مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران مطرح کرد
مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران، امسال را پرباران‌ترین سال آبی کشور در مقایسه با ۵۱ سال گذشته از ابتدای سال آبی جاری تاکنون دانست و گفت: متوسط بارش تجمعی کشور از ابتدای مهماه تا ۲۷ فروردین به ۳۰۸.۲ میلی‌متر رسیده است.
کد خبر: ۷۳۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 18 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، فراز رابعی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، متوسط بارندگی در هر شش حوضه آبریز اصلی کشور، بالاتر از میانگین بلندمدت در دوره زمانی مشابه است، اظهار کرد: متوسط بارش کشور در مدت مشابه طی سال گذشته معادل ۱۱۶.۸ میلی‌متر و متوسط بلند مدت آن معادل ۲۰۵.۸ میلی‌متر بوده است.

وی گفت: از مجموع ۱۰۴ ایستگاه مبنای باران‌سنجی وزارت نیرو، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷ فروردین مربوط به ایستگاه چلگرد استان چهارمحال و بختیاری معادل ۲۰۳۴ میلی‌متر و کمترین آن مربوط به ایستگاه امور آب سیستان معادل ۵۰.۷ میلی‌متر است.

مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران، میانگین بارندگی در تمامی استان‌های کشور را در مدت مذکور بالاتر از متوسط ۵۰ سال گذشته عنوان و تصریح کرد: استان ایلام با ۱۳۵ درصد بیشترین افزایش میزان بارندگی نسبت به متوسط بلندمدت را به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به اینکه جبهه بارشی ظهور یافته طی یک هفته گذشته سبب افزایش ۱۸ میلی‌متری متوسط بارندگی کشور شده است، گفت: بیشترین تأثیر جبهه بارشی در افزایش مقدار بارندگی طی یک هفته گذشته مربوط به حوضه آبریز بندرعباس و سدیچ با ۵۳ میلی‌متر گزارش شده است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار