مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه به آسمان کردستان بارش برف دور از انتظار نیست؛ از روز دوشنبه موج سرما، شدیدتر خواهد بود که تا روز چهارشنبه تداوم دارد.
کد خبر: ۷۳۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 20 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با مهر، در خصوص آخرین وضعیت شرایط جوی استان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه به آسمان کردستان و همچنین کاهش دما برای ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر استان مانند شهرهای زرینه، هزارکانیان، دیواندره، بیجار، بانه، سقز و ارتفاعات جنوبی استان بارش برف دور از انتظار نیست.

وی گفت: ریزش برف در روز دوشنبه با کولاک در گردنه‌ها و کاهش محسوس دید همراه خواهد شد و همچنین از روز دوشنبه موج سرما، شدیدتر خواهد بود که تا روز چهارشنبه تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان تصریح کرد: بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های این اداره کل صبح روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش قابل ملاحظه دما و وقوع یخبندان در سطح استان را شاهد خواهیم بود و این شرایط، یخ‌زدگی محصولات باغی و کشاورزی را در پی خواهد داشت و لازم است برای مقابله با خسارات احتمالی تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌های پیشیابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، در مدت فعالیت این سامانه دمای هوا به طور متوسط 2 تا 4 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار