نمایندگان مجلس تصویب کردند
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند که درج آگهی یا مطلب علیه نامزد‌های انتخاباتی مجلس از سوی رسانه‌ها ممنوع است.
کد خبر: ۷۳۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ 15 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس ماده ۳۷ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را به تصویب رساندند که براساس آن ماده ۶۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۶۴- درج آگهی یا مطلب علیه نامزد‌های انتخاباتی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها توسط رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیکی و سایر شبکه‌های مجازی ممنوع است و در این صورت، ضمن معرفی مرتکب به مراجع مربوط، نامزد‌ها حق دارند، پاسخ خود را به رسانه مربوط اعلام کنند و رسانه یادشده طبق قوانین و مقررات مربوط موظف به چاپ یا نشر فوری آن حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت و قبل از اتمام زمان تبلیغات انتخابات می‌باشد. عدم رعایت مفاد این ماده جرم است و مرتکب به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

تبصره ۱- در صورت وقوع جرم موضوع این ماده، علاوه بر اعمال مجازات نسبت به مرتکب، نامزد‌ها حق دارند پاسخ خود را از طرق مذکور در صدر این ماده منتشر کنند و مرتکب مکلف به انتشار فوری آن طبق قوانین و مقررات مربوط می‌باشد. در صورتی که امکان انتشار از طریق رسانه مرتکب وجود نداشته باشد، مسؤول آن باید با هزینه خود، پاسخ نامزد را به رسانه مشابه دیگری ارسال کند و آن رسانه مکلف به انتشار آن در اولین نشر خود می‌باشد.

تبصره ۲- مطبوعات و نشریات در انتشار هرگونه مطلب درخصوص نامزد‌ها مکلفند به نحوی اقدام کنند که در صورت لزوم، فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی فراهم باشد.

تبصره ۳- مجازات تخلف از احکام تبصره (۱) و (۲) این ماده، تعطیلی نشریه یا سایت خبری یا مرکز ارسال پیامک و شبکه‌های مجازی از یک تا سه ماه است.

تبصره ۴- هرگونه اعلام انصراف نامزد‌ها و انتشار آن در رسانه‌ها صرفا با اعلام هیأت اجرائی حوزه انتخابیه و تأیید هیأت نظارت استان می‌باشد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار