در جلسه شهردار کرمانشاه با مدیران فضای سبز بر هویت بخشی بوستان ها و پارک های شهر با تاثیر گزاری تاریخی،علمی،هنری و فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۷۳۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 07 April 2019

به گزارش تابناک به نقل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه در جلسه ای که با حضور دکتر طلوعی با مدیران فضای سبز شهرداری برگزار شد شهردار کرمانشاه گفت: وجود فضای سبز در شهر علاوه بر تاثیرات زیست محیطی باعث ارتقای سلامت شهروندان نیز خواهد شد.

دکتر طلوعی افزود: با توجه به استرس ها و فشارهای روانی که بواسطه زندگی در کلانشهرها با حجم آلودگی های بسیار بالا از جمله آلودگی های صوتی و بصری مواجه هستیم وجود فضاهای سبز مناسب در محلات و مناطق مختلف شهری بر بهزیستی روانی شهروندان و کاهش استرس های فزاینده زندگی ماشینی شهرها تاثیر دارد ونشاط و سرزندگی جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر اینکه در کلانشهری مثل کرمانشاه اهمیت فضای سبز مناسب در شهر یکی از شاخص های توسعه یافتگی است ادامه داد: توزیع عادلانه فضای سبز،بوستانها و پارکها در سطح مناطق مختلف شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد و تمرکز زدایی سرانه فضای سبز در یک منطقه خاص در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: نگاه موضوع محوری و هویت بخشیدن به بوستان ها و فضاهای سبز شهری با توجه به تاثیرات تاریخی،فرهنگی،هنری و علمی یکی از مواردی است که در کرمانشاه مغفول مانده است و می تواند زمینه ساز تنوع ، جذابیت و سرزندگی مردم در بوستان های سطح شهر گردد.

وی در پایان خواست در راستای حفظ و گسترش فضای سبز شهری از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار