ریاحی خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به تغییر سهم اشتغالزایی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان، از کاهش 2 درصدی سهم اشتغال صنعتی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 27 April 2019

محمدحسین ریاحی در جمع تشکلات کارگری استان یزد اظهار داشت: در سالی‌که به نام رونق تولید نامگذاری شده امیدواریم با همه محدودیت‌هایی که وجود دارد بتوانیم با سختکوشی‌های جامعه کار و کارگری عرصه‌ای پویاتر داشته باشیم و با داشتن امید به آینده‌ای روشن جامعه خود را بسازیم.

وی مهمترین برنامه این دستگاه و وزارتخانه را ایجاد اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا نرخ بیکاری را کاهش بدهیم و به همین منظور باید ایجاد شغل کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه اشتغال نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری است، اضافه کرد: سهم بخش‌های مختلف در حوزه اقتصادی تغییر کرده و سهم خدمات 48.2 درصد و سهم صنعت 44 درصد و سهم کشاورزی 7.8 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در حالی‌که سهم صنعت 2 درصد افت داشته که سهم فعالیت های اقتصادی در بخش خدمات با افزایش مواجه بوده هر چند در برخی بخش‌ها مانند صنعت و کشاورزی این سهم کمتر شده ولی در جای دیگری بالاتر آمده که این امر نشان می‌دهد در خدمات زمینه‌های شغلی زیادی داریم.

ریاحی با بیان اینکه بحث بیکاری مورد توجه بسیاری از اقشار جامعه قرار گرفته، اظهار داشت: بیکاری در جامعه وجود دارد، این مهم در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌خوبی احساس و لمس می‌شود اما به‌ طور قطع نباید سیاه‌نمایی در این حوزه صورت گیرد و باید خدمات ارزنده دولت نیز به مردم ارائه شود.

وی همچنین بالا رفتن سطح توقع کارجویان تحصیل‌کرده دانشگاهی و عدم تمایل آنها به اشتغال در محیط‌های کار و تولید خاطرنشان کرد: افزایش توقع در کار و تمایل به مشاغل پشت میزنشینی توسط جوانان بخشی از بیکاری جامعه را رقم ‌زده و متأسفانه این مهم در جامعه نمایان و قابل ‌مشاهده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه مهمترین راه برون‌رفت از معضل بیکاری توسعه اشتغال به‌ویژه در بخش خدمات است، افزود: از آنجاکه بخش خدمات با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کند، برای نیل به این هدف و عبور از اشتغال در بخش صنعت به سمت خدمات باید از تکنولوژی‌های نو در صنایع بهره برد.

وی بیان داشت: امید است برنامه‌هایی که در حوزه خدمات داریم با توجه به رویکرد استان و شرایط جغرافیایی یزد با کمک جامعه کارگری و حمایت تشکل‌ها برنامه‌های اقتصادی را استوارتر جلو ببریم و بحث حمایت از کالای ایرانی را به‌عنوان دستور کار در فعالیت‌ها جدی دنبال کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار