داخلی تاکید و تصریح کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی و خودکفایی و تکیه بر توان داخلی تحریم های استکبار جهانی را بی اثر می کند.
کاتب بیان کرد: رونق تولید مسیر حرکت برای تمام مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان نظام را مشخص می کند.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات زیرساختی برای رونق تولید و توسعه کشور باید مدنظر مسئولان باشد و مهم ترین راهکار برای ایجاد اشتغال در ایران توجه به این مساله است.

** رونق تولید گامی در مسیر اشتغال
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: رونق تولید و تحقق شعار سال سبب اشتغالزایی، افزایش ارزش پول ملی، افزایش رفاه و بهبود معیشت مردم می شود.
احمد همتی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی با فشار بر بخش اقتصادی سعی در تخریب نظام داشته اند، افزود: نامگذاری سال ها براساس مسائل اقتصادی در جهت سیاست گذاری های نظام برای خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی و متخاصمان است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حمایت مردمی را لازمه تحقق اهداف عالی نظام برشمرد و گفت: با این راهبرد رهبری و با برنامه ریزی، قانون گذاری و مدیریت دقیق تر در کنار حمایت مردمی، رونق تولید در کشور رخ می دهد.

** تقویت خودکفایی کشور با تحقق رونق تولید
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت، مجلس شورای اسلامی و ملت برای رونق تولیدات داخلی تلاش ویژه ای داشته باشند.
ابوالفضل حسن بیکی افزود: محقق شدن شعار سال و رونق تولید نگرشی به سود آینده با هدف خودکفایی کشور و قطع هرگونه وابستگی است.
وی با اشاره به خودکفایی ایران در بسیاری از زمینه ها، تصریح کرد: ایران در بعضی زمینه ها به واردات نیازمند است، با این وجود برنامه ریزی مسئولان با هدف خودکفایی همه جانبه باشد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تحقق رونق تولید تمام کمبودهای کشور رفع می شود، تاکید کرد: ملت ایران با بهره گیری از توانمندی ها به راحتی می تواند در برابر زیاده خواهی های متجاوزان ایستادگی کند و به اهداف عالی برسد.

** قاچاق کالا سم مهلک برای اقتصاد کشور
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به ضرورت بها دادن به تولیدکنندگان اشاره و خاطرنشان کرد: برداشتن موانع موجود بر سر راه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان واقعی منجر به رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان می شود.
امام جمعه سمنان، قاچاق کالا را سمی مهلک برای تولید و تحقق شعار سال برشمرد و تاکید کرد: مقابله و برخورد جدی با این مساله در 2 بخش صادرات و واردات ضروری است.
رئیس انجمن صنایع استان سمنان نیز اظهار داشت: قاچاق و واردات کالاهای مشابه تولیدات داخلی باعث بروز مشکلات جدی برای واحدهای تولیدی و صنعتی می شود تا جایی که برخی از این واحدها کمتر از ظرفیت محصول تولید می کنند.
رستم سعداللهی یادآور شد: حمایت از تولیدکنندگان با جلوگیری از قاچاق و فعال سازی ظرفیت های تولید واحدها، رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان را ایجاد می کنند.

** ضرورت فرهنگسازی برای مصرف کالای ایرانی
امام جمعه سمنان با بیان اینکه تحقق رونق تولید بر عهده مسئولان کشور است، تصریح کرد: حمایت مردمی در کنار مسئولان برای محقق شدن شعار سال لازم است.
شاهچراغی تاکید کرد: برای تحقق شعار رونق تولید، جامعه باید حامی کالای ایرانی و مصرف کننده آن باشد بنابراین اشاعه فرهنگ مصرف کالای ایرانی نهادینه شود.
رئیس انجمن صنایع استان سمنان تولید کالای ارزان و باکیفیت در کشور را مقدمه محقق شدن شعار سال ذکر و خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخلی با خرید و مصرف کالاهای باکیفیت داخلی فرهنگ سازی شود.
سعداللهی افزود: خرید و مصرف کالای ایرانی در بین آحاد جامعه منجر به رونق چرخه تولید و برگشت نقدینگی به واحدهای صنعتی کشور می شود.

** قانون حمایتی و سیاست خارجی منطقی زمینه های رونق تولید
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: پیش نیازهای تحقق شعار رونق تولید حرکت درست در مسیر برنامه ریزی و قانون گذاری در کنار اتخاذ سیاست خارجی منطقی است.
همتی افزود: سیاست خارجی درست و منطقی توسط حاکمیت برای فعالیت تولیدکنندگان ایرانی اتخاذ شود و مجموعه سه قوه در این جهت تلاش کنند.
وی تاکید کرد: بسترسازی های بین المللی برای حضور تولیدکنندگان داخلی برای عرضه محصولات ایرانی ضروری است و این مساله با داشتن روابطی مثبت با کشورهای دیگر محقق می شود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راهبرد نظام از طرف مقام معظم رهبری در زمینه ها روابط بین المللی اعلام شده و مشخص است.
همتی اضافه کرد: برنامه ریزی، قانونگذاری و مدیریت اجرایی مقدمه تحقق شعارهای سال است.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان اظهارداشت: قوانین کشور باید برای حمایت تولیدکنندگان و بازرگانان وضع شود و در کنار آن ها به قشر مصرف کننده نیز توجه کرد.

** دستیابی به رونق تولید با تکیه بر توان داخلی
امام جمعه موقت سمنان گفت: رونق تولید به عنوان شعار سال بدون نسخه های غربی و تنها با همت مسئولان و تکیه بر توان داخلی محقق می شود.
حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد افزود: عزت و سربلندی ایران در گرو حمایت همه جانبه از رونق تولید و تلاش برای خودکفایی اقتصادی است و با تلاش مضاعف می توان به این مهم دست یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار