رئیس پلیس آگاهی ناجا خبرداد
رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری کارت به کارت در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این خصوص بیش از ۳ هزار خط تلفن همراه مسدود شد.
کد خبر: ۷۳۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 06 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، سردار محسن حسن‌خانی در این باره اظهار کرد: در راستای جلوگیری از کلاهبرداری کارت به کارت جلساتی را با دادستانی کل کشور، معاونان پیشگیری و مسئولان قضایی، وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها تشکیل دادیم.

وی با اشاره به تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی در این خصوص گفت: فعلاً در مرحله اول بیش از ۳۰۰۰ خط تلفن همراه از اپراتور‌های مختلف از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل را مسدود کرده‌ایم، این انسداد خطوط باعث شد که در حوزه کلاهبرداری کارت به کارت حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش وقوع را خصوصاً در ایام نوروز شاهد باشیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در صدد هستیم که ۱۲ هزار خط دیگری که در این راستا فعالیت داشتند (سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان) را مسدود کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با توصیه به شهروندان گفت: چنانچه فردی با شما تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی تماس گرفت و قصد هدایت به دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را کرد قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار است و هرگز به درخواست‌های او اعتماد نکنید.

براساس گزارش سایت پلیس، وی خاطرنشان کرد: به پیامک‌های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نکنید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را به صورت تلفنی و یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید. اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق کارت به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه کنید چراکه این امر با ارائه شماره کارت و یا حساب و بدون حضور شما امکان‌پذیر است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار