رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به شکل‌گیری گرد و خاک بر روی عراق و سوریه، بخشی از آن به استان منتقل شده که کیفیت هوا و میزان دید را تا حدودی کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۷۳۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 15 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، بهرام چاره‌خواه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، به تدریج از بعدازظهر سه‌شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه امواجی از هوای ناپایدار از منطقه گذر می‌کند.

وی گفت: این ناپایداری‌ها سبب ابری شدن آسمان، از اواخر وقت سه‌شنبه، بارش باران (اغلب رگباری) و احتمال رعد و برق، با وزش قابل ملاحظه باد (گاهی شدید) می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان تصریح کرد: با توجه به این پیش بینی‌ها سرعت وزش باد در روزهای سه‌شنبه و مخصوصاً چهارشنبه، بویژه در ساعات بعدازظهر قابل ملاحظه و گاهی شدید است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که در نواحی مرتفع و شرق استان از جمله زرینه، بیجار و قروه سرعت باد به بیشتر از 15 متر بر ثانیه (حدود 60 کیلومتر در ساعت) هم برسد.

چاره‌خواه افزود: برآورد بارش‌های این امواج زیاد نیست اما در نواحی غربی استان به ویژه بانه و مریوان و سروآباد بارش حدود 6 تا 12 میلیمتر پیش بین می‌شود و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه باتوجه به شکل‌گیری گرد و خاک بر روی عراق و سوریه، بخشی از آن به استان منتقل شده که کیفیت هوا و میزان دید را تا حدودی کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار