رئیس سازمان صمت:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد گفت: امکانات و تجهیزات خوبی برای تولید بخش های مختلف در استان وجود دارد که برای رونق تولید و اشتغال باید به بهترین وجه ممکن بستر تامین منابع مالی و نیز مدیریت نوین را در بنگاه های اقتصادی فراهم کرد.
کد خبر: ۷۳۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 27 April 2019

محمدرضا علمدار یزدی با اشاره به نامگذاری مدبرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری و توجه ویژه معظم له به تولید در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال رونق تولید برنامه هایی مانند تامین مواد اولیه، نقدینگی و بسیاری موارد دیگر همچون سال قبل را دنبال می کنیم.
وی افزود: در سال جاری باید توجه ویژه ای برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی استان صورت گیرد چرا که نقدینگی در تولید حرف اول را می زند.
به گفته رئیس سازمان صمت یزد بازسازی و نوسازی صنایع و صنوف ، رفع موانع تولید، تامین سرمایه واحدهای فعال ، نگاه به معادن و فعال سازی معادن کوچک، توسعه صادرات، تکمیل زنجیره تولید، تکمیل طرح های نیمه تمام، تکمیل و اجرای سامانه های الکترونیکی از جمله جامع انبار، تجارت ، مبارزه با قاچاق کالا و بسیاری موارد دیگر رویکردی است که امسال نسبت به آن اهتمام می شود.
علمدار یزدی یادآورشد: توجه به صنایع هایتک و دانش بنیان، مهیا کردن شرایط برای جذب سرمایه گذاران ، اعطای تسهیلات بانکی ، تامین ماشین آلات صنعتی و گسترش کمک‌های فنی اعتباری از دیگر راهکار های افزایش رونق تولید است.
در حال حاضر سه هزار و 285 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با 11 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی و با اشتغال زایی 100 هزار و 445 نفر در یزد وجود دارد .
تولید بیش از 800 نوع کالا ، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از 50 درصد ، رتبه دوم تولید محصول نساجی ، رتبه سوم تولید فولاد و رتبه نخست تولید رومبلی ، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.
حمایت از خودکفایی و توانمندسازی بخش های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است که سیاست های آن در سال 1392 ابلاغ شد.
سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را « حمایت از کالای ایرانی » اعلام کردند، امسال نیز سال «رونق تولید» نام دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار