رئیس کل بانک مرکزی:
رئیس کل بانک مرکزی ضمن ارائه گزارش برنامه‌های این بانک برای رونق تولید گفت: بانک مرکزی برنامه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی ندارد.
کد خبر: ۷۳۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 15 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، عصر دیروز (یکشنبه، 25 فروردین ماه) نشست کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزرای امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ایران برگزار شد.

عبدالناصر همتی در این نشست به تشریح برنامه‌های بانک مرکزی برای رونق تولید در سال جاری پرداخت و گزارشی از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ارائه کرد.

آنطور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده در 3 ماه پایانی سال 97 حدود 189 هزار میلیارد ریال به سیستم تولیدی کشور تزریق شد که تحولاتی در این بخش‌ها ایجاد کرده است.

همتی با بیان اینکه از 357 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که تا بهمن ماه سال 97 به سرمایه‌ در گردش اختصاص یافته 55 درصد به بخش صنعت تعلق گرفته است، افزود: برنامه ما این است که امسال این رقم 65 درصد شود.

هرچند مواضع همتی درباره تغییر نرخ سود بانکی در یکی از یادداشت های اینستاگرامی‌اش کاملاً مشخص شده بود ولی وی در مجلس در بین نمایندگان تاکید کرد که بانک مرکزی برای تغییر نرخ سود بانکی برنامه‌ای ندارد.

وی گفت: افزایش نرخ سود بانکی سبب فشار به واحدهای تولیدی شده و ناترازی بانک‌ها را افزایش می‌دهد، بنابراین اگر شرایط فراهم باشد باید نرخ سود بانکی را تعدیل کنیم اما فعلاً برای آن برنامه‌ای نداریم و تصمیم‌گیری در این خصوص باید در شورای پول و اعتبار انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه فروش اموال مازاد بانک‌ها می‌تواند منابع خوبی را آزاد کند، افزود: بانک مرکزی تحت تاثیر شدیدترین فشارهای تحریمی و تامین منابع است اما شرایط خوبی از لحاظ ذخایر ارزی دارد که شرایط از سال گذشته نیز بسیار بهتر است. رونق تولید در گرو ثبات اقتصادی است و هدف بانک مرکزی این بوده که ثبات در اقتصاد کشور ادامه یابد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار